X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר החוץ של צרפת לורן פביוס אמר כי אין ביטחון שיושג הסכם עם אירן בכל מקרה, אמר, צרפת לא תסכים לחתום על עסקה שבה יצאו פראיירים
▪  ▪  ▪
פביוס. לא להסכם של פראיירים [צילום: פלאש 90]

+ אובמה לנתניהו: מחוייב לסיכול תוכנית הגרעין
ראש הממשלה בנימין נתניהו - שהעלה טענות קשות נגד הממשל האמריקני ובראשו הנשיא ברק אובמה ושר החוץ ג'ון קרי, זוכה לתמיכה מפתיעה מצד צרפת. שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, אמר כי יש לקחת בחשבון את דאגתה של ישראל, ובכל מקרה, הדגיש, צרפת לא תחתום על עסקה שבה "נצא פראיירים", כדבריו.
שר החוץ פביוס אמר כי המו"מ נמשך באופן אינטנסיבי במטרה להגיע להסכם. יש טיוטא ראשונה, אך היא אינה מקובלת. במקביל ציין, כי התגלעו חילוקי דעות מהותיים בשתי סוגיות מרכזיות: אירן דורשת להחזיק ברשותה כמות גדולה של אורניום מועשר בדרגה של 20%; אירן דורשת לשמר לעצמה את האפשרות להמשיך בבניית כור לייצור פלוטוניום - דבר שהוא בלתי מקובל על נציגי המעצמות. לדבריו, הכור שבו מדובר עלול לאפשר לאירן מסלול אלטרנטיבי להעשרת אורניום ולהשגת פצצת גרעין.
דברי שר החוץ הצרפתי נאמרו בעקבות דיווחים בכלי תקשורת זרים, לפיהם אין כל ביטחון שיושג הסכם עוד במהלך השבת בשיחות המתקיימות עתה בז'נבה, בהן משתתפים שרי החוץ של המעצמות במו"מ מול נציגי אירן.
העיתון לוס אנג'לס טיימס דיווח כי המו"מ יימשך כנראה גם במשך השבוע הקרוב. דווח עוד, על שיחות שקיים נתניהו עם חלק משרי החוץ, בהן הביע את דאגתו מפני חתימה על עסקה במסגרתה יוסרו חלק מהסנקציות על אירן, ומכוחה תוכל אירן להמשיך באין מפריע להעשיר אורניום. נתניהו הדגיש בפני שרי החוץ עימם שוחח, כי ישראל לא תראה עצמה מחוייבת להסכם שלא יבטיח הפסקת פרויקט הגרעין הצבאי, לחלוטין.

תאריך:  09/11/2013   |   עודכן:  09/11/2013
אובמה לנתניהו: מחוייב לסיכול תוכנית הגרעין

אובמה. מחוייב נגד הגרעין [צילום: AP]
נשיא ארה"ב ברק אובמה התקשר (יום שישי) אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, בניסיון להרגיעו ולהדגיש את מחויבותה הנחרצת של ארה"ב לעצור, גם בכוח צבאי, את תוכנית הגרעין של אירן.
אובמה פירט את עיקרי התוכנית המתגבשת עם אירן, ואמר כי אומנם ניתנת לאירן הזדמנות להוכיח את רצינותה ואמינותה, אך המעקב יימשך, ואם אירן לא תעמוד בהתייבותה תוך שישה חודשים, יבוטלו ההקלות ואף יוחרפו.
הטלפון מאובמה הגיע כמה שעות לאחר הביקורת החריפה שהושמעה מצד נתניהו וגורמים נוספים בישראל, שרמזו כי אובמה ושר החוץ קרי הערימו על נתניהו, בהציגם גים בימים האחרונית תוכנית קשוחה יחסית נגד אירן אך בפועל מציגים בפני אירן תוכנית של הקלות. סגן דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר כי הביקורת הישראלית על ההסכם הינה "מוקדמת מדי". "עדיין אין שום סיכום" הטעים.
בישראל מותחים ביקורת נוקבת על ההסכם המתגבש. ראש הממשלה התראיין לרשתות הטלוויזיה הזרות, ואמר כי מדובר בעסקה גרועה מאוד וכי אירן משיגה, למעשה, הקלות ניכרות שיאפשרו לה לפרוץ את מרבית הסנקציות. נתניהו טען עוד, כי ההסכם יאפשר למעשה לאירן להמשיך את תוכנית הגרעין, בגיבוי מדינות המערב.
נתניהו הדגיש בראיונות שנתן, כי ישראל תישאר מחוץ להסכם, תוך שהוא רומז על שימור האופציה הצבאית. משמע: ישראל שומרת לעצמה את חופש הפעולה כדי להגן על תושביה ושטחה, ואם אכן לא יהא מנוס, תפיל ישראל כוח צבאי כדי לעצור את תוכנית הגרעין האירנית.

