X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לקוחה של שטראוס טוענת כי החברה מטעה את הצרכנים בכך שהיא עושה שימוש שלא כדין במילה שמנת בשמות המוצרים "גבינת שמנת" ו"גבינת קרם שמנת" סכום התביעה: 8 מיליון שקלים
▪  ▪  ▪
שמנת או לא? [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

שטראוס המציאה יש מאין פס ייצור של מוצרים אותם היא מכנה בתואר "גבינת שמנת" או "גבינת קרם שמנת". מוצרים אלו מכילים 3%-5% שומן בלבד והם מורכבים בעיקר מחלב וממייצבים מסוגים שונים המעניקים לגבינה מרקם רך למחצה. כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד שטראוס בטענה להטעיית צרכנים והפרת תקנים רשמיים.
לדברי התובעת, רווית לוי מקריית חיים, המדובר בגבינות אשר בהתאם לתקן הישראלי הרלוונטי שמן הנכון הוא גבינה לבנה רכה (למריחה) אולם שטראוס בחרה להתעלם מהתקן ולכנותן בתואר המפתה "גבינת שמנת" או "גבינת קרם שמנת" בניגוד להוראות התקן, לפיה אין לכלול את המילה "שמנת" בשמו של מוצר שהתקן אינו חל עליו וכי מותר לעשות זאת רק בשם של מוצר המכיל שומן חלב.
במקרה הנדון, נאמר בתביעה, המוצר איננו שמנת ואין כל תקן המתיר לכלול את המילה "שמנת" בשמו. נהפוך הוא - קיים תקן המגדיר את שם המוצר באופן שונה בתכלית. לטענת התובעת, שטראוס פועלת על-מנת להשיא את רווחיה ולמכור לצרכן מוצרים במחיר גבוה המשקף אולי את שמם המטעה אך לא את מהותם.
לדברי התובעת, המוצרים נשוא התביעה הם "גרסת" שטראוס למוצר אמריקני מפורסם המכונה בתואר "CREAM CHEESE" ואשר תרגומו לשפה העברית תואם את הכינויים בהם עושה שטראוס שימוש, ובכך מסתיים הדמיון בין המוצר האמור לבין מוצריה של שטראוס נשוא כתב התביעה.
בתביעה נאמר כי התובעת הוטעתה בכך שרכשה מוצר שונה בתכלית - גבינה לבנה רכה למחצה שמרקמה הושג באמצעות שימוש בארבעה סוגי מייצבים, מאשר המוצר "גבינת קרם שמנת" או "גבינת שמנת" אותו התכוונה לרכוש, וכי היא לא שיערה בנפשה ששטראוס "המציאה" מוצר זה יש מאין תוך הפרת תקנים רשמיים ויצירת מצג מטעה.
התובעת מבקשת מבית המשפט לחייב את שטראוס לפצות את צרכניה בגין הנזק הממוני על-ידי השבה חלקית של 30% ממחירם של המוצרים וכן לפצות אותם בגין נזק בלתי ממוני המתבטא בעוגמת נפש עת גילו כי הוטעו, פגיעה באוטונומיה וביכולת ההשוואה.
בנוסף מתבקש בית המשפט להורות לשטראוס להתאים את שמם של המוצרים להוראות הדין ולכנות את המוצרים בשמם הנכון - "גבינה לבנה" ולפחות להסיר את המילה "שמנת" משם המוצר. סכום התביעה המצרפי מוערך ב-8 מיליון שקלים.

תאריך:  28/10/2013   |   עודכן:  29/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשה לייצוגית נגד שטראוס בטענה להטעיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הסכם הפשרה עם השניים בעקבות חלקם בקריסת קבוצת קווי אשראי הוגש לאישור בית המשפט    המפרקים: ייתכן שסכומים משמעותיים נוספים יתקבלו מהתביעות נגד בנק דיסקונט ומעורבים נוספים
איציק וולף
השר לביטחון פנים קיבל את המלצת מפכ"ל המשטרה לפטר את ניצב שחם המואשם בביצוע מספר עבירות מין בשוטרות שהיו תחת פיקודו    "נוכח חומרת האישומים - הפיטורים הם מחויבי המציאות"
עופר וולפסון
נתוני הלמ"ס לרבעון השלישי מלמדים על מגמת ירידה ברכישות שירותים בכרטיסי אשראי    עלייה של 3% נרשמה בסך הרכישות - האטה לעומת הנתונים באפריל-יוני
איציק וולף
גדי מוס, המתגורר עם משפחתו בדרום אמריקה, נעצר בכפר סבא כשקיבל חבילת קוקאין מוברחת    חבילה נוספת אותרה בבית שמש
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס לביקורת הציבורית על שחרור 26 המחבלים הפלשתינים מחר    "בטוח שכל ראשי הממשלה שקיבלו את ההחלטה הזאת לפניי התייסרו בה גם הם, וזאת לנוכח אי הצדק שבני עוולה משתחררים לפני שסיימו לרצות את מלוא תקופת עונשם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il