X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עשרות עובדי רשות המיסים הדרימו בשבוע האחרון כדי לסייע במבצע אכיפה רחב היקף שערכו משרדי מס הכנסה ומשרדי מכס ומע"מ באילת בעיר שיטת העלמה נפוצה התגלתה מייבאים עם פטור ממע"מ לאילת, אך משווקים לאחר מכן במרכז הארץ
▪  ▪  ▪
לעתים אפילו לא טרחו להסתיר את העבירה [צילום: פלאש 90]

עשרות עובדי רשות המיסים הדרימו בשבוע האחרון כדי לסייע במבצע אכיפה רחב היקף שערכו משרדי מס הכנסה ומשרדי מכס ומע"מ באילת בעיר, על-מנת לוודא שחוק אזור הסחר החופשי - הפוטר ממע"מ את תושבי אילת והסביבה - אינו מנוצל לרעה, אך נראה כי הביקורת הייתה במקום, לפי דיווח רשות המיסים (ג', 12.11.13). במקום נמצאו לא מעט עסקים אשר משתמשים בחוק על-מנת לעשות לעצמם רווח "מהצד".
בפעילות לילית שנערכה על-ידי חוקרי מכס ומע"מ באר שבע והדרום בנקודות הביקורת בכניסה וביציאה מן העיר, נתפס משלוח של טלפונים סלולריים שהיה קטן משמעותית מהכמות המיובאת שהוצהרה בחשבונית - דבר המעלה חשד כי בפועל, חלקה המשמעותי של הסחורה נמכר במחיר מלא ברחבי הארץ, ובכך בעל העסק גורף לכיסו את הפער הנובע מכך שלא שילם מע"מ על כלל הסחורה ולמעשה "מרוויח" 18% על חשבון משלמי המיסים.
בחברת הובלה אחרת אפילו לא טרחו להסתיר את העבירה, ובכתב יד נרשם על החשבונית כי חלק מהבגדים כבר סופקו למספר חנויות אחרות במרכז הארץ.
הסחורות בתפיסות הנ"ל הוחרמו, בין היתר גם מערכת ישיבה חדשה לסלון ומאות מוצרי קוסמטיקה, שיצאו מהעיר ללא תעודות או שטר מטען.
במקרה דומה אף נעצר ושוחרר בערבות בעל עסק למכירת מוצרי חשמל, על-ידי חוקרי המכס, בחשד שהמלאי הנמוך של מקררים בעסק שלו מעיד על כך שמכר את רוב הסחורה מחוץ לעיר וניצל את הפטור לרעה, זאת נוסף על כך שלא הגיש דוחות למע"מ במשך תקופה ארוכה.
לא מוותרים על השכרת דירות
בהתאם להחלטת מנהל רשות המיסים להגביר את האכיפה בתחום השכרת הדירות, מבקרי פקיד שומה אילת ערכו ביקורות רבות בתחום זה, כמו גם בתחום שירותי מטבע (צ'יינג'ים), בניין ועוד. לא מעט מהדירות המושכרות שלא דווחו, היו שייכות לתושבי חוץ, ונציגיהם הוזמנו להמשך טיפול. באחד מן המקרים, הגיעו המבקרים לווילה בעיר על סמך מידע מוקדם, וגילו כי מעל לבית הפרטי קיימות ארבע יחידות דיור המושכרות כשנתיים, כאשר הן הניבו לבעל הבית הכנסות של כ-120,000 שקל לשנה עליהן מעולם לא דיווח.
במהלך ביקורת בעסק לאספקת מזון התגלה כי בעל עסק קנה מזון למשפחתו ודרש את ההוצאה כאילו נעשתה במסגרת העסק. התיק הועבר להמשך טיפול שומתי ואם יתברר כי קיימים מקרים נוספים של דרישת הוצאות פרטיות, תישקל העברתו לחקירות.
עם זאת, מתוך 293 ביקורות שנערכו בעסקים השונים, נמצאו רק 9.8% ליקויים ברישום הכנסות. בנוסף, הוזמנו לחקירה פלילית סרבנים - עוסקים שאינם משלמים מקדמות ו/או אינם מגישים דוחות שנתיים, הזמנה שבעקבותיה התייצבו כל הסרבנים לחקירה במשרדי מס הכנסה.
המוניות הפתיעו
גם עובדי המכס במעברי הגבול רבין וטאבה נטלו חלק בפעילות האכיפה המוגברת ובמקום בדיקה מדגמית על-פי סימנים מחשידים, הנהוגה לרוב בבדיקות מכס, בדקו מאה אחוז מהנוסעים ומטבע הדברים, הידוק הבדיקות חשף מגוון של תפיסות אצל הנוסעים לרבות סכומים גדולים במזומן, מוצרי טבק ותרופות.
שימת דגש מיוחדת ניתנה לענף התכשיטים והמוניות: נערכו ביקורות בענף התכשיטים, בו על-פי חוק שנחקק לאחרונה, במכירת תכשיטים ושעונים בסכום 200 דולר ומעלה ישנה חובת תשלום מע"מ, וכן נערכו ביקורות בקרב מאות בעלי מוניות הרשומים כמתגוררים ופועלים באילת, כדי לוודא כי זה אכן המצב וכי החוק אינו מנוצל לרעה. לשמחת החוקרים, כל בעלי המוניות היו "מאה אחוז" ופעלו באופן מוחלט על-פי דרישות החוק.

תאריך:  12/11/2013   |   עודכן:  12/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות המיסים פשטה על עסקים באילת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דודו אמסלם, שהיה מנהל אגף בעירייה, טוען שיורם קארשי נטל חלק במגעים לתמיכת הליכוד בלופוליאנסקי ב-2003    עמרי שרון: מאיר רבין נטל חלק במגעים פוליטיים מרכזיים
אלעזר לוין
"הסיסמה 'להוזיל את הדירות' היא רק פאסה"    "הבנקים אינם יכולים לממן בניית רבבות דירות"    "מחסור אדיר בכוח אדם"    "המדינה ורשות המקרקעין הם המרוויחים מהתייקרות הדירות"
אלעזר לוין
פרטים נוספים על העסקה שפורסמה בלעדית ב-News1    הבניה תתחיל בעוד שלושה חודשים    שילמו בעד הקרקע פחות מהמחירים לפני 4 שנים
אורן פרסיקו
מפעילי אתר אינטרנט שהעתיקו טקסט בלי מתן קרדיט למחברת יפצו אותה ב-20 אלף שקל
איתמר לוין
מלכה בן-צבי, שעבדה בבנק לאומי, גנבה 600,000 שקל בעיקר מלקוחות מבוגרים, כדי לממן לעצמה רמת חיים גבוהה    ביהמ"ש: יש להטיל עונש שירתיע מביצוע עבירות דומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il