X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפני כשבועיים קבע בית הדין האזורי בתל אביב כי ארגון העיתונאים הוא המייצג של עיתונאי ynet ועל כך מערערת האגודה בפני בית הדין הארצי לעבודה
▪  ▪  ▪
ynet. קיומו במנותק מקבוצת ידיעות אחרונות - פיקציה

אגודת העיתונאים בתל אביב פנתה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בבקשה להצהיר כי האגודה הינה ארגון העובדים היציג בקרב העיתונאים במערכת ynet. לדברי האגודה, היא ארגון העובדים הפרופסיונלי היציג בכל מערכות התקשורת בישראל והיא המטפלת בענייניהם המקצועיים של העיתונאים.
בפנייה לבית הדין מצוין כי בחודש אוגוסט האחרון הגיש ארגון העיתונאים בישראל לבית הדין האזורי תביעה להצהיר עליו כארגון העובדים היציג של העיתונאים בקבוצת ידיעות אחרונות עליה נמנה ynet.
לדברי האגודה, היא מנהלת משא-ומתן היסטורי לחתימת הסכם קיבוצי מול ידיעות אחרונות בעלת השליטה ב-ynet כבר מזה חודשים ארוכים, ולהערכתה בהסתברות גבוהה הישגיה במשא-ומתן הקיבוצי יחולו גם על העיתונאים ב-ynet. להבנתה של האגודה, קיומו של ynet במנותק מקבוצת ידיעות אחרונות הינה פיקציה, ומכל מקום מדובר בדבר העומד לעבור מן העולם אף לשיטת ארגון העיתונאים.
האגודה טוענת כי בהתאם להלכה הפסוקה, כאשר ארגון עובדים מנהל משא-ומתן לקראת הסכם קיבוצי, קיימת מניעה שארגון אחר יערער במהלך המשא-ומתן וזמן מה לאחריו על יציגות הארגון המנהל את המשא-ומתן. מניעה זו משמעותה מחסום מפני העלאת טענה של "ארגון עובדים" אחר או מתחרה הטוען ליציגות במקום העבודה הרלוונטי.
בבקשה נאמר כי בשונה מהאגודה שהיא ארגון עובדים ותיק ואיגוד מקצועי הפועל מזה שנים רבות בהתאם לתקנון מסודר, ארגון העיתונאים חסר מספר אלמנטים בסיסיים הכרחיים לניהול תקין ומקצועי של גוף המתיימר לייצג עובדים.
לדברי האגודה, פעילות הארגון ממומנת בלעדית כבר שנה ועשרה חודשים על-ידי ההסתדרות ועל כן לא ניתן לומר כי מדובר בארגון עצמאי.
האגודה מבקשת להורות על עיכוב ביצוע פסק הדין שניתן לפני שבועיים בבית הדין האזורי, זאת עד למתן הכרעה בבקשתה זו להצהיר כי היא ארגון העובדים היציג של עיתונאי ynet. בפסק הדין נקבע כי ההסתדרות אינה ארגון העובדים היציג ב-ynet וכי ארגון העיתונאים אליו הצטרפו למעלה משליש מעיתונאי ynet הוא הארגון היציג של עיתונאי ynet במסגרת יחידת המיקוח הזמנית שתיוותר על-כנה למשך שנתיים.
עוד נקבע בפסק הדין, כי על ynet לנהל משא-ומתן קיבוצי עם ארגון העיתונאים שבהסתדרות על תנאי עבודת עיתונאי ynet. בית הדין החליט כי פסק דינו יעוכב עד ליום ה-5 בנובמבר על-מנת לאפשר לאגודת העיתונאים לנקוט בהליך של סכסוך בין-ארגוני בבית הדין הארצי אשר לדברי בית הדין האזורי לו נתונה הסמכות העניינית לדון בסכסוך שכזה.

תאריך:  30/10/2013   |   עודכן:  30/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אגודת העיתונאים: 'אני המייצגת של עובדי ynet'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מנכ"ל פריקו מעריך כי בעתיד הקרוב צפויים בנק ישראל והאוצר לצאת בשורת צעדים לשמירת רווחיות הייצוא ולבלימת ההתחזקות המתמשכת בשער השקל
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון ביטל את האיסור על פרסום התוצאות שהוצא לבקשת ראש העירייה היוצא, ראמז ג'ראייסי, אשר יוכל לערער על תוצאות הבחירות רק לאחר פרסום התוצאות
עידן יוסף
בעקבות מספר תלונות על גזיזת פאות של תלמידי ישיבות חרדיים בצבא נשלחה בקשה לשלט המודיע על האפשרות לסרב לגזיזת פאות וזקן    ביום רביעי אישר שר הביטחון יעלון בכנסת שפאותיו של תלמיד ישיבה נגזזו בכלא צבאי
יצחק דנון
עיריית תל אביב מערערת על פסיקה של בית הדין האזורי לעבודה המטילה עליה אחריות משפטית לפוליסת ביטוח שלא נערכה על ידה
איתמר לוין
אייל רביד שילם 348,000 שקל בשל ניכוי שלא כדין של מס תשומות בסך 696,000 שקל    שני עורכי דין סייעו להגיש תצהיר כוזב למיסוי מקרקעין    שני רופאים העלימו מאות אלפי שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il