X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תוצאות מחקר חדש מגלות כי אנשים עם רמות סוכר נמוכות (המדמות מצב של רעב) נוטים יותר לתמוך במדיניות רווחה המאפיינת את הצד השמאלי של המפה הפוליטית הנטייה לא תמיד משקפת את דאגתם לעניים, אלא מאפיינת יותר אסטרטגיה שמבטיחה להם מקורות הכנסה רבים יותר
▪  ▪  ▪
הבטן מקרקרת [צילום: פלאש 90]

מאז שחר ההיסטוריה אנו יודעים שאנשים מקבלים החלטות פוליטיות על-ידי כך שהם בוחנים את האופציות שלהם בזהירות ושוקלים יתרונות מול חסרונות. השאלה אם הם רעבים לא ממש אמורה להשפיע בעניין זה. אך כעת מחקר חדש מגלה כי אנשים רעבים נוטים יותר לתמוך במדיניות רווחה ובעזרה לעניים.
חוקרים מאוניברסיטת אוהרוס שבדנמרק ביקשו מקבוצת מתנדבים לצום ארבע שעות לאחר ששתו משקה ספרייט רגיל או משקה ספרייט זירו. למשתתפים בקבוצה אחת היו רמות סוכר גבוהות בדם, בעוד שלמשתתפים בקבוצה השנייה היו רמות סוכר נמוכות.
התוצאות הצביעו על כך שמשתתפים עם רמות סוכר נמוכות נטו יותר לתמוך במדיניות רווחה המאפיינת את הצד השמאלי של המפה הפוליטית לעומת המשתתפים עם רמות הסוכר הגבוהות. הממצאים בהחלט מעוררים שאלות לאור הדעה הרווחת לגבי הגורמים המשפיעים על עמדתנו בנושא מדיניות רווחה בחברה המודרנית.
לא דאגה אמיתית
התוצאות יוצאות הדופן מרמזות על כך שלמצב הגוף יש השפעה משמעותית על עמדתנו בנושאים פוליטיים ספציפיים. כדי להבין את הסיבה לכך, מאמינים החוקרים, יש להתבונן במוצא המינים, משום שהפוליטיקה הייתה קיימת גם בקהילות של האדם הקדמון. אי-אפשר להתעלם מכך שהציידים והמלקטים שנדדו בערבות מזרח אפריקה והדרך בה התמודדו עם מצבים השאירה בנו חותם עד היום.
לאורך ההיסטוריה האבולוציונית שלנו, הנושא הקריטי היה תמיד הבטחת כמת מספקת של מזון. לאור העובדה שבני אדם חיים בקבוצות ויש להם את היכולת להתמודד עם מצבים חברתיים, תמיד עמדה בפניהם - במקרה של כשלון הציד - האפשרות לבקש מאנשים ברי מזל לחלוק עימם את השלל שלהם, מה שלמעשה אנשים עושים גם כיום.
מערכת הרווחה היא מערכת של שיתוף, הדומה למערכת השיתוף שניהלו אבותינו. אך העובדה שאנשים רעבים נוטים יותר לתמוך במערכת רווחה לא תמיד משקפת את דאגתם לעניים, אלא מאפיינת יותר אסטרטגיה שמבטיחה להם מקורות הכנסה רבים יותר.
התוצאות מבוססות על סקר שערכו החוקרים בו ביקשו מהמשתתפים להצהיר על עמדתם ביחס למדינת רווחה - ואז נתנו להם כסף אותו יכלו לשמור לעצמם או לחלוק עם עמיתיהם לסקר. למרות העובדה שהמשתתפים הרעבים ציינו את החשיבות שיש בעזרה לאחרים, שאכן מאפיינת מדיניות רווחה, הם לא היו מעוניינים לחלוק את הכסף שקיבלו עם יתר המשתתפים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  12/11/2013   |   עודכן:  12/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנשים רעבים מצביעים לשמאל?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כי השמאל התמחה בלשווק
!!!!!!!  |  12/11/13 13:12
2
ה0מול הישראלי עסוק בכלל בעם אח
קורןנאוה טבריה  |  13/11/13 10:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
כינוס שמאי הנדל"ן חשף מחלוקת עקרונית, עם משמעות כספית במיליארדים    המשנה ליועץ המשפטי: לשלם פיצויים לקרקע חקלאית שהופקעה רק על-פי ערכה הנוכחי    שמאים בכירים: לשלם על-פי סיכויי ההפשרה לבניה למגורים
עופר וולפסון
החל מה-15 בדצמבר תיכלל במדדים ת"א-מאגר, ת"א-טכנולוגיה, בלוטק 50 ומדד יתר-מאגר
איתמר לוין
ההגנה מבקשת להוכיח שרעייתו לשעבר של יוסי אולמרט לא ידעה על הסתבכותו - ומכאן שגם אחיו אהוד לא ידע על כך    לינדה: אני מעריכה שיוסי אינו הגבר היחיד שחי חיים כפולים
יצחק דנון
המבקשים - חירשים מלידה - טוענים כי גביית אגרת רדיו מאוכלוסיית החירשים ולקויי השמיעה מובילה לאבסורד בלתי נתפס והינה בלתי חוקית ומוסרית
שירות גלובס
החברה: "נציע לעובדים הוותיקים שיצאו לפנסיה מוקדמת תנאי פרישה משופרים, מהטובים ביותר במשק, שיכללו גם תשלום חודשי קבוע בנוסף לפיצויים ומענקים מיוחדים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il