X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי החוק הקיים יכולים בחור ובחורה להינשא בהגיעם לגיל 17 על-פי החוק הקיים יועלה גיל הנישואין המינימלי בשנה החרדים: פגיעה בזכויות האזרח ועידוד נישואין פיראטיים
▪  ▪  ▪
החרדים זעקו על 'פגיעה בזכויות' [צילום ארכיון: AP]

ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת אישרה (יום ד', 30.10.13) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ יריב לוין וקבוצת חכי"ם להעלאת גיל הנישואין החוקי ל-18 שנים.
על-פי החוק הקיים, גבר ואישה יכולים להינשא מעת הגיעם לגיל 17. בית המשפט מוסמך להתיר לקטינים להינשא, אף בגיל צעיר יותר מהגיל החוקי. החוק אינו מגביל את גיל הנישואין המינימאלי. נישואין בגיל צעיר ללא היתר בית המשפט, הינה עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר.
הצעת החוק שאושרה היום בוועדה, מבקשת לקבוע כי גיל הנישואין המינימאלי, יעמוד על 18 שנים. בנסיבות מיוחדות הקשורות בטובת הנער או הנערה, נסיבות שמצדיקות חריגה מהגיל המוצע, יוסמך בית המשפט להתיר נישואין אף מתחת לגיל 18. לא לפני שבית המשפט ישמע את הנער או הנערה. ההצעה תגביל את סמכות בית המשפט להתיר נישואין רק מגיל 16 ומעלה.
הצעת החוק נועדה למנוע נישואין בגיל צעיר, כאשר המיועדים להתחתן אינם בשלים לקבל החלטה שתשפיע על מהלך חייהם ולעיתים החלטה שאינה מרצונם החופשי.
עוד נקבע בהצעת החוק, כי כל הגורמים המעורבים בנושא, ידווחו לוועדה על יישומו של החוק. משרד המשפטים ידווח על מספר הבקשות שהוגשו לבתי המשפט, מספר הקטינים שקיבלו היתר נישואין, הנסיבות להיתר, מספר כתבי האישום שהוגשו ופסקי הדין שניתנו בגין עבירה על החוק ומה העונש שהושט על המורשעים. המשרד לשירותי דת ידווח על מספר הקטינים שנישאו. משרד הפנים ידווח על מספר הקטינים שנרשמו בלשכות האוכלוסין. משרד הרווחה ידווח על מספר תסקירי המבחן שהוגשו לבתי המשפט. והמשרד לביטחון פנים ידווח על מספר התלונות שהוגשו בגין עבירה על החוק. הטיפול באכיפת החוק יועבר מיחידת התביעות של המשטרה לפרקליטות המדינה.
הצעת החוק אושרה בקריאה ראשונה כבר בכנסת ה-18. מליאת הכנסת אישרה להחיל דין רציפות על הצעת החוק. ועל כן המשיכה הוועדה בהכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.
ח"כ אורי מקלב דרש להסמיך אף את בית הדין הרבני הגדול להתיר נישואין, בדומה לסמכות שהוענקה לבית המשפט. מקלב טען כי העלאת גיל הנישואין תיפגע בקבוצות אוכלוסיה נורמטיביות אשר מכינות את הנוער לנישואין בגיל מוקדם. "מדובר במשפחות שבאופן מסורתי נישאים בגיל צעיר. לא יהיה נכון שלא לאפשר להם להינשא", אמר וטען כי "זו פגיעה בזכויות האזרח".
יו"ר הוועדה ח"כ דוד רותם התנגד להעניק לבתי הדין סמכויות נוספות מעבר לסמכויות הקבועות היום בחוק. ח"כ אברהם מיכאלי טען בדיון כי מדובר למעשה בעידוד אנו לחתונות פיראטיות בקבוצות אוכלוסיה שלא יעמדו בדרישות החוק.

תאריך:  30/10/2013   |   עודכן:  30/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת החוקה: גיל הנישואין יעלה ל-18
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
היו צריכים להגביל הבדלי גיל
HAMEDINAI  |  5/11/13 10:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גולדנברג
סולוטו מפתחת תוכנה שעוזרת למשתמשים במחשבים אישיים לצלוח תקלות במערכת חלונות
עופר וולפסון
מחירי הדלק ירדו ב-1.35% בתחילת נובמבר, ל-7.32 שקל לליטר בתחנה בשירות עצמי
עופר וולפסון
הקידוח כשל והסב הפסד של 176 מיליון דולר    המפסיד העיקרי מהתרסקות המניה - הציבור, שהחזיק ב-73% ממניות שמן, אשר איבדה כחצי מיליארד שקל מערכה    אשכנזי גרף בתקופת כהונתו בחברה כמה מיליוני שקלים
אלעזר לוין
4 חדרים בגבעת שמואל - 1.74 מיליון שקל    5 חדרים בחיפה - 1.83 מיליון שקל    3 חדרים במרכז הכרמל - 1.55 מיליון שקל    תן 740 אלף שקל, קבל דירת גן באשקלון
איציק וולף
עיתון בכווית דיווח כי האירנים עשויים להעביר למערב מידע על אודות גורלו של הנווט הישראלי השבוי    בתמורה הם מצפים לקבל מידע על גורלם של ארבעת הדיפלומטים האירנים הנעדרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il