X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מזכיר המדינה האמריקני שהגיע לז'נבה כדי לתת את החותם הסופי לשיחות אומר כי הוא מקווה לציון דרך עם המעצמה האיסלאמית "יש עוד חילוקי דעות, עובדים כדי לפתור זאת"
▪  ▪  ▪
קרי בז'נבה. היישר מתל אביב [צילום: AP]

מעצמות העולם ואירן עדיין לא הגיעו להסכם על תוכנית הגרעין של אירן, אך הם עובדים קשה כדי לעשות זאת. כך אמר (יום ו', 8.11.13) מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי.
"אין הסכמה בנקודה זו", אמר קרי זמן קצר לאחר שהגיע לז'נבה כדי לסייע לחתום באופן סופי את מה שהוא מקווה שיהיה ציון דרך עם טהרן, אך הוא הדגיש כי שש המעצמות המובילות בעולם "עובדות קשה" במהלך השיחות.
קרי טס לז'נבה מייד לאחר פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בתל אביב. ביקורו של קרי מגיע על-רקע איתותו של הנושא ונותן הראשי בסוגיית הגרעין מטעם אירן, על התקדמות בשיחות, באומרו כי שש המעצמות קיבלו את הצעות של טהרן בנוגע להמשך התהליך, על-אף שראש הממשלה בנימין נתניהו כינה את ההסכם "עסקת המאה" עבור אירן.
פקיד בכיר במחלקת המדינה האמריקנית אמר כי קרי היה פתוח לאפשרות של נסיעה לז'נבה לשיחות "אם הדבר יעזור לצמצם את הפערים". הפקיד אמר כי הדיפלומטית הבכירה מטעם האיחוד האירופי בשיחות, קתרין אשטון, ביקשה מקרי להשתתף בסבב הדיונים האחרון.
דובר האיחוד האירופי אמר כי שר החוץ הצרפתי, לורן פאביוס, יצטרף לקרי בשיחות "כדי לסייע לגשר על הפערים במשא-ומתן" -החלטה של הרגע האחרון שמצביעה על כך שהעסקה עשויה להיות קרובה מאוד, לפי דיווחים בסוכנויות הידיעות.
גם אם יושג הסכם, יהיה זה תחילתו של תהליך ארוך עד שיופחת פוטנציאל האיום הגרעיני של אירן, וללא כל ערובה להצלחה מוחלטת.
נתניהו אמר ביום שישי כי הוא "דוחה לחלוטין" את העסקה הגרעינית המתפתחת בין מעצמות המערב לאירן, וכינה אותה "עסקה גרועה". הוא הבטיח כי ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה.
"אני מבין שהאירנים מסתובבים מרוצים מאוד בז'נבה, והם בהחלט צריכים, כי הם קיבלו את הכל ושילמו כלום" - אמר נתניהו לכתבים לפני פגישה עם קרי בתל אביב.
"הם רצו הקלה בסנקציות, לאחר שנים של סנקציות מפרכות, והם קיבלו את זה. הם שילמו כלום כי הם לא מפחיתים בשום דרך את יכולת ההעשרה הגרעינית שלהם. אז אירן קיבלה את 'עסקת המאה' והקהילה הבינלאומית עשתה עסקה גרועה", אמר נתניהו.
"זוהי עסקה רעה מאוד וישראל דוחה אותה. ישראל אינה מחויבת על-פי הסכם זה וישראל תעשה את כל מה שהיא צריכה לעשות כדי להגן על עצמה ולהגן על ביטחון אזרחיה", הוא אמר.
נשיא ארה"ב ברק אובמה, אמר ביום חמישי בראיון לרשת NBC, כי כל הקלה בסנקציות נגד אירן תהיה "צנועה", והוסיף כי סנקציות הליבה יישארו כל כנן.
"התפקיד שלנו הוא לא לסמוך על האירנים", אמר אובמה. "התפקיד שלנו הוא לאפשר כינון מנגנונים לפיהם אנו יכולים לאמת את מה שהם עושים ולא עושים בכל מה שנוגע לתוכנית הגרעין שלהם".

תאריך:  08/11/2013   |   עודכן:  09/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרי: עדיין אין עסקה עם אירן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מסקנה אחת ויחידה
אויש..נמאסתם  |  8/11/13 21:42
2
גם היטלר עשה מלא עסקאות על
אובמה קרי קישטא.  |  9/11/13 12:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
אבנר גולוב
אירן מנהלת אסטרטגיה מתוחכמת, שתבטיח כי היא תהפוך בפועל ל"מדינת סף", המסוגלת לייצר נשק גרעיני מבלי שהמערב יוכל לעצור בעדה
איציק וולף
היום יתחדש המשא ומתן בין אירן לבין מעצמות המערב    אירן מוכנה לעצור את ההעשרה ברמה של 20% ולהאט את העבודה בכור המים הכבדים באראק
יהודה דרורי
יחסינו עם צבא ארה"ב מעולם לא היו טובים יותר, יחסינו עם הקונגרס בארה"ב מעולם לא היו טובים יותר - ומנגד, נראה שיחסינו עם הבית הלבן מעולם לא היו גרועים יותר. על פניו, הדבר נראה כמצב פרדוקסלי, אלא שבמחשבה עתידית זהו מצב מסוכן מאוד עבורנו
עופר וולפסון
זריף אומר כי עשור של מו"מ הוביל לשום מקום: "שני הצדדים ראו בשיחות עד כה 'משחק סכום אפס'"    סגנו אומר כי הוא מצפה להישגים בעלי תוכן של ממש עם התחדשות השיחות בשבוע הבא
יורם אטינגר
ריאד, בירת ממלכת ערב הסעודית, תוהה האם ארצות הברית מתעלמת מהעובדה ש-28 שנות סנקציות, לחץ ומלחמת סייבר לא הסיטו את אירן מהחתירה לגרעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il