X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לקוחה של מגה טוענת כי זו מפרה את חובת סימון מחיר המוצר ליחידת מידה, וכתוצאה מכך נמנע מהצרכן לבצע רכישה מושכלת ונבונה
▪  ▪  ▪
מגה בעיר

לבית המשפט המחוזי בלוד הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף מוערך של 110 מיליון שקל כנגד רשת מגה המפעילה 124 חנויות "מגה בעיר" ו-62 חנויות "מגה בול" בטענה להפרת תקנות הגנת הצרכן שעניינן חובת סימון מחיר ליחידת מידה על-מנת לאפשר לצרכן לדעת מהו מחירו האמיתי של המוצר, להשוות בין מוצרים ולברר את הכדאיות הכלכלית שלהם עבורו.
לטענת התובעת, יהודית מנצור מבת-ים, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן בעיר, על-פי חוק הגנת הצרכן מוטלת על מגה החובה לסמן את מוצריה הארוזים ביחידות מידה בנות 100 גרם, 100 מ"ל, 1 ק"ג או 1 ליטר באופן הנראה לעין ובספרות ברורות וקריאות.
אולם מתברר כי קיים כשל יסודי מובנה בכל הקשור לאופן סימון המחיר ליחידת מידה בחנויות "מגה בול" ו"מגה בעיר" אותן מפעילה הנתבעת, וכפועל יוצא מתקשה הצרכן להשוות בין מחירי המוצרים ובכך נגרם לו נזק.
לטענת התובעת, על-אף שרוב רשתות השיווק מסמנות את המחיר ליחידת מידה על גבי המדפים, החליטה מגה לסמן את המחיר ליחידת מידה על גבי כל מוצר ומוצר. אולם מוצרים רבים אינם מסומנים כלל וכלל במחיר המוצר ו/או במחיר ליחידת מידה, מוצרים אחרים מסומנים באופן שגוי, ומוצרים נוספים מסומנים ביחידות שונות ומשונות כגון מחיר ל-100 מטר, מחיר ל-100 ק"ג.
בנוסף, מוצרים מסומנים בדיו דהוי ו/או נמרח, וכן מוצרים סומנו שוב ושוב בצבר של מדבקות המודבקות זו על גבי זו וכל זאת במדבקות הנקרעות בקלות ובחלקן אף מודבקות באופן חלקי ורשלני על ראש המוצר.
בתביעה נאמר כי מגה התחייבה לדקדק בקיום תקנות הגנת הצרכן-מחיר ליחידת מידה - הקפדה קלה כחמורה בעקבות בקשה דומה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה כנגדה בנובמבר אשתקד. בבקשה נטען כי מגה אינה מסמנת את המחיר ליחידת מידה על מוצרים שונים הנמכרים בסניפי "מגה בעיר", אולם על-אף שנקבע כי היה יסוד לתביעה ועל-אף שמגה התחייבה כי תשנה את דרכיה, מתייחסת מגה לתקנות הרלוונטיות בזלזול בוטה.
בית המשפט מתבקש לחייב את מגה בנוסף לתשלום פיצויים לצרכניה לקיים את חובת סימון המחירים ואת חובת הסימון על-פי יחידת מידה ככתבן וכלשונן.

תאריך:  28/10/2013   |   עודכן:  29/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ברוב של 57 חברי כנסת מול 14 מתנגדים ונמנע אחד אושר חוק צהר שיאפשר רישום נישואין בכל מועצה דתית ללא קשר למקום המגורים    הרב סתיו: רשמי נישואין שיעניקו שירות שאינו הולם לזוגות המתחתנים יישארו ללא עבודה
אלעזר לוין
קוטג' אחר באותה שכונה נמכר ב-3.07 מיליון שקל    קוטג'ים יקרים בכפר סבא    בית במגדיאל - 2.35 מיליון    4 חדרים ברמת השרון - 2.25 מיליון    4 חדרים ברמת השרון - 2.25 מיליון    פנטהאוז באשקלון - 2.15 מיליון
יצחק דנון
לקוחה של שטראוס טוענת כי החברה מטעה את הצרכנים בכך שהיא עושה שימוש שלא כדין במילה שמנת בשמות המוצרים "גבינת שמנת" ו"גבינת קרם שמנת"    סכום התביעה: 8 מיליון שקלים
איתמר לוין
הסכם הפשרה עם השניים בעקבות חלקם בקריסת קבוצת קווי אשראי הוגש לאישור בית המשפט    המפרקים: ייתכן שסכומים משמעותיים נוספים יתקבלו מהתביעות נגד בנק דיסקונט ומעורבים נוספים
איציק וולף
השר לביטחון פנים קיבל את המלצת מפכ"ל המשטרה לפטר את ניצב שחם המואשם בביצוע מספר עבירות מין בשוטרות שהיו תחת פיקודו    "נוכח חומרת האישומים - הפיטורים הם מחויבי המציאות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il