X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל מלאנוקס: "לי לא נראה שמישהו בחוץ יכול לבוא ולהגיד לחברה 'אתם לא יכולים לפטר כי קיבלתם את זה ואת זה'. זה מחליש את המשק" "סביר להעלות מסים, אך לא להעלות יותר מהממוצע במדינות אחרות"
▪  ▪  ▪
אייל וולדמן [צילום: יח"צ]

איל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס, דיבר היום (ב') בכנס סוף שנת המס של PWC ו-CFO ויצא להגנה על חברת טבע הנמצאת תחת ביקורת ציבורית בשל התוכנית לפטר מאות עובדים בישראל.
"המטרה היא לעזור לבנות כלכלה יותר גדולה, כלכלה ישראלית שבה חברות גדולות. ההחלטות העסקיות צריכות להיות מובלות מעסקים ולא מרגולציה. רואים את טבע לצערי מתמודדים עם בעיות פיטורים אך אין מה לעשות, חברות עוברות מחזורים, כדי שהחברה תהיה בריאה צריך גם לפטר", אמר וולדמן. "לי לא נראה שמישהו בחוץ יכול לבוא ולהגיד לחברה 'אתם לא יכולים לפטר כי קיבלתם את זה ואת זה', זה לא מחזק את המשק אלא רק מחליש אותו, לא צריך לשים מקלות בגלגלים. כדאי לייצר מקום עם אתיקה עסקית, כי במקומות כמו בסין משקיעים מתרחקים. אם משקיעים יבינו שבישראל יש אתיקה, הם ירגישו יותר בנוח להשקיע פה".
"יותר כדאי להיות חברה ישראלית"
וולדמן המשיך ואמר כי "אני אומר שיותר כדאי להיות חברה ישראלית, אבל לא צריך להגביל את החברה לייצר רק בישראל. כמות הרגולציה והפיקוח פה והתיקונים מפריעה לחברות לדעת מה יהיה בעוד שנתיים-שלוש. כאן ההתייחסות לכל חברה היא כאילו היא מרמה. העולם נהיה יותר קטן, ויותר קל לכל חברה להחליט איפה היא עושה כל דבר. אנחנו במלאנוקס רוצים למשוך אנשים לכאן".
וולדמן התייחס גם לקמפיין נגד יו"ר רשות ני"ע שמואל האוזר: "ראיתי שיש סרט על 'האקסיות של האוזר' שאני מופיע שם; אני רוצה להגיד שמאוד חשוב שתהיה רשות ניירות ערך חזקה. זה גוף מאוד חשוב. צריך לשנות חלק מהרגולציה, אך האכיפה חשובה ואני תומך ברשות ניירות ערך חזקה".
על תפקוד ההנהלות והדירקטורים אמר וולדמן: "תנו להנהלות את הקרדיט. אצלנו במלאנוקס רוב הדירקטורים אמריקנים, וזה מתסכל מבחינתם ללמוד כל פעם דרישות חדשות. יש תקנות של אנטרופי ושל הרשות, למשל שלדירקטורים חיצוניים לא יהיה אקוויטי בחברה, אבל כך זאת בעיה למשוך את הדירקטורים הכי טובים לחברה".
וולדמן התייחס גם להעלאת מסים ורווחים כלואים ואמר כי "סביר להעלות מסים, אך לא להעלות יותר מהממוצע במדינות אחרות. חשוב לדעת שלא כל הידע נמצא בישראל. אנחנו רכשנו שתי חברות, ואין חברה בישראל עם הטכנולוגיה שלהן. רכישות חברות זרות לא נועדו להוציא כספים של רווחים כלואים, אלא להמשיך ולהצליח".
על אנטרופי והצבעות המוסדיים ציין וולדמן כי "לפעמים חלק מההצבעות של המוסדיים בישראל נובעת ממנגנון של הגנה מתביעות ולאו-דווקא מהחלטות עסקיות שטובות לחברה".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  28/10/2013   |   עודכן:  28/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וולדמן מגן על טבע: "לפעמים צריך גם לפטר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
סקר שנערך לקראת כינוס אקדמי לציון 40 שנה למלחמת יום כיפור מגלה שההימנעות האמריקנית ממתקפה בסוריה הובילה לחוסר אמון של הציבור בישראל באמינות של סיוע אמריקני בעת הצורך    ככל שהנשאלים היו דתיים יותר, כך היו ספקניים יותר ביחס לאמריקנים
עופר וולפסון
צוות רשות המיסים ערך מיפוי של סוגי החברות, בראשן עומדים יחידים בעלי שכר גבוה המשלמים מס מופחת    המליץ על מיסוי שונה לפי סוג הפעילות באמצעות מודל משולב לשם צמצום התופעה    הערכה: יישום ההמלצות יוסיף לקופת המדינה עד 800 מיליון שקל בשנה
עופר וולפסון
משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב הייתה אמורה לעבור תהליך קיצוץ נרחב של 30%, הכולל גם קיצוץ בהיקפי כוח האדם    בפועל, הקיצוץ יסתכם בכ-12% בתקציב
עופר וולפסון
הודיעה על הארכה והרחבה של הסכם שיתוף הפעולה שלה עם תאגיד מונסנטו    בהסכם החדש: תוכנית לעמידות הגנים של גידולי התירס לעמידות במחלה נפוצה    תקבל תשלומים על עמידה באבני דרך ותמלוגים
עופר וולפסון
מכנסת אסיפת בעלי מניות להגדלת הונה מ-3 ל-4 מיליארד שקל    נועד לצורך גיוס סכום של 150 מיליון דולר להחזרת חובותיה לנושים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il