X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר חדש שנעשה במכללה האקדמית גליל מערבי מגלה כיצד הטוויטר יכול לעזור למורים בתחילת דרכם לעבור בהצלחה את טבילת האש בעולם ההוראה הציוצים המטוקבקים - שחרור קיטור
▪  ▪  ▪
טוויטר. תפישה חברתית להוראה [צילום: AP]

בעזרת 140 תווים יכולים משתמשי הטוויטר לעדכן ולהתעדכן בזמן אמת. האופן בו ניתן לשתף את הרשת החברתית במידע ואף לחשוף ולהיחשף לרגשות הביאה קבוצת חוקרים לבחון את האפשרות בה ניתן יהיה להיעזר בטוויטר ככלי המשפר אינטראקציה בתוך קבוצות מסוימות ואף להופכן לקבוצות תמיכה. לצורך כך נבחרה סדנת מורים בשנתם הראשונה במערכת החינוך (שנת הסטאז').
מחקרים קודמים בתחום החינוך מגלים כי שנת ההכשרה, במהלכה אחראי המורה על כיתת לימוד היא שנה מכרעת. רבים מפרחי ההוראה מגלים קושי רב להסתגל לסביבה המקצועית החדשה ולעיתים נתונים במצבים של מתח ולחץ יום-יומי. אחרים שואבים תחושת סיפוק והגשמה עצמית מההזדמנות שניתנה להם. על-מנת להגביר את מידת החוסן הפנימי של המורה החדש נערכות סדנות תמיכה בהנחיית מורה מנוסה. סדנות אלו מהוות למעשה את השלב האחרון בתהליך הכשרתו של המורה, מאפשרות למורים המתמחים מקום נייטרלי ואובייקטיבי לשאול שאלות, לחלוק קשיים והתלבטויות ולקבל תמיכה מקצועית.
חלק מהסדנות מקוונות ובמקרים כאלה לא מתקיים מפגש פיזי בין מנחה הסדנה לבין המורה המתחיל, וכמובן שלא מתקיימות פגישות בין המורים המתחילים עצמם. שלוש פעמים במהלך השנה נערכת פגישה פרונטלית בין המנחה לקבוצה, פרט לכך, כל שאר הפעילות מתקיימת במרחב האינטרנטי.
"במחקר ביקשנו לבדוק האם ובאיזו מידה יכול הטוויטר להעצים את החוסן הפנימי של המורים בשנתם הראשונה והאם הטוויטר יכול לשמש תחליף ראוי למפגשים פנים אל פנים ולמלא את החסר מבחינה מקצועית ואפילו תמיכה רגשית", מסבירים החוקרים ד"ר יהודה פלד, ראש החוג ללימודי מידע במכללה האקדמית גליל מערבי וד"ר אפרת פיטרסה המלמדת בחוג אף היא.
המתודולוגיה בה השתמשו החוקרים במחקר איכותני זה הייתה פשוטה למדי: 17 מורים שהשתתפו בסדנה מקוונת במהלך שנת הלימודים תשע"ב ו-30 מורים שהשתתפו בשנת הלימודים תשע"ג התבקשו לצייץ לפחות 4 פעמים במהלך כל יום עבודה. כל הציוצים לוו בהאשטאג ייעודי (סולמית המרכזת לתוכנה נושאים שונים) המאפשר מעקב אחר הציוצים. לאורך המחקר נאספו הציוצים וחולקו לקטגוריות תוכן שונות. כמו-כן הועבר ברשת שאלון עמדות עבור חברי הקבוצה.

התערבות מיידית

התכנסות סביב ההאשטג

תאריך:  31/10/2013   |   עודכן:  31/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טוויטר מסייע לחוסנם של פרחי הוראה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חזית נוספת במאבק בין אוניל בנייה ואליעזר פישמן לבין המנכ"ל לשעבר    לביא מאשים את החברה בכך שגרמה לירידת ערך דירתו בפרויקט רובע לב העיר בתל אביב עליו היה ממונה בעצמו בעבר
עידן יוסף
הרב לאו טוען כי ח"כ אלעזר שטרן לא הראה לרבנים הראשיים את כל סעיפי החוק, וכי הרבנים מתנגדים לרובם בכל תוקף    בן-דהן מסכים עקרונית להצעת החוק אך מסרס את "הסעיפים הבעייתיים" שבה
עופר וולפסון
כך הוחלט במוצעת רשות המים, שמסרה כי הורדת התעריפים תיכנס לתוקף לאחר שימוע ציבורי
אורי חודי
האדריכל ומתכנן הערים עדן בר עם פתרון מחוץ לקופסה למצוקת הדיור: "שינוי ייעוד מתחמי התעשייה הישנים בערים יכול להניב עשרות אלפי יחידות דיור חדשות"
איתמר לוין
הארנונה תשולם למועצה האיזורית לכיש בשל אירועים מסחריים ופרטיים שהתקיימו בגן הלאומי משנת 2007 ועד למועד בו הופסקה הפעילות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il