X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דורון תמיר מחזיק למעלה מ-100 תיבות דוא"ל, מוודא שאף הודעת דואר זבל לא תלך לאיבוד - ואז מגיש תביעות נגד המפרסמים ביהמ"ש: התנהגות חסרת תום לב המצדיקה הפחתה ניכרת בפיצוי
▪  ▪  ▪
אותיות חסרות משמעות משמאל לכרוכית

עו"ד דורון תמיר "מבקש להפוך את קבלת 'דואר הזבל' במחשביו למקור הכנסה רווחי, כאשר לא לכך נועד החוק". כך קובע (14.10.13) שופט בית משפט השלום בתל אביב, עזריה אלקלעי.
תמיר הגיש תביעה בסך 75,000 שקל נגד חברת השיווק ישר-אובוז, בטענה שקיבל ממנה 71 דברי פרסומת בניגוד ל"חוק הספאם". אלקלעי דחה את טענתה של ישר-אובוז לפיה תמיר "מיירט" הודעות שכלל לא נועדו אליו, אך קבע שתמיר פועל בצורה מכוונת ובחוסר תום לב כדי לקבל הודעות ולהגיש תביעות.
טענה חסרת כנות
אלקלעי מציין, כי תמיר הוא מומחה לאינטרנט ובעבר אף עסק בתחום זה, ולכן חסרת כנות היא טענתו לפיה לא ידע כיצד לבקש להסיר את שמו מרשימות התפוצה של ישר-אובוז. הוא מחזיק למעלה מ-100 תיבות דוא"ל תחת שם המתחם tamir.co.il, כאשר חלק ניכר מן השמות שמשמאל לכרוכית (@) הם גיבובי אותיות חסרי משמעות. התוצאה היא ש"כל דבר דואר, לרבות דואר זבל, שנשלח לכתובת המתחם שלו, לא יאבד חלילה". תמיר אף יצר הגדרת catch all, האוספת ומנתבת אליו דברי דואר שהתחילית שלהם אינה מוגדרת תחת הדומיין שלו או שהיא שגויה.
דברי הדואר ששלחה ישר-אובוז לכתובות של תמיר עמדו בניגוד לחוק, קובע אלקלעי, אך מוסיף: "הכמות הגדולה של תיבות הדואר שמחזיק התובע ללא הסבר הגיוני מגדילה את כמות 'דואר הזבל' המשוגר אליו, כאשר דואר זה מנותב ע"י התובע לתיבות דואר שהוא עצמו מחליט עליהן. באופן זה תורם התובע להגדלה מלאכותית של כמות דואר הזבל המתקבל אצלו ביחס לכמות 'דואר הזבל' שהיה מקבל אילו החזיק בתיבות דואר ספורות, כמקובל אצל האדם מן היישוב, או אילו היה נמנע מיצירת ההגדרה catch all".
החוק כמקור הכנסה
אלקלעי מסכם: "התנהלותו של התובע נגועה בחוסר תום לב, במובן זה שהוא חפץ בקבלת 'דואר זבל' בכמות גדולה, ואף מנצל את מומחיותו ברזי האינטרנט כדי להגדיל את כמות דואר הזבל המתקבלת אצלו... התובע מבקש להפוך את החוק למקור הכנסה, כפי שניתן ללמוד מהתביעות הרבות שהוא מגיש נגד מפרסמים.
"התנהגותו האמורה של התובע אינה מצדיקה שלילה מוחלטת של פיצוי, דבר אשר יהווה 'פרס' לנתבעת אשר שיגרה דואר זבל בכמות גדולה לכתובת המתחם של התובע, אך היא מצדיקה את הפחתת הפיצוי הסטטוטורי המירבי הקבוע בחוק, באופן ניכר, וזאת כדי שלא לעודד את התובע לצבור דואר זבל ולהפוך את הגשת התביעות בעניין זה, למקור הכנסה משתלם ורווחי". אלקלעי קבע, כי ישר-אובוז תפצה את תמיר ב-10,000 שקל ולא פסק לזכותו הוצאות.

תאריך:  07/11/2013   |   עודכן:  07/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דורון תמיר /  "
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיזם עסקי של עו"ד: תביעות על "ספאם"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להעביר ללשכת עורכי הדין !
עורך דין נבזה  |  8/11/13 16:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש: משה וינברג העלה טענות חסרות יסוד נגד השופט בדימוס מרדכי בלזר ששימש כבורר, ואף המשיך את ההליך למרות פטירתו של בלזר    ישלם הוצאות בסך 75,000 שקל
איציק וולף
היום יתחדש המשא ומתן בין אירן לבין מעצמות המערב    אירן מוכנה לעצור את ההעשרה ברמה של 20% ולהאט את העבודה בכור המים הכבדים באראק
עידן יוסף
כיום מנהיג משרד התחבורה תעריף שמפלה לטובה נוסעים חרדיים בעיקר תוך חיוב נוסעים מהציבור הכללי באותם יעדים לתשלום יקר יותר    בשס טוענים שזה עסק כלכלי מניב, אך סגנית השר חוטובלי אומרת שערך השוויון גובר על כך
יובל אזולאי
על-פי התחזית של ההתאחדות ושל בכירים בחברות הביטחוניות, כבר בשנה הקרובה אלפים רבים בחברות הביטחוניות ימצאו עצמם בלי עבודה    בכיר בחברה ביטחונית: "אנחנו לפני שנים שחורות... זו התקופה הקשה ביותר שהיינו בה"
איציק וולף
דובר משרד החוץ: מדובר באופרת סבון שבה מככבת אלמנתו של ערפאת, סוהא    "החוקרים הוזמנו על ידי בעלי עניין ולא היו עצמאיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il