לראשונה מזה שנים, החליטה לשכת סוכני ביטוח שלא להכריז על חברת הביטוח הגדולה הנותנת את השירות הטוב ביותר למבוטחים ולסוכנים. הסיבה: אף חברה לא נמצאה ראויה לכך, וביצועי החברות הגדולות תוארו כ"בינוניים וטעונים שיפור ניכר".
הממצאים בוססו על סקר שנערך בין 7 ל-14 באוקטובר בין 700 סוכני ביטוח חברי הלשכה. תוצאותיו הוצגו (יום ג', 5.11.13), בכינוס סוכני הלשכה באילת, על-ידי יו"ר הוועדה לביטוח אלמנטרי, יעקב צרפתי.
בין החברות הבינוניות בלטה בשירות טוב חברת שומרה, שהיא חברה-בת של מגדל, בניהולו של דני יצחקי. זו השנה השניה ברציפות ששומרה זוכה בתואר זה.
ממצאים נוספים של הסקר:
- נרשמו ירידה כללית ברת השירות למבוטחים ולסוכנים ובהכשרה מקצועית לסוכנים. מצד שני, הפרמיות הולכות ועולות.
- מגדל ושומרה נותנות את השירות הטוב ביותר בתביעות צד ג' ברכב. הפניקס וביטוח ישיר נותנות את השירות הגרוע ביותר. נרשמה עליה במספר התלונות המוצקות של מבוטחים.
- 38% מהסוכנים הפסיקו לעבוד עם חברות המטפלות בנזקי צנרת. 45% מהם עובדים עם חברת שחר, 11% עם פמי,-6% עם שכל. צרפתי הזהיר, כי אם התהליך ימשך, ינתקו הסוכנים בעתיד קשר עם חברות אלו.
- פעילות מועטת וירודה בהכשרת סוכנים לדור הבא. החברות קיבלו ציון ממוצע של 6.4 מתוך 10 נקודות אפשריות.