1 |
|
|
בשל כ-4 הרוגים בשנה הוקם מערך שלם של מצלמות מהירות.
מניתוח נתוני ההלמ"ס, בשנת 2012 היו כ-98 הרוגי תאונות דרכים ב2012 משימוש ברכב פרטי.
על פי המשטרה רק 4% מהתאונות נגרמות ממהירות מופרזת
דרך החישוב:
כלל ההרוגים בתאונות ב-2012 היו 263. בתוכם 90 הולכי רגל.
מדובר ב 173 הרוגים משתמשי רכב מנועי.
28 הם רוכבי דו גלגלי, 47 משתמשי משאיות. ניכוי סכום ההרוגים הללו 75 במספר, מביא כי כמות ההרוגים משתמשי רכב פרטי בשנת 2012 הם 98.
4% מתוכם הם 4 הרוגים בלבד.
בישראל ב 2102 היו 2,246,000 רכבים פרטיים המהווים 83.3% מתוך 2,761,000 כלל כלי הרכב.
יוצא שעיקר האכיפה באמצעות מצלמות המהירות והמשטרה בכלל הוא על הנוהגים ברכב פרטי.
גם שקלול הרוגי המהירות (4%) מכלל ההרוגים מדבר על כ 7 הרוגים לשנה.
הדוחות:
85 אחוז מתוך 154 אלף הדו"חות שהונפקו במערכת המצלמות, היו על ברירת קנס של 750 שקל.
כלומר, נהגים שנוסעים למשל 110 קמ"ש בכביש של 90 קמ"ש כמו
כביש החוף, או נוסעים 65 קמ"ש בצומת אור ירוק שהנסיעה בה מותרת ב-50 קמ"ש.
ע"פ המשטרה. דו"חות זימון משפט, לעבריינים "כבדים" כביכול - 120 קמ"ש בכביש החוף למשל, הם מיעוט זעיר.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יחזקאל שנאן |
|