X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתום שנה ממועד תחולתה של הוראת העשה, ישולם מס בשל שחרור הרווחים הכלואים מ-214 חברות שבחרו להיכנס לחוק 40 חברות בינוניות וגדולות בחרו להצטרף רק ביום האחרון המפשירות את רוויחהן הפטורים ייהנו ממס מופחת
▪  ▪  ▪
מנהל רשות המיסים, משה אשר [צילום: מרסלו בישניה]

עם סיום הוראת השעה של חוק "הרווחים הכלואים" עולה (יום ג', 12.11.13) כי 214 חברות בחרו להיכנס להוראות החוק ולשחרר את העודפים הפטורים שלהן ולשלם את מס החברות המופחת.
היקף המס שנגבה כתוצאה משחרור הרווחים הכלואים עומד על 4.387 מיליארד שקל, שהוא למעלה מ-45% מיעד הגבייה של רשות המיסים בנושא זה (3 מיליארד שקל) כפי שנקבע בחוק התקציב. במסגרת המהלך כולו "שוחררו" רווחים בהיקף כולל של כ-60 מיליארד שקל, כ-87% מהם מתייחסים לשבע חברות גדולות.
מנהל רשות המיסים, משה אשר, ציין כי הוא רואה חשיבות גדולה בעובדה שמספר ניכר של חברות נענו לקריאת המחוקק וישלמו לקופת המדינה את המס הנובע מההטבות שניתנו להן בעבר במסגרת חוק עידוד השקעות הון במתכונתו הישנה.
בנוסף, ציין אשר כי על-פי התנאים שנקבעו בחוק, החברות תידרשנה להשקיע חלק מהטבת המס במפעלים, במחקר ופיתוח ובמשרות עבודה חדשות בשנים הקרובות, דבר שיגביר את הצמיחה במשק. על-פי הנתונים שנאספו, היקף ההשקעה הנוספת שתיווצר כתוצאה מהוראות החוק תגיע לכדי כ-1.8 מיליארד שקל והיא תתפרס במהלך חמש השנים הקרובות.
לדבריו, בחודשים האחרונים הפעילה רשות המיסים צוותי משימה שפעלו מול החברות הרלוונטיות על-מנת להיכנס להוראת השעה וזאת במטרה למצות את הפוטנציאל הגלום בה.
הוראת השעה הגיעה לסיומה אמש בחצות כשבמשך 11 הימים האחרונים, החל מה-1 בנובמבר, הודיעו 88 חברות על כוונתן להיכנס להוראת השעה כשמתוכן, רק ביום האחרון, הצטרפו כ-40 חברות בינוניות וגדולות למהלך כשתוספת המס בגין יום זה בלבד עומדת על כ-3.172 מיליארד שקל (המהווה כ-72% מסך גביית המס בהוראת השעה).
הבונוס: הדיבידנדים לא שוקללו
הוראת השעה נחקקה בדיוק לפני שנה, במסגרת תיקון מספר 69 לחוק עידוד השקעות הון, המכונה "חוק הרווחים הכלואים". החוק קבע, בין היתר, הקלות במס חברות לחברות תעשייתיות שבחרו להפשיר את העודפים הכלואים שלהן שהצטברו במהלך השנים. חברות שהפשירו את רווחיהן הפטורים נהנו ממס חברות מופחת בשיעורים של 6% עד 10%, בהתאם למס החברות החל על החברה ובהנחה שהחברה בחרה להפשיר את כל רווחיה הפטורים, כשהמס על חברות שבחרו להפשיר רק חלק מרווחיהן הפטורים יכול היה להגיע עד 17.5%.
לבד מזאת, על-אף שהחוק אינו מחייב חברות לחלק גם דיבידנדים מאותם רווחים פטורים, נמצא שמספר חברות בחרו גם לחלק דיבידנדים מהרווחים הפטורים ולשלם עליהם מס בשיעור של 15%, צעד שבעקבותיו נוספה גבייה הנאמדת במאות מיליוני שקלים, שלא נלקחו בחשבון כחלק מהגבייה של הוראת השעה.

תאריך:  12/11/2013   |   עודכן:  12/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה אשר / Moshe Asher
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הרווחים הכלואים": נגבו 4.387 מיליארד שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רפי רותם-השלגיה התאוררה!!!!
ראיס-פוטין-טיל400  |  12/11/13 20:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הסמנכ"ל - נועה לור-כרמלי - פורשת לאחר 7 שנים בתפקיד
עופר וולפסון
עשרות עובדי רשות המיסים הדרימו בשבוע האחרון כדי לסייע במבצע אכיפה רחב היקף שערכו משרדי מס הכנסה ומשרדי מכס ומע"מ באילת בעיר    שיטת העלמה נפוצה התגלתה    מייבאים עם פטור ממע"מ לאילת, אך משווקים לאחר מכן במרכז הארץ
איתמר לוין
דודו אמסלם, שהיה מנהל אגף בעירייה, טוען שיורם קארשי נטל חלק במגעים לתמיכת הליכוד בלופוליאנסקי ב-2003    עמרי שרון: מאיר רבין נטל חלק במגעים פוליטיים מרכזיים
אלעזר לוין
"הסיסמה 'להוזיל את הדירות' היא רק פאסה"    "הבנקים אינם יכולים לממן בניית רבבות דירות"    "מחסור אדיר בכוח אדם"    "המדינה ורשות המקרקעין הם המרוויחים מהתייקרות הדירות"
אלעזר לוין
פרטים נוספים על העסקה שפורסמה בלעדית ב-News1    הבניה תתחיל בעוד שלושה חודשים    שילמו בעד הקרקע פחות מהמחירים לפני 4 שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il