X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרב יוסף נגד פתיחת אזורי הרישום לנישואים: "בחוק יש משום פגיעה רבה ביכולת של הרבנות לשמור על קדושתו של עם ישראל" סגן שר הדתות: "באנו לתקן את המעוות"
▪  ▪  ▪
טקס הצהרת האמונים[צילום: מארק ניימן/לע"מ]

נשיא המדינה שמעון פרס ערך (יום ה', 31.10.13) את טקס הצהרת האמונים ל-14 חברי מועצת הרבנות הראשית בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל. פרס הדגיש בנאומו את חשיבותה של המועצה בקירוב לבבות בעם ואף פנה במסר ובקשה אישית לחברי המועצה לפרש את חוקי ההלכה ברוח בית הלל ועם הפנים לעם ולציבור בישראל.
"הרבנות הראשית חייבת להוות מוקד לאחדות העם על זרמיו ופלגיו. עליה למלא תפקיד של קירוב לבבות ואהבת הבריות. עליה לשאוף לגלות את המחבר ואף למצוא את המשותף בין אדם לבוראו, בין אדם לרעהו, בין אדם וארצו", אמר פרס. "תפקידכם למנוע חטאים בישראל, אבל גם לדעת שישראל שחטא, ישראל הוא. הצלחת מוסד הרבנות לא תהיה בנויה על כפייה. עליה להישען על הרצון הטוב להביא לכל בית את מורשת ישראל בין אם הוא דתי או לא דתי. הדמוקרטיה היום שוב אינה רק הזכות להיות שווה, אלא זכותו השווה של כל אדם להיות שונה. הרבנות הראשית נדרשת להביא להכרעה בסוגיות כבדות משקל העומדות על סדר היום הציבורי והתורני, כגון נושאי הנישואין והגירושין. רבותי הרבנים, עליכם לייצג את רוח ישראל המפוארת 'לא בחיל אלא ברוח'. לאגד ביד אמונה ובטוחה תחת קורת גג אחת את הסמכויות ההלכתיות והרבניות, לפרשן ברוח בית הלל, ולהפעילן בדרכי שלום ובהארת פנים למען העם. נפלה בחלקכם זכות גדולה ועל כתפיכם מוטלת אחריות כבדה".
מועצה יוזמת
הראשון לציון הרב יצחק יוסף התייחס בדבריו לחוק לפתיחת אזורי רישום נישואין אשר אושר בכנסת לאחרונה ואמר: "השבוע לצערי, הושלם הליך החקיקה בנושא פתיחת אזורי הרישום לנישואין, בניגוד לעמדת מועצת הרבנות. חשבנו אז ואנחנו עדיין חושבים גם היום כי בחוק יש משום פגיעה רבה בעולם הרבנות בישראל וביכולת לשמור על קדושתו של עם ישראל. אינני בוש להודות כי לפעמים עלינו כמועצה גם ללמוד את הלקח. עלינו להיות מועצה יוזמת שתקדים הצעות מסוג זה בהצעות ייעול משלה על-מנת למנוע הישנות מקרים אלה. קיימת לעיתים הכבדה שלא לצורך על האזרח הקטן, ביכולתנו למנוע אותה אם רק נשכיל לאתר את הבעיות ולמנוע אותן. למועצת הרבנות יש גם כוח לשפר ועליה לעשות בו שימוש".
סגן השר לשירותי דת, אלי בן-דהן, השיב לו: "חמש השנים הקרובות לא תהיינה כמו חמש השנים הקודמות, הזמנים מתחדשים ויש מה לעשות ומה לשפר. בנוגע לחוק לפתיחת אישורי רישום נישואין - סהדי במרומים, באנו לתקן ולא לקלקל, רק תיקנו מצב מעוות שהיה שם קודם. חברי מועצת הרבנות, יש לכם שותף, אני נאמן לבית הרבנות הראשית. אני מצפה ומקווה ומאמין שביחד, בשיתוף פעולה ובפתיחות נוכל לקדם ולקרב את תורתנו הקדושה בקרב כל עם ישראל".
הרב הראשי האשכנזי דוד לאו אמר כי "עם ישראל חווה בעבר את הקושי והכאב של שנאת אחים, ולצערי זה לא פסק. הכאב של אותה מריבה בין יוסף לאחיו גורם לדורי דורות לא תמיד להצליח לראות את האהבה והקשר בין כולנו. הקב"ה אומר לנו להיות אוהבים זה לזה, ומכבדים זה את זה. אני מקווה שחברי מועצת הרבנות הראשית ישכילו להתחבר כאיש אחד. ברגע שאנחנו נשדר אחדות דעות ואחדות לבבות, ברגע שאנחנו נשדר מבט מאחד אל כלל ישראל, אני מאמין שהמסר הזה לכל העם שיראו, יבינו ויפנימו שאכן אל אחד לנו, עם אחד אנחנו, ורב המשותף והמאחד על פני המפריד".
חברי מועצת הרבנות הראשית המצהירים: הרב שמואל אליהו, הרב ישראל מאיר לאו, הרב יוסף גליקסברג, הרב יצחק גרוסמן, הרב יצחק רלב"ג, הרב שלמה שלוש, הרב אברהם יוסף, הרב יצחק פרץ, הרב רצון ערוסי, הרב יעקב רוז'ה, הרב שמעון אליטוב, הרב יעקב שפירא, תת-אלוף הרב רפי פרץ והרב יהודה דרעי.
ארגון רבני צהר ברך את הרב יצחק יוסף על דבריו היום במועצת הרבנות בהם קרא למועצת הרבנות הראשית להקל בנהלים ביורוקרטיים בכל הנוגע לרישום הנישואים במדינת ישראל: "אנו קוראים לבטל את התקנה הטכנית שמאפשרת לזוגות להירשם לנישואים רק שלושה חודשים לפני הנישואים ולאפשר לזוגות להירשם שנה לפני מועד נישואיהם. ביטול תקנה זו יאפשר לזוגות הטעונים בירור יהדות לקיים את הבירור בניחותא, בנעימות וללא לחץ", לשון התגובה.

תאריך:  31/10/2013   |   עודכן:  31/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס לרבנות: תפקידכם למנוע חטאים בישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ומהו פרס עצמו
עיט  |  31/10/13 14:25
2
פרס הנשיא "הדגול מרבבה"
דידה  |  4/11/13 18:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
העובדים שסבלו מחוסר ביטחון תעסוקתי במשך שנים למרות שעבדו עבור הרשות, ייקלטו כעובדים מן המניין בתום מאבק משפטי ארוך
אלעזר לוין
וילה בהוד השרון - 3.9 מיליון שקל    קוטג' בשכונת רמות ירושלים - 3 מיליון שקל    דופלקס בכפר סבא - 2 מיליון שקל    בית בפרדס חנה - כ-1.6 מיליון שקל
איתמר לוין
אפרתי תיאר בצורה שגויה את הסניף בו לדבריו הפקיד 45,000 שקל    התביעה: אפרתי לא טען עד השבוע שאת הכסף קיבל מחותנו    רוזן: לא סביר שאדם מכובד כמוך מסתובב שעות עם "סטיפה"
עופר וולפסון
ניסוי המשך בתרופה "גלסיה" לימד כי התרופה עשויה להאט את קצב הידרדרות המחלה    כ-60% מהמטופלים הצליחו לייצר אינסולין עצמי 10 חודשים לאחר העירוי האחרון
איציק וולף
בצילומי לוויין ניתן לראות את הסוללות בעמדותיהן בבסיס שהותקף הלילה בטילים מן הים    בישראל לא התייחסו לדיווחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il