הבוקר מתחדשות השיחות
קרי. מגיע לג'נבה [צילום: AP]

שרי החוץ של המעצמות הגדולות מתכנסים הבוקר (שבת) כדי להאיץ את המו"מ מול אירן, בניסיון להשיג הסכם היסטורי שיביא לעצירת תוכנית הגרעין ולהקלות בסנקציות על אירן. לשולחן הדיונים יצטרפו הבוקר גם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, וסגן שר החוץ הסיני.
ביום שישי נועדו מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, ושרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון, במשך כחמש שעות עם שר החוץ האירני מוחמד ג'וואד זריף. ניכרה התקדמות גדולה והוסכם לחדש את השיחות הבוקר, יום שבת.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פביוס: לא נחתום על עסקה של פראיירים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל עומדת למכירה
בן שלמה  |  9/11/13 12:17
2
אדון יצחק
יהוידע  |  9/11/13 12:27
 
- תשובה: pigeone .sucker ל"ת
מ.אלקרייאף  |  9/11/13 14:31
 
- פריירים בצרפתית cons
ויקטור.ק.טבעון  |  10/11/13 05:37
3
אדולף
urixo  |  9/11/13 12:36
 
- כמה נכון.
היינריך  |  9/11/13 15:52
4
לשחור מהבית הלבן אין קו אדום !
שקר רודף מוסלמי  |  9/11/13 14:01
 
- נכון אך לא לישכוח
urixo  |  9/11/13 18:13
5
נראה אתכם פעם אחת
קרפד  |  9/11/13 14:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עופר וולפסון
קרי קיצר את ביקורו במזה"ת כדי להגיע לז'נבה לחתום את המו"מ    גם שר החוץ הרוסי לברוב יגיע בשבת    התחושה בירושלים: "ארה"ב הערימה עלינו"    פרטים ראשונים על ההסכמות המסתמנות
עופר וולפסון
מזכיר המדינה האמריקני שהגיע לז'נבה כדי לתת את החותם הסופי לשיחות אומר כי הוא מקווה לציון דרך עם המעצמה האיסלאמית    "יש עוד חילוקי דעות, עובדים כדי לפתור זאת"
אבנר גולוב
אירן מנהלת אסטרטגיה מתוחכמת, שתבטיח כי היא תהפוך בפועל ל"מדינת סף", המסוגלת לייצר נשק גרעיני מבלי שהמערב יוכל לעצור בעדה
איציק וולף
היום יתחדש המשא ומתן בין אירן לבין מעצמות המערב    אירן מוכנה לעצור את ההעשרה ברמה של 20% ולהאט את העבודה בכור המים הכבדים באראק
יהודה דרורי
יחסינו עם צבא ארה"ב מעולם לא היו טובים יותר, יחסינו עם הקונגרס בארה"ב מעולם לא היו טובים יותר - ומנגד, נראה שיחסינו עם הבית הלבן מעולם לא היו גרועים יותר. על פניו, הדבר נראה כמצב פרדוקסלי, אלא שבמחשבה עתידית זהו מצב מסוכן מאוד עבורנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il