X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבקשה מתבססת על כתבת התחקיר שהוצגה בתוכנית הטלוויזיה כלבוטק בשבוע שעבר שהוכיחה כי הרשת נוהגת "להאריך" את תאריכי התפוגה של מוצרי המזון בסניפי הרשת
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בעקבות כתבת התחקיר שהוצגה בתוכנית הטלוויזיה "כלבוטק" בשבוע שעבר וממצאיה החד-משמעיים בדבר נוהגה של רשת בתי הקפה והמזון "סי-קפה" (16 סניפים) "להאריך" את תאריכי התפוגה של מוצרי המזון, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד הרשת בהיקף מוערך של 307 מיליון שקל.
לטענת המבקש, איציק קוגל, "סי-קפה" נוהגת בדרך שגרה וכחלק מנהלי העבודה שלה, להסיר את תאריך הייצור על גבי אריזות המזון אותן היא מוכרת בסניפיה השונים ובכלל זה אריזות של סנדוויצ'ים, מוזלי, סלטים, ירקות חתוכים, ולהדביק או להטביע תאריך ייצור עדכני מזויף ויצירת רושם כי המוצר טרי, בה בשעה שהמוצר אינו טרי ונמצא על המדף כמה ימים.
המבקש טוען כי בכתבת התחקיר שהוצגה בתוכנית "כלבוטק" הוכח בצורה ברורה וחד-משמעית אופן פועלה הנלוז של רשת "סי-קפה" בהוראותיהם הישירות של מנהליה. לדברי המבקש, הוא צרך מספר פעמים מוצרי מזון בסניפי "סי קפה" ולאחר שידור הכתבה הרגיש כי הרשת הטעתה אותו לחשוב כי המוצרים שרכש הינם מוצרים טריים. בנוסף הוא חש תחושת גועל וסלידה ממוצרי הרשת ואף חש בעלבון בגין ההטעיה המכוערת, הפגיעה באוטונומיה שלו ועוגמת נפש גדולה.
לטענת המבקש, הראיות לאחריות של "סי-קפה" הינן חזקות מאוד וביניהן צילומי וידאו של שיטת העבודה כפי שתועדו בתוכנית "כלבוטק", עדויות עובדי הרשת ועדויות מצולמות של שיטת החלפת תאריכי הייצור במוצרים בצורה גורפת במספר סניפים של הרשת.
התובע מבקש לייצג את כל מי שרכש מוצרי מזון בסניפי רשת "סי-קפה" ללא מגבלת התיישנות שאינה חלה במקרה הנדון בשל עילת המרמה. לדברי התובע, הרשת הוקמה בשנת 1999 ובהערכה שמרנית מכרה בממוצע ב-14 השנים האחרונות כ-2.55 מיליון מוצרים שאינם ראויים למאכל.
המבקש, המיוצג על-ידי עוה"ד עומר פיינטוך, אסף שילה ולירן יגודה, מעריך את הפיצוי המגיע לכל חבר בקבוצה המיוצגת בגין הפגיעה באוטונומיה בסכום של 100 שקל ובתוספת הנזק הכספי הממוצע בגין כל מוצר בסך 20 שקל מוערך הנזק הכלכלי המצטבר של חברי הקבוצה בסכום של 307 מיליון שקל.

תאריך:  11/11/2013   |   עודכן:  12/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
החשד: עבודות גדולות בהיקף של מיליוני שקלים הועברו לחברת תימת באופן הנוגד את הנהלים של משרד הביטחון ושל חיל האוויר
אלעזר לוין
המשכנתאות החדשות גדלו ב-21% לעומת ספטמבר    המשמעות: אין האטה בשוק הדירות    ההלוואות בריבית משתנה - רק 68% מסך האשראי לדירות
אלעזר לוין
הוועדה המחוזית הכניסה שינויים בתכניות הבניה    יהיו גם מגדלים בני 12 קומות
אלעזר לוין
רכשה מאמות השקעות מגרש בעיר ב-15.5 מיליון שקל, שהם 105 אלף שקל לדירה    אמות לא הודיעה על העסקה, כנראה משום שלגביה אינה מהותית
אלעזר לוין
איש העסקים קובי אורן, המשווק קרקעות חקלאיות, מתעניין גם בדירות יוקרה    הוא רכש מגינדי החזקות שני פנטהאוזים בשוהם, לפי 17,200 שקל למ"ר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il