X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כינוס שמאי הנדל"ן חשף מחלוקת עקרונית, עם משמעות כספית במיליארדים המשנה ליועץ המשפטי: לשלם פיצויים לקרקע חקלאית שהופקעה רק על-פי ערכה הנוכחי שמאים בכירים: לשלם על-פי סיכויי ההפשרה לבניה למגורים
▪  ▪  ▪
מחלוקת עקרונית מרחיקת לכת [צילום: פלאש 90]

אם הרשויות יחוייבו לשלם פיצויי הפקעה של קרקע חקלאית על-פי סיכויי ההפשרה שלה לבניה למגורים, יעלה הדבר 4 מיליארדי שקלים - הזהיר (יום ב', 11.11.13) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ. הוא דיבר בכינוס השנתי ה-28 של שמאי הנדל"ן, הנערך באילת.
הכינוס חשף מחלוקת עקרונית מרחיקת לכת בנושא זה: קמיניץ אמר, שיש לשלם פיצויים על הפקעת קרקע חקלאית על-פי שוויה הנוכחי, ולא על-פי תוכניות לשינוי היעוד בעתיד, לבניה למגורים או ליעדים אחרים. הוא הזהיר, כאמור, שתשלום לפי שווי עתידי יעלה למדינה 4 מיליארדי שקלים - הוא לא אמר אם לשנה או לכל ההפקעות בעתיד.
משרד האוצר נגד משרד האוצר
שמאים בכירים תקפו בחריפות את עמדתו של היועץ המשפטי . אמנון ניזרי - אחד מ-20 שמאי הנדל"ן המכריעים של ישראל - אמר: "המדינה מפקיעה חלק מפרדס, ומשלמת לבעלים 25 אלף שקל לדונם, על-פי שוויו הנוכחי. בצד השני של הפרדס יש חלקה אחרת, שמס שבח קובע ששוויה עלה ל-375 אלף שקל לדונם, והוא דורש מס על הזינוק בערך הקרקע! איך ייתכן ששתי רשויות ממשלתיות יתנו חוות דעת סותרות על אותו נכס?!"
כתב News1 מעיר, כי הגוף המוסמך על-פי חוק להפקיע קרקע פרטית הוא שר האוצר. מכאן, שמדובר במחלוקת בין שתי מחלקות באותו משרד, מאחר שגם מס שבח הוא מחלקה במשרד האוצר.
השמאי הבכיר רן וירניק: "אם הופקדה תוכנית לשינוי יעוד הקרקע, יש לשלם על-פי שוויה הריאלי של הקרקע, גם אם התוכנית עדיין לא אושרה".
שמאים אחרים אמרו , בדיון שהתפתח: "החוק קובע, שאם המדינה מפקיעה קרקע פרטית, עליה לתת לבעלים פיצוי שישיב את המצב לקדמותו. אם הקרקע המופקעת עמדה בפני שינוי יעוד, יש לתת לבעלים את הפיצוי הריאלי המתאים!" מרוח הדברים בויכוח נראה, ששמאי הנדל"ן סבורים שיש לשלם את הפיצויים על-פי הערך העתידי.
עו"ד ענת בירן, שהייתה בעבר יו"ר ועדות ערר לנושא זה, וידועה כמומחית לנדל"ן, אמרה: "זו שאלה מורכבת, יש לבדוק כל מקרה לגופו".

תאריך:  12/11/2013   |   עודכן:  12/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיצויי הפקעה ריאליים יעלו 4 מיליארד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הלאמה
לובינסקי יהושע  |  12/11/13 15:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
החל מה-15 בדצמבר תיכלל במדדים ת"א-מאגר, ת"א-טכנולוגיה, בלוטק 50 ומדד יתר-מאגר
איתמר לוין
ההגנה מבקשת להוכיח שרעייתו לשעבר של יוסי אולמרט לא ידעה על הסתבכותו - ומכאן שגם אחיו אהוד לא ידע על כך    לינדה: אני מעריכה שיוסי אינו הגבר היחיד שחי חיים כפולים
יצחק דנון
המבקשים - חירשים מלידה - טוענים כי גביית אגרת רדיו מאוכלוסיית החירשים ולקויי השמיעה מובילה לאבסורד בלתי נתפס והינה בלתי חוקית ומוסרית
שירות גלובס
החברה: "נציע לעובדים הוותיקים שיצאו לפנסיה מוקדמת תנאי פרישה משופרים, מהטובים ביותר במשק, שיכללו גם תשלום חודשי קבוע בנוסף לפיצויים ומענקים מיוחדים"
איציק וולף
עובדי המעבדות הרפואיות והביוכימאים טוענים כי יו"ר האיגוד שלהם בהסתדרות משתמש באופן פסול בכספי הקידום המקצועי והזמין את העובדים לכינוס בהילטון אילת בזמן בחירות    פנו לעו"ד ניסנקורן בטענה כי אשר גולדשלאגר מנע באמצעות מאבטחים כניסה לישיבת מזכירות שבה נקבעו סדרי הבחירות לראשות האיגוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il