X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מלכה בן-צבי, שעבדה בבנק לאומי, גנבה 600,000 שקל בעיקר מלקוחות מבוגרים, כדי לממן לעצמה רמת חיים גבוהה ביהמ"ש: יש להטיל עונש שירתיע מביצוע עבירות דומות
▪  ▪  ▪
הפיצוי ששילם הבנק לא מכסה את הטלטלה

שנתיים מאסר בפועל - זהו העונש שנגזר (יום ג', 12.11.13) על מלכה בן-צבי, לשעבר פקידה בבנק לאומי, אשר גנבה 600,000 שקל מלקוחות הבנק. בן-צבי הודתה ב-15 מקרים של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במירמה, עבירות תאגידים ועוד.
שופט בית משפט השלום בחיפה, זאיד פלאח, תיאר את מעשיה של בן-צבי: "הנאשמת בחרה לקוחות תמימים, מרביתם מבוגרים, ותוך ניצול עיסוקה, מעמדה בבנק, נגישותה לחשבונות הבנק של אחרים והאימון שנתנו הלקוחות בבנק ובנאשמת - גנבה מקורבנותיה מאות אלפי שקלים, במשך כשבע שנים, ובעשרות ואף מאות פעמים. במעשיה, פגעה הנאשמת ברכושם של אחרים, בחיי מסחר תקינים, באימון הציבור במערכת הבנקאית, ובאימון הנהלת הבנק בנאשמת. מידת הפגיעה של הנאשמת באותם ערכים מוגנים היא חמורה, וספק אם אותם לקוחות, ואולי גם לקוחות אחרים, ישובו ליתן אימון בנאשמת בפרט, ובמערכת הבנקאית בכלל.
"...ב"כ הנאשמת טען, שלא היה צפוי נזק לקורבנות כתוצאה ממעשי הנאשמת, מאחר שהבנק היה משלם בכל מקרה את סכום הגניבה - טיעון זה מקומם הוא, שהרי הנזק הנגרם ללקוח הבנק, שאת כספו גנבה פקידת הבנק, אינו מתמצה בנזק ממוני, אלא, ואולי אף בעיקר, נזק פנימי, של אנשים מבוגרים, ששמו את מבטחם בנאשמת ובמוסד אותו היא מייצגת, והם נבגדו על ידה. גם אם הבנק היה משלם לקורבנות את מלוא כספיהם, ללא קשר להשבתם ע"י הנאשמת, עדיין עוברים הם טלטלה של קורבנות מעילה, וטלטלה זו לא ניתנת לריפוי מלא ע"י תשלום סכום הגניבה".
פלאח מציין, כי בן-צבי השתמשה בכספי הגניבה כדי לממן לעצמה רמת חיים גבוהה, וכי היא טרם הפנימה את חומרת מעשיה. הוא מוסיף: "הנאשמת הושיטה את ידה לכספי אחרים, שהם קשישים וחלשים, והפגיעה בהם אינה רק כספית, אלא גם פנימית, כנבגדי מערכת בנקאית שבה שמו את מבטחיהם, ורק ענישה כואבת ומרתיעה תבהיר לנאשמת ולדומיה, שמעשיהם אינם משתלמים, וכי דינו של גנב בנסיבות אלה הוא כליאה מאחורי סורג ובריח, ועונש זה בלבד".
פלאח הורה לחלט את מכוניתה של בן-צבי. הוא לא הטיל עליה קנס ופיצוי לקורבנות, אך ציין שאין בכך כדי למנוע מהם להגיש תביעות נגדה.

תאריך:  12/11/2013   |   עודכן:  12/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנתיים מאסר לפקידת בנק שגנבה מלקוחות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
נוברטיס מבקשת לבטל החלטת רשם בבית המשפט המחוזי, לפיה כתב התביעה שהוגש נגדה והומצא לה באמצעות נציגה שהגיע לארץ לקיום משא-ומתן לסיום הסכסוך בפשרה, הומצא לה כדין
אלעזר לוין
שווי הקרקע עלה 5 מיליון או ירד ב-20 מיליון שקל?    "השמאים הופכים ליותר ויותר בלתי אובייקטיביים"    "יש להקים גוף שיפקח על האתיקה של שמאים מכריעים"
אלעזר לוין
יושב-ראש של שלוש ועדות ערר מסביר, מדוע הוועדות כמעט ואינן מתערבות בעניין השומה    אז במה כן מתערבים?
יפעת גדות
כנימה אלימה המתפשטת בצפון הארץ מאיימת להכחיד את שיחי הצבר בישראל    קק"ל יחד עם חוקרי מרכז וולקני יפעלו למניעת התפשטותה    "שיח הצבר הובא לישראל לפני כמאתיים שנים הפך לתו מזהה לא רק של הנוף הישראלי אלא לאייקון הישראליות של כולנו"
עופר וולפסון
הכנסות החברה ירדו ב-15.5% ל-1.22 מיליארד שקל    הצליחה לגייס כ-5,000 מנויים חדשים בהשוואה לרבעון המקביל    תחלק דיבידנד של 85 מיליון - לראשונה לאחר יותר משנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il