X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אישור חוק צהר לפתיחת אזורי הרישום לנישואין הוא שלב ראשון במאבק על דמותה של הרבנות בישראל הרב דוד סתיו מבטיח שזו רק ההתחלה מנגד יש טוענים שהחוק מקבע את המונופול האורתודוקסי על הנישואין בישראל
▪  ▪  ▪
חתונה יהודית נגישה יותר מתמיד [צילום: יח"צ]
הרב סתיו. איש לא יבוא לרשמים לא ידידותיים [צילום: AP]

חוק צהר אושר בקריאה שנייה ושלישית
איציק וולף
ברוב של 57 חברי כנסת מול 14 מתנגדים ונמנע אחד אושר חוק צהר שיאפשר רישום נישואין בכל מועצה דתית ללא קשר למקום המגורים * הרב סתיו: רשמי נישואין שיעניקו שירות שאינו הולם לזוגות המתחתנים יישארו ללא עבודה
לרשימה המלאה

"רשמי נישואין שיעניקו שירות שאינו הולם לזוגות המתחתנים יישארו ללא עבודה", כך הגיב יו"ר ארגון צהר, הרב דוד סתיו, על אישור החוק שפותח את אזורי רישום הנישואין בכל הארץ.
החוק, שאושר הערב בקריאה שניה ושלישית בכנסת יאפשר לזוגות נשואים להירשם בכל מועצה דתית שירצו בארץ בלי קשר למקום המגורים הקבוע שלהם.
"קשה לבטא במילים את משמעות הצעד שנעשה הערב, עם אישורו של החוק לפתיחת אזורי הרישום לנישואין, המוכר כ״חוק צהר״. כשיצאנו, צהר כארגון ואני באופן אישי למסע על הרבנות בישראל, עמד לנגד עיננו דבר אחד בלבד: להנגיש ולהקל על הצעירים המבקשים להתחתן כדת משה וישראל", כתב בדף הפייסבוק שלו.
לדברי סתיו, עניינו של החוק שעבר הערב הוא לשים קץ לתחושת ההשפלה של גרים כשרים שחשו מבוזים במקומות מסוימים, להיטיב משמעותית את השירות לכלל הזוגות ולהפסיק פסילתם של רבנים רק בגלל שייכותם לצהר ולציונות הדתית.
"ביום ההפסד שלי בבחירות לרבנות הראשית הבטחתי לעם ישראל שאמשיך להוליך את המאבק הזה גם מחוץ לרבנות. היום הגשמנו שלב ראשון בהבטחה זו ואנחנו נמשיך לעשות כל מאמץ בכדי להגשים את תוכנית ג׳ אלול, גם בתחומי הכשרות והגיור יהדות וגירושין. כהלכה באהבה. למען הפיכתה של מדינת ישאל יהודית יותר ומחוברת יותר", ציין.
"חיזוק למונופול האורתודוקסי"
מנגד, יש גם מי שטוען שהעברת חוק צוהר אינה ניצחון לחילונים אלא חיזוק המונופול האורתודוקסי על הנישואין בישראל.
"עם כל הכבוד לחגיגה החילונית ש"כביכול" עברה היום בכנסת, אין ספק שמשמעותו של החוק הוא ההפך הגמור מ"חילונית" ולא פחות מחוק של "אוזלת יד", ובעיקר חיזוק המונופול האורתודוקסי על הנישואים במדינת ישראל", אמרה עו"ד בתיה כהנא דרור, מנהלת ארגון מבוי סתום למען מסורבות גט.
לטענתה, חוק צוהר בא לחפות על רשמי נישואים מטעם הרבנות הראשית שאינם מקבלים את גיורי המדינה ואינם מוכנים לרשום לנישואים גרים שהתגיירו במערך הגיור הממלכתי. "במקום שהרבנות תדיח את הרבנים הללו הפועלים בניגוד לחוק, היא יצרה עבורם חוק המאפשר לעקוף אותם ולהירשם לנישואים ברבנות באזור מגורים אחר שהרבנים שם כן עשויים להכיר בגיורי המדינה. זאת ועוד, חוק צוהר מחזק את המונופול של הרבנות הראשית, באמצעות שני סעיפים בחוק המעניקים בלעדיות לרבנות הראשית בשיקול הדעת, לגבי זהותם של הרבנים המורשים לחתן ולשמש כרשמי נישואים", אמרה.

תאריך:  28/10/2013   |   עודכן:  29/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוף לתחושת ההשפלה של גרים כשרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
לקוחה של מגה טוענת כי זו מפרה את חובת סימון מחיר המוצר ליחידת מידה, וכתוצאה מכך נמנע מהצרכן לבצע רכישה מושכלת ונבונה
אלעזר לוין
קוטג' אחר באותה שכונה נמכר ב-3.07 מיליון שקל    קוטג'ים יקרים בכפר סבא    בית במגדיאל - 2.35 מיליון    4 חדרים ברמת השרון - 2.25 מיליון    4 חדרים ברמת השרון - 2.25 מיליון    פנטהאוז באשקלון - 2.15 מיליון
יצחק דנון
לקוחה של שטראוס טוענת כי החברה מטעה את הצרכנים בכך שהיא עושה שימוש שלא כדין במילה שמנת בשמות המוצרים "גבינת שמנת" ו"גבינת קרם שמנת"    סכום התביעה: 8 מיליון שקלים
איתמר לוין
הסכם הפשרה עם השניים בעקבות חלקם בקריסת קבוצת קווי אשראי הוגש לאישור בית המשפט    המפרקים: ייתכן שסכומים משמעותיים נוספים יתקבלו מהתביעות נגד בנק דיסקונט ומעורבים נוספים
איציק וולף
השר לביטחון פנים קיבל את המלצת מפכ"ל המשטרה לפטר את ניצב שחם המואשם בביצוע מספר עבירות מין בשוטרות שהיו תחת פיקודו    "נוכח חומרת האישומים - הפיטורים הם מחויבי המציאות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il