X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סוף השבוע הקרוב יאפשר לציבור הישראלי לחזות מקרוב במצודותיהם הפרטיות של תושבים ומוסדות בעיר הבירה, היוצרות מארג יפהפה של מורשת ושל אורבניות, כשכל בית צופן את סודו המיוחד. סיפוריהם של בתים מבפנים בירושלים
▪  ▪  ▪
הקישלה בעיר העתיקה בירושלים

הצצה לתוככי ירושלים בשלל זוויות תתאפשר בסוף השבוע הקרוב (7, 8, 9 בנובמבר) לקהל הרחב, במסגרת אירוע של בתים פתוחים בעיר הבירה.
האירוע יאפשר לציבור המבקרים לחזות מקרוב במצודותיהם הפרטיות של תושבים ומוסדות, כאשר לכל בית יש סיפור משלו וכל מבנה צופן את סודו המיוחד. שלל הבתים והסיפורים האצורים בתוכם יוצרים, בסופו של דבר, מארג יפהפה של מורשת ושל אורבניות, שיש בו כדי להדגים את הרעיון של "אין לך יופי כיופיה של ירושלים".
עוד מימי קדם הורגלה ירושלים בהמוני עולים ומבקרים והכנסת-אורחים הייתה תמיד סימן-הכר למתגוררים בה. בשנים האחרונות חזרה ירושלים למקומה ההיסטורי כבירה רוחנית ותרבותית וכמוקד של עלייה לרגל.
בין האטרקציות המזומנות למבקרים: סיור בקישלה - חלל מרתק המסתתר מתחת לפני האדמה במתחם מוזיאון דוד, שאוצר בתוכו את כל תולדותיה של ירושלים. המדובר במבנה, שהוקם בשנת 1834 על-ידי איברהים פשה, שהיה השליט המצרי של ארץ ישראל, ושהמשיך לשמש כמתחם צבאי גם כאשר חזרו העותומנים לשלוט בעיר שנים אחדות לאחר מכן. בתקופת המנדט שימש המבנה כתחנת-משטרה וכבית-סוהר, ובין השאר נכלאו בין כתליו אסירי האצ"ל. בחפירות ארכיאולוגיות, שנערכו במקום בעשור האחרון, התגלו ביצורי-ירושלים מימי בית ראשון, שרידי ארמון הורדוס ומפעל בורסקאי מימי הביניים.
סיורים מרתקים
סיור לא פחות מעניין יתקיים במוזיאון חצר הישוב הישן שברובע היהודי בעיר העתיקה. המוזיאון שוכן בבית עתיק, בן 500 שנה, ומאפשר הצצה לאורח החיים של אנשי היישוב היהודי הישן בירושלים באמצעות חפצי יום-יום הלוכדים רגעי חיים מעולם שנעלם. במוזיאון מוצגת כעת התערוכה "בסימן טוב", המתארת את החתונות בישוב הירושלמי הישן.
ליד שער יפו, מול מגדל דוד, מסתתרת בתוך מתחם של בית-הארחה כנסיית עמנואל הפרוטסטנטית, הוותיקה במזרח התיכון והמכילה מוטיבים יהודיים. לצורך בנייתה הוזמנו סתתי-אבן מקצועיים ממלטה, שהכשירו את הדורות הבאים של סתתי האבן בירושלים.
הזדמנות מיוחדת להתוודע למכלול האתרים והעדות בהר ציון - ההר המקודש לשלוש הדתות והמגלם בזעיר-אנפין את מורכבותה של ירושלים - תינתן ברצף של סיורים שיובילו חוקרים, מדריכי-טיולים ותושבי ההר. במסגרת הסיורים האלה ייפתחו שעריהם של מוסדות שונים בהר ציון ובאתרים מקודשים השוכנים בו, בהם המנזר הפרנציסקאני, בית הקברות האנגליקני והקולג' האמריקני, קבר דוד, חדר הסעודה האחרונה ומנזר דורמיציו. באתרים יוצגו המציאות המורכבת בהר וכן נקודות המפגש והסכסוכים בין הדתות והתרבויות השונות שבו כיום ובעבר.
אירוע "בתים מבפנים" ייערך על-ידי עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח הבירה, המשרד לירושלים והתפוצות, משרד התיירות והתאחדות בתי המלון, ויכלול כ-120 אירועים שונים, שאינם כרוכים בתשלום ופתוחים לכל.

תאריך:  04/11/2013   |   עודכן:  04/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסיירים בסופ"ש: פסטיבל בתים מבפנים בי-ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ג’רוסלם השקעות, המחזיקה ב-30% מטופ אי ויז'ן, דיווחה כי החברה קיבלה הזמנה למערכות ממדינה באפריקה, בעסקה ששוויה כ-10 מיליון שקל
איתמר לוין
מנהל חטיבת החדשות בערוץ הראשון עומד לדין משמעתי אך מסרב להשעות את עצמו    פרקליטו צופה שההליך יימשך לפחות שנה ואולי שנתיים, ודוחה את ההצעה שנסטלבאום ימלא בינתיים תפקיד אחר
שירות גלובס
ידיעות אחרונות: הפתעה לעובדי צ'ק פוינט בחגיגת ה-20 שנה לענקית אבטחת המידע: הופעה של להקת כוורת, שהתאחדה לכבודם שוב
עידן יוסף
פורום רבני "חותם" קובע כי חטא שנעשה באופן ציבורי מאורגן חמור מאשר חטא אישי    ברית הזוגיות - נועדה לקעקע את הקשר בין התורה למדינה, שוללת מנשים זכויות ומרבה ממזרים    דעת מיעוט: עסקת חבילה - הכרה בברית זוגיות תמורת ביטול ידועה בציבור ונישואי הומואים
יצחק דנון
לטענת כור מתכת, א.דורי לא שילמה לה את מלוא התמורה המגיעה לה בגין ביצוע עבודות קונסטרוקציות פלדה בפרויקט של חברת דוראד אנרגיה להקמת תחנת כוח מבוססת גז טבעי בדרום העיר אשקלון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il