X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
5 פלשתינים ששיתפו פעולה עם כוחות הביטחון מבקשים את התערבות בית המשפט למניעת הסכנה הנשקפת לחייהם במידה שישובו לשטחי הרשות הפלשתינית
▪  ▪  ▪

5 פלשתינים ששיתפו פעולה עם כוחות הביטחון הישראלים פנו לבית המשפט המחוזי בלוד בעתירה דחופה להורות לוועדה לטיפול במאוימים של מתאם הפעולות בשטחים, מנהל מינהל האוכלוסין, שרי הפנים והביטחון ומשרד ראש הממשלה, להעניק להם היתר שהייה או לחלופין רישיון ישיבה בישראל. זאת לאור היותם חשופים לסכנת חיים בשטחים וחוסר יכולתם לשוב בשל כך לשטחי הרשות הפלשתינית.
בפנייה לבית המשפט נאמר כי העותרים שיתפו פעולה עם כוחות הביטחון, ובשל כך הוסדרה בעבורם אשרות שהייה ולאחר מכן זכו למעמד של תושב ארעי משך שנים ארוכות. ואולם למרות הזמן הרב שחלף עדיין אין ביכולתם של העותרים לחזור לשטחים בשל סכנת החיים הממשית הנשקפת שם לחייהם.
לדברי העותרים הם חיים מזה שנים בתחומי ישראל והחלו בהליכים לקבלת מעמד קבע ואולם כיום הם נתקלים בסירוב לחידוש מעמדם בישראל, ולאחר שנלקחו מהם תעודות הזהות הפלשתיניות הם נותרו חסרי מעמד בישראל וחסרי אזרחות ככלל.
לטענת העותרים הם מצויים בין הפטיש לסדן, בין חיים בשולי החברה הישראלית בהיותם חסרי מעמד לבין חיים בשטחים תוך חשיפתם לסכנה ממשית על חייהם. לדברי העותרים הם פנו לוועדת מאוימים בבקשה כי תכיר במאוימות ובסכנה הנשקפת לחייהם באם יגורשו לשטחי הרשות הפלשתינית.
לדברי העותרים עד למועד הגשת העתירה לא התקבל כל מענה לפנייתם בבקשה לחידוש מעמדם האזרחי, ולאור סכנת החיים הנשקפת מעל לראשם מוגשת עתירתם זו.
בעתירה נטען כי העותרים זכאים למקלט בגלל שיתוף הפעולה והסכנה הוודאית הנשקפת לחייהם באם יוחזרו לרשות הפלשתינית, וכי במקרה הנדון קיימים טעמים הומניטריים המצדיקים מתן מעמד לעותרים. עוד נאמר בעתירה כי מדינת ישראל הינה האחראית לשלומם וביטחונם של האנשים ש"גויסו" להיות משתפי פעולה וזאת לאור השימוש שעושה המדינה בסייענים במהלך השנים בהן היא מהווה כוח כובש.
לדברי העותרים מדינת ישראל הפרה את הדין הבינלאומי האוסר על עשיית שימוש באנשים מוגנים להשגת מידע לטובת הצבא הכובש, ועל כן מוטלת עליה החובה מובהקת לספק לעותרים ולבני משפחותיהם הגנה יעילה מפני פגיעה.
עוד טוענים העותרים כי השימוש שעשתה ועושה המדינה במשתפי פעולה כדרך של שגרה גורמת לנזק קשה לאוכלוסיית האזרחים המוגנים בכלל, והביאה לפגיעה חמורה בזכויות העותרים לחיים וכבוד. זאת מאחר שלולא הייתה תופעת שימוש במשתפי פעולה כה רחבה לא היו העותרים עומדים כיום בפני סכנה ממשית לחייהם בשל שיתוף הפעולה עם כוחות הביטחון הישראלים.
בנסיבות אלו, נאמר בעתירה ולאור הדין הבינלאומי חייבת המדינה לכבד את זכותם של העותרים כאזרחים מוגנים לחיים ולכבוד ולהגן עליהם באמצעות השבת מעמדם האזרחי שהיה ברשותם.
בית המשפט מתבקש למנוע בצו ביניים שיעמוד בתוקפו עד למתן פסק דין סופי בעתירה אשר ימנע את הרחקתם מישראל.

תאריך:  30/10/2013   |   עודכן:  30/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מחלקת המדינה האמריקנית טענה כי ההודעה הישראלית על בניית אלפי יחידות דיור בהתנחלויות לא יוצרת אמון במשא-ומתן    מזכ"ל האו"ם: מדובר במכשול לשלום המנוגד לחוק הבינלאומי
איציק וולף
עלות הפרויקט - כעשרה מיליארד דולר    הכור יספק חשמל בהיקף של אלפיים מגה-וואט המהווים 12% מצריכת החשמל הירדנית    על-פי התכנון - יתחיל לפעול בשנת 2020
יצחק דנון
פליט אריתראי הגיש לבית הדין לעבודה כנגד חוות השקמים וטוען כי הועסק בחווה בעבודות כפיים מפרכות כמעט ללא הפסקה ומנוחה
איתמר לוין
ספקיה של רשת האופנה שבבעלות אבי מלכה אישרו הסדר לפיו יקבלו 34 מיליון שקל    אחד הנושים: מלכה מפר הסכמים באופן סדרתי
עופר וולפסון
אסיפת בעלי המניות של אמבלייז אישרה את המהלך ברוב של יותר מ-89%    תגיש לבית המשפט המחוזי בת"א ביום א' הקרוב הצעת רכישה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il