X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי קבע: אהרון פרנקו פעל ממניעים זרים נגד רופא משטרתי כאשר שימש כמפקד משטרת מחוז ירושלים אהרונוביץ' בעקבות "בדיקה" עם פרנקו: שיקוליו היו מקצועיים בלבד
▪  ▪  ▪
אהרונוביץ'. טיעון מצוץ מן האצבע [צילום: פלאש 90]
פרנקו. ראיון בן שלוש דקות [צילום: פלאש 90]

בכירים במשטרה "תפרו" טענות לפיטורי רופא
איתמר לוין
ראיון של הרמן רוזנפלד עם אילן פרנקו הסתיים באשפוזו; אהרון פרנקו החליט לפטרו אחרי ראיון בן שלוש דקות * בכירים במחוז ירושלים העלו טענות בלתי מבוססות על תפקודו * אפשרות שאהרון פרנקו פברק את דיווחו על הראיון
לרשימה המלאה

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', קובע בניגוד לפסק דין מפורש, כי אהרון פרנקו פעל מטעמים ענייניים כאשר לא אישר את מינויו של רופא מחוז ירושלים במשטרה בראשו עמד. אהרון פרנקו הוא כיום נציב שירות בתי הסוהר.
כפי שנחשף ב-News1, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ, קבע שפרנקו וקודמו - אילן פרנקו - העלו טענות בלתי מבוססות נגד ד"ר הרמן רוזנפלד במטרה להצדיק את אי-הארכת חוזהו. עוד נקבע, כי הראיונות שערכו לו אילן פרנקו ואהרון פרנקו ושבעקבותיהם פוטר, היו בלתי תקינים.
ייתכן שפרנקו פיברק
ד"ר הרמן רוזנפלד, יליד 1948, התגייס למשטרה בשנת 1990, בשנים 2008-1997 שימש כרופא הראשי של משמר הגבול ובפברואר 2007 התמנה לרופא של מחוז ירושלים. כאשר נכנס אהרון פרנקו לתפקיד מפקד המחוז בקיץ 2007, הוא קבע ראיון נוסף עם רוזנפלד. לטענת רוזנפלד, הראיון נמשך שלוש דקות בלבד, ובסיומו קבע פרנקו שהוא אינו מתאים לתפקידו בשל "חוסר מוטיבציה מופגן" - וזאת בניגוד לחוות דעתו של קצין הרפואה הראשי של המשטרה.
המשטרה טענה, כי הצטברו חוות דעת שליליות רבות נגד רוזנפלד, ובין השאר ציינה שמסיבות רפואיות הוא אינו יכול לשאת משאות כבדים וללבוש שכפ"ץ - דבר הפוגע במילוי תפקידו. מינץ קבע, כי לכל הטענות נגד רוזנפלד "לא נמצא כל תיעוד בכתב מזמן אמת. לא על בעיות מקצועיות של העותר, לא על בעיות משמעתיות שלו ואף לא על בעיות התנהגותיות אחרות. כל הטענות כנגדו נטענו בעל פה, כשלטענת העותר הוא שמע עליהם לראשונה רק באותה ישיבת וועדה. אדרבה, המסמכים שהוגשו על-ידי העותר מלמדים דווקא על שביעות רצון מרובה מתפקודו".
מדבריו של מינץ גם עולה האפשרות, שאהרון פרנקו פיברק את תוכן הראיון עם רוזנפלד: "לא ניתן לשלול את טענת העותר כי הדברים שיוחסו לו בראיון שנערך לו ביום 4.7.07 על-ידי מפקד מחוז ירושלים לפיהם הוא אמר כי אינו מוכן לשרת כרופא במחוז ירושלים, לא נאמרו על ידו וכראייה הצביע על העדר חתימתו על הראיון".
מינץ סיכם, בין היתר: "דברי סגן מפקד מחוז ירושלים בפני הוועדה, כי עמדת מפקד המחוז [אהרון פרנקו] היא חד-משמעית, לפיה הוא אינו חפץ בשירותו של העותר במחוז ירושלים, תומכים גם הם במסקנה כי השיקולים שנשקלו לא נשקלו באופן המצופה מרשות מינהלית. ההחלטה אשר נתקבלה תוך התעלמות משיקולים רלוונטיים, תוך מתן משקל בלתי ראוי לשיקול זה או אחר תוך איזון בלתי סביר בין מכלול השיקולים, חורגת איפוא, מגדר מתחם הסבירות".
חוסר רצינות
בעקבות פרסום פסק הדין, ביקש עו"ד פיני פישלר מאהרונוביץ' לנקוט בצעדים נגד פרנקו. ראש מטהו של אהרונוביץ', אודי שלוי, השיב, כי לשכת השר בדקה את הטענות מול פרנקו. "בדיקה זו העלתה, כי שיקולים מקצועיים בלבד הניעו את ניצב (דאז) אהרון פרנקו, שלא לאשר את מינויו של ד"ר הרמן כרופא המחוז, ומפאת צנעת הפרט והגנת הפרטיות איני מרחיב בנושא זה. ניצב פרנקו לא נדרש להעיד בבית המשפט, וכל הקביעות לגביו נעשו ללא שמיעת גירסתו".
על מכתב זה יש להעיר מספר נקודות:
  • לשכת השר ערכה את הבדיקה רק מול פרנקו. לא נאמר שמישהו מטעמה קרא את פסק הדין ו/או שוחח עם הפרקליטים שייצגו את המדינה בבית המשפט. לאור זאת, מובן שהמסקנה היחידה האפשרית היא קבלת גרסתו של פרנקו.
  • שמו של הרופא הוא ד"ר הרמן רוזנפלד. הטעות בשמו במכתב מלמדת משהו על הרצינות שבה נבדק הנושא.
  • בית המשפט קבע במפורש, כי רוזנפלד לא מונה בשל שיקולים שאינם ענייניים. השר לביטחון הפנים אינו ערכאת ערעור על בית המשפט המחוזי ואינו יכול לקבוע מסקנות עובדתיות בניגוד לפסק דין שלא התהפך בערעור.
  • נימוקי "צנעת הפרט והגנת הפרטיות" מצוצים מן האצבע, שכן שאלת כשירותו ומצב בריאותו של רוזנפלד עמדו במרכז תביעתו נגד המשטרה. מינץ קבע, בניגוד לטענת המשטרה, כי לא היה לרוזנפלד כל ליקוי בריאותי שמנע ממנו לשמש כרופא המחוז.
  • מינץ כמובן ידע מי העיד ומי לא, ולמרות זאת קבע את אשר קבע לגבי פרנקו. מדובר, כאמור, בפסק דין מחייב.

