X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלוש תביעות ובקשות לאישורן כייצוגיות הוגשו נגד תנובה, טרה וש. שסטוביץ בטענה להטעיית צרכנים באמצעות שימוש אסור במונח שוקולד
▪  ▪  ▪
[צילום: עידן יוסף]

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשו שלוש תביעות ובקשות לאישורן כייצוגיות בטענה להטעיית צרכנים לרכישת מוצרים תוך שימוש במילה "שוקולד" כאשר בפועל המוצרים כלל אינם מכילים שוקולד.
בתביעה ובבקשה לאישורה כייצוגית בהיקף מוערך של 217 מיליון שקל שהוגשה כנגד תנובה נאמר כי עניינה הוא במוצר המוצג כ-"קרלו שוקולדה" והנמכר לכאורה כמוצר בשם שוקולדה ו\או המכיל שוקולד אשר בפועל אינו "שוקולדה" ו\או אינו מכיל שוקולד.
לטענת התובע ברוך יעקב אסור לתנובה לכנות את המוצר האמור בשם שוקולד משום שאינו שוקולד על-פי דין, ותנובה הטעתהה את ציבור הצרכנים בהדגשת הרכיב שוקולד בשם המזון ולצדו תמונה של קוביות שוקולד.
התובע המיוצג על-ידי עו"ד גולן משעלי סבור כי תנובה ביודעה את האיסור החל לכינוי שם המוצר שוקולד, בחרה לכנות את המוצר "שוקולדה" ובכך להטעות את הציבור, ולהציג בפניו מצג כוזב לפיו לכאורה מדובר במעדן שוקולדה ו\או המכיל שוקולד בשונה משאר המוצרים בקטגוריה.
התובע ברוך יעקב הגיש תביעה נוספת ובקשה לאישורה כייצוגית באותה העילה בהיקף מוערך של 82 מיליון שקל כנגד מילקו תעשיות (טרה) בכל הנוגע למוצרי "מוו-שוקולד אגוזים וקצפת ו- "מוו-שוקולד קצפת, המכונים והנמכרים לכאורה כמוצרי שוקולד כאשר בפועל הם אינם מכילים שוקולד. זאת בניגוד לאיסור ההטעיה הקובע שאין לכנות מוצרים שהתקן לא חל עליהם בשם שוקולד.
התביעה השלישית באותה העילה והבקשה לאישורה כייצוגית בהיקף מוערך של 11.5 מיליון שקל הוגשה על-ידי סיגלית בוגורוצנר כנגד ש. שסטוביץ מטירת הכרמל בנוגע למוצר "קוקוס פופס שוקוס-צדפי שוקולד" המיובא על ידה והנמכר לכאורה כמוצר שוקולד ו\או כמוצר המכיל צדפי שוקולד, ואולם בפועל אינו מכיל שוקולד.
בכתבי התביעה נאמר כי הרכיב שוקולד המופיע בשם המזון הוא חיוני לאפיונו של המוצר ולכן שם המזון הינו משמעותי ומשפיע השפעה מהותית על תפיסת המזון בעיני הצרכן שיוצא מנקודת הנחה שמדובר במוצר המכיל שוקולד.
לדברי התובעים, הנתבעות הסתירו וטשטשו את העובדה כי אין המדובר במוצרים המכילים שוקולד על-מנת לעקוף את האיסור לכנות מוצר בשם שוקולד אם הוא אינו מכיל שוקולד.

תאריך:  11/11/2013   |   עודכן:  11/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשות לייצוגיות: הטעיה בשימוש בשם שוקולד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף, איתמר לוין
מעל ל-200 חברות בחרו להיכנס להוראת השעה, להפשיר את העודפים הפטורים שלהן ולשלם את מס החברות המופחת
אלה לוי וינריב
הסכום הכולל בגין רווחים כלואים: כ-2 מיליארד שקל    הסכום כולל תשלום של 336 מיליון שקל שבוצע במאי 2013    בנוסף, טבע תשלם כ-840 מיליון שקל בגין שומות המס לשנים 2005-2011    איל דשא: "מדיניות המיסוי בעניין מחזקת את המשך צמיחתה הכלכלית של ישראל"
איציק וולף
השגריר האמריקני בישראל הבהיר שדרושות נסיבות מאוד לא שגרתיות על-מנת שהנשיא האמריקני יחרוג ממנהגו ויתערב בהחלטת מערכת המשפט    "אין סיבה לצפות שהמקרה הזה יטופל אחרת מכל מקרה אחר"
איציק וולף
אחרי שנה וחצי שבה לא שילמו אגורה על מגורים בקראווילות שבבעלות המדינה, תוך קבלת טובת הנאה של עשרות אלפי שקלים למשפחה, יתחילו מפוני בתי האולפנה לשלם    את הכסף הם יעבירו לידי גורם פרטי - הישיבה הגבוהה בבית אל שהייתה הגורם העבריין שבגללו נאלצה המדינה להוציא עשרות מיליונים על פינוי הבתים    סעיפי החוזה מעלים חשד שמדובר בניסיון לסיפוח נוסף של נכסים על-ידי הישיבה    משרד הביטחון והחטיבה להתיישבות מתעלמים משאלות בנושא
עופר וולפסון
הצעת רשות המיסים שאושרה בוועדת הכספים קובעת לחייב בתשלום מס בישראל, כל חברה המוגדרת "חברת משלוח יד זרה", שמיקומה בחו"ל אך רוב אחזקותיה בידי תושבי ישראל    ההצעה כוללת מס גם על תשלום דיבידנדים מחברות אלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il