X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לקוחות של הבנק טוענים כי בכל פנקס שיקים המכיל 25 שיקים לא ניתן לעשות שימוש בשיק הראשון ולמרות זאת מחייב הבנק בעמלת שורה בגין השיק האמור
▪  ▪  ▪
בנק לאומי. 24 שיקים במקום 25 [צילום: פלאש 90]

בנק לאומי גובה ממזמיני פנקסי שיקים עמלה בעבור השיק הראשון מבין 25 השיקים שבכל פנקס שיקים, אף שבפועל לא ניתן להשתמש בשיק האמור. כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד הבנק למחוזי בחיפה.
לטענת המבקשים, אתי ופנחס עמר מעתלית, לקוחות הבנק, עבור כל הזמנת פנקס שיקים המכיל 25 שיקים הם משלמים סך של 9 שקלים. על-פי פרסומי הבנק, כל פנקס מכיל 25 שיקים ועלות כל שיק הינה 0.36 אגורות. אולם בפועל הבנק מספק בכל הזמנה 24 שיקים בלבד בפנקס ולא 25 שיקים.
התוצאה היא, לדברי המבקשים, שהבנק גובה כסף (0.36 אגורות) עבור השיק הראשון, אולם בפועל לא ניתן להשתמש בו. המבקשים טוענים כי הבנק גובה עמלה עבור שירות שהוא אינו מספק, דהיינו שיק שלא ניתן להשתמש בו, ועסקינן בהתנהלות לקויה, שגויה וחסרת תום לב מצדו של הבנק בכל הנוגע לגביית עמלה בגין המצאת פנקסי שיקים ללקוחותיו.
לדברי המבקשים, באמצעות עו"ד שי וייס, על הבנק היה ליידע את לקוחותיו כי הם משלמים עמלה עבור שיק שלא ניתן לעשות בו שימוש. לטענתם, באמצעות הגבייה הלא חוקית שילשל הבנק לכיסו סכומי כסף אשר כלל לא הגיעו לו.
המבקשים מעריכים כי בבנק לאומי כ-3 מיליון חשבונות וכי בכל חשבון בבנק מתבצעת בממוצע הזמנת שיקים פעם בשנה, ובכל הזמנה מפסיד הלקוח שיק אחד שעלותו ללקוח רגיל הינה 0.36 אגורות ועלות גבוהה יותר לקוחות עסקיים. לצרכי הערכה מעמידים המבקשים את ההפסד הממוצע בגין כל שיק על סך 1 שקל.
אשר על כן, הנזק המצרפי לכלל הלקוחות נאמד בכ-24 מיליון שקלים. בנוסף סבורים המבקשים כי על הבנק לפצות את לקוחותיו בגין עמלת השורה (1.65 שקל) אותה הוא גובה מהם בשל התדירות הגבוהה יותר בהזמנות שיקים, כתוצאה מהתנהלותו השגויה. לפי הערכה, המדובר בהזמנת פנקס שיקים אחת ביתר וזאת בגין הפסד השיק בכל הזמנה. הסכום המצרפי בראש נזק זה מוערך בכ-5 מיליון שקלים ועל כן סכום התביעה המצרפי הכולל מוערך בכ-29 מיליון שקלים.
טרם התקבלה תגובת בנק לאומי.

תאריך:  10/11/2013   |   עודכן:  10/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אמנון אברמוביץ' חושף את פרצופו של סוכן השב"כ שהסית נגד רבין
איתמר לוין
אביתר יוסף נדון ל-22 חודשים ומתן נבון לעשרה חודשים    הציתו את המשרדים בבית וגן במחאה על צירופם של שני שחקנים מוסלמים לקבוצה
איציק וולף
בין חצרו של הרב לחצר הרנטגן קיימת יריבות ממושכת    נעצר בדרכו לטיסה לסין    יובא בצהריים לדיון בהארכת מעצרו
יצחק דנון
דר' ראול רודריגז טוען כי הוצג בסרטון של מועצת החלב כתומך בשימוש במוצרי חלב - כאשר בפועל הוא מתנגד נחרץ לצריכת חלב ומוצריו
אביתר בן-צדף
בספינה, שתיכנס לשירות בשנת 2016, נכללו חידושים רבים, שיגדילו את כשירותה המבצעית, יקטינו את צוותה, ויקלו על תנאי השירות בה    עלות הספינה: 13 מיליארד דולר    אורך חייה המבצעיים חמישים שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il