תאריך:  04/11/2013   |   עודכן:  04/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אהרונוביץ' שם עצמו מעל בית המשפט
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
מאז שקציני המשטרה הבכירים
דידה  |  4/11/13 16:41
 
- הם מגובים ע"י הפרקליטות ביה"מ1
טנא  |  4/11/13 17:16
 
- הם מגובים ע"י הפרקליטות ביה"מ2
טנא  |  4/11/13 17:29
 
- הם מגובים ע"י הפרקליטות ביה"מ3
טנא  |  4/11/13 17:40
 
- טנא מה לעשות
דידה  |  5/11/13 08:05
2
אהרונוביץ-מכשיר הנבלות והטרפות
גימי-יהודי מיהודה  |  4/11/13 18:13
 
- אתה טועה לצערי
דידה   |  5/11/13 08:00
3
לא מופתעת,זה לא מקרה בודד !
גלית אברהם מגדרה  |  4/11/13 20:45
4
משטרע של עבריינים
ירון זכאי 1  |  4/11/13 21:09
5
המשרד לבט"פ
חונטה, במ"לים  |  4/11/13 22:09
 
- גם בוגי יעלון? ל"ת
לולי  |  5/11/13 07:08
6
אהרונוביץ
יוד60  |  5/11/13 08:29
7
האיש רודף שררה וכבוד....
שוטר לשעבר  |  10/11/13 09:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איציק וולף
חברי הוועד המרכזי בלשכת עורכי הדין עתרו למחוזי בתל אביב בטענה כי יו"ר הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, העביר את המינויים ללא הקוורום הנדרש    דיון במעמד הצדדים יתקיים ב-12 בנובמבר
איתמר לוין
השופט בדימוס משה רביד קובע: פלדמן הציג טענות לא נכונות בפני ועדת ערר בנוגע לשכרם של אנשי קבע, הסתיר עובדות ויצר רושם מוטעה; "לא כך אמור לנהוג עורך דין"
איתמר לוין
אגב ביקור אצל השופטת רמה לאופר-חסון בבית המשפט בקריות, נחשף המדור בצורה בלתי אמצעית לאופן בו מופעל על נאשם לחץ להסכים להסדר טיעון, בתנאים בהם הוא בקושי יכול לחשוב
עידן יוסף
News1 חושף פרטים חדשים על ההדלפה שהסעירה את משרד החוץ: הפורום ממנו הדליף סגן שגריר ישראל בארה"ב הוגדר כ"מסווג" והנושאים שעלו בו "אסטרטגיים לבטחון המדינה"    היו כמה הדלפות, גם לאזרחי חוץ
איתמר לוין
דיוני המעצרים אצל דנה כהן-לקח, בבית משפט השלום בירושלים, אומנם מזכירים לעיתים בזאר טורקי, אך התוצאה היא איזון בין האינטרס הציבורי לבין הצבת תנאים שהעצורים יוכלו לעמוד בהם
רשימות נוספות
חשיפה: שולה זקן עמדה להפליל בעדותה את אולמרט - ונסוגה  /  איתמר לוין
שני דיינים נחקרו בחשד למרמה והפרת אמונים  /  איציק וולף
שאמה-הכהן גורר כתב אישום מ-2008  /  איתמר לוין
פרס ישראלה  /  איתמר לוין
רועי לא אחסר  /  איתמר לוין
הנתיב המהיר  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il