X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט מתבקש לחייב את אסם לפצות מאמן אישי הטוען כי אסם סילפה ופגמה ביצירה שהעלה לרשת פייסבוק תוך שהיא עוקפת את מנגנון ה-SHARE בפייסבוק
▪  ▪  ▪
אסם. הפרה זכויות יוצרים? [צילום: יח"צ]

אסם השקעות נתבעת בטענה להפרת זכויות יוצרים ביצירה מקורית וייחודית שהעלה התובע אל הרשת החברתית פייסבוק. לטענת התובע, איל אברהם לוי מרמת גן, בתביעת הקניין הרוחני שהגיש לבית משפט השלום בראשון לציון, אסם סילפה ופגמה ביצירתו ובנוסף לא קראה ליצירה על שמו באופן הראוי, ואף ציינה באחת הפעמים שמו של אחר.
כל זאת, עשתה אוסם, לטענת התובע, תוך שהיא עוקפת את מנגנון ה-SHARE המובנה בפייסבוק, ומייצרת עותקים בלתי מורשים של היצירה המקורית למטרה מסחרית.
לדברי התובע, מטפל ומאמן אישי (קואוצ'ר) באפריל השנה הוא העלה לעמוד הפייסבוק שלו יצירה מקורית לחלוטין שלו אשר הינה מעין מודעת אבל המודיעה על מותו של "האביר על הסוס הלבן" בטקסט ייחודי בתוך המודעה וכן מחוצה לה, וביחד אלמנטים אלה משלימים זה את זה ומהווים את היצירה המקורית.
לתדהמת התובע, התברר לו כי בחלוף 48 שעות ממועד העלאת היצירה המקורית לעמוד הפייסבוק, מתקיימת הפרה בוטה של זכויותיו ביצירה המקורית. זאת בדרך פסולה בה נקטה אסם של העתקה וייצור לא מורשה של היצירה בעמוד הפייסבוק המסחרי של החברה המכונה "קריספי - כולם מתחברים" שמטרתו לקדם את סדרת חטיפי "קריספי" של אסם.
למעשה, טוען התובע, אסם בחרה ליצור עותק לא מורשה של חלק מהיצירה על מחשביה ואז להעלותו מחדש לעמוד שלה תוך ניתוק היצירה ממקורה - עמוד הפייסבוק שלו ותוך פגימה בשלמות היצירה.
לטענת התובע אסם עשתה זאת בכך שהורידה למחשביה העתק של מודעת האבל עם הטקסט שבתוכה אך ללא הטקסט הנוסף שלצד המודעה. לדברי התובע, אסם יצרה העתק לא מורשה של עיקר היצירה אך באופן שהיצירה חסרה ולאחר מכן העלתה את היצירה החסרה לעמוד הפייסבוק.
התובע טוען עוד כי בחלוף כשבוע פורסם עותק מפר נוסף של היצירה החסרה, הפעם כאשר היצירה החסרה - מודעת האבל בלבד - מוטבעת בתוך תמונה אחרת שהיא עטיפת מוצר קריספי אותו בא לקדם העמוד המפר. בכך יצרה אסם עותק מפר נוסף של היצירה תוך סילופה.
לדברי התובע, עד למועד הגשת התביעה ובעזות מצח מוחלטת, ממשיכה אסם להציג את שני הפרסומים המפרים על העמוד המפר שלה דהיינו משך כשבעה חודשים. התובע מציין כי משיקולי אגרה החליט להעמיד את סכום התביעה על סך 200,000 שקלים, אולם הוא שומר על זכותו לבקש להגדיל את סכום התביעה בהתאם להיקף ההפרות כפי שיתבררו.
בנוסף לסעד הכספי מבקש התובע מבית המשפט לחייב את אסם במתן דוח הנוגע להיקף מעשי ההפרה ולחייבה להשיב לו את רווחיה כתוצאה ממעשי ההפרה.
טרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  31/10/2013   |   עודכן:  31/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אסם השקעות בע"מ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאמן אישי: "אסם הפרה את יצירתי המקורית"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אדון קאוצ'ר. לך לעבוד ותפסיק ל"ת
zigush  |  31/10/13 11:15
2
קשקוש משפטי
רמין  |  31/10/13 16:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ארגוני מורדים סוריים דיווחו כי הבסיס שבו הוצבו טילים מתקדמים נגד מטוסים הושמד במתקפת טילים שנורו מן הים התיכון
איציק וולף
הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס הבוקר לדיונים על בקשת מערכת הביטחון להפחתה הריאלית של 3.5 מיליארד שקלים בתקציב הביטחון    שר האוצר: על מערכת הביטחון לעמוד ביעדי התקציב שאושר בממשלה ובכנסת    גורמי צבא: סכנה שצה"ל יתנוון
אלעזר לוין
חברת מסיקה, בבעלות יוסף מסיקה ובה היה שותף הח"כ לשעבר, חויבה לשלם כ-670 אלף שקל לחברת י.ע.ל. מינהלת, יזמת פרויקטים של תמ"א 38
איציק וולף
מגזין פורבס פרסם את רשימת האנשים המשפיעים    נשיא רוסיה במקום הראשון והנשיא האמריקני התדרדר אל המקום השני    בשנה החולפת הצליח פוטין למצב את עצמו כמנהיג נחוש ומשפיע בהרבה מאובמה
יצחק דנון
5 פלשתינים ששיתפו פעולה עם כוחות הביטחון מבקשים את התערבות בית המשפט למניעת הסכנה הנשקפת לחייהם במידה שישובו לשטחי הרשות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il