X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
12% מסך נפגעי תאונות הדרכים בממוצע בכל שנה נפגעים בתאונת דרכים בעבודה אור ירוק: בממוצע אחד מכל עשרה הרוגים בתאונות דרכים, נהרג בתאונה בעבודה
▪  ▪  ▪
המדינה משלמת ביוקר [צילום: פלאש 90]

תאונות הדרכים גובות מחיר יקר מהמשק הישראלי. מעבר לצער שבאובדן חיי אדם, תאונות דרכים עולות למשק הישראלי כסף רב. על-פי נתוני "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס, מדינת ישראל שילמה יותר משני מיליארד שקלים בשנים 2012-2004, לנפגעי תאונות דרכים בעבודה - בדרך אל העבודה, בעבודה ובחזרה מהעבודה.
מהנתונים עולה, כי בכל שנה נפגעים בממוצע בתאונות דרכים בעבודה למעלה מ-17 אלף בני אדם ו-33 בני אדם נהרגים בממוצע. בנוסף, נפגעי תאונות הדרכים בעבודה מהווים בממוצע 12% מסך כל נפגעי תאונות הדרכים בכל שנה.
כל הרוג עשירי בתאונת דרכים מוגדר כהרוג בתאונת דרכים בעבודה. בשנים 2012-2011 עמד מספר ההרוגים בתאונות דרכים בעבודה על כ-10% מסך כל ההרוגים בתאונות דרכים. 17% מסך כל הפצועים קשה מתאונות דרכים, נפגעו בתאונות דרכים בעבודה.
מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר כי כל מנהל רוצה שעובדיו יגיעו אל העבודה ויחזרו ממנה בשלום לביתם, אבל בפועל מרבית המנהלים לא באמת דואגים, כיצד עובדיהם נוהגים. לדברי שמואל אבואב, על המדינה לוודא כי חברות וארגונים יעניקו לעובדי החברה אשר נוהגים, את התנאים הבטיחותיים ביותר וכי גם מנהלים יישאו באחריות.
"יש להתקין קופסה ירוקה לניטור אופי הנהיגה, כפי שהחליטו לאחרונה במנהל הרכב הממשלתי ולצייד את רכבי החברה באביזרי בטיחות מצילי חיים. על מקומות העבודה מוטלת האחריות לוודא כי העובדים אינם נוהגים מעבר לשעות שהחוק מתיר ועליהם לקחת את נושא הבטיחות בדרכים כראשון במעלה", דבריו.
בעיה כלל עולמית
תאונות דרכים אל העבודה, בעבודה ומהעבודה הן תופעה נפוצה לא רק בישראל אלא גם בעולם. מנייר עמדה שפרסמה האגודה הבריטית למניעת תאונות (rospa), מתברר כי נהגי חברה, ונהגים שלהם נסועה שנתית גדולה לצרכי עבודה, צפויים להיות מעורבים בתאונות דרכים ב-50% יותר מאשר נהגי רכב פרטי. מנייר העמדה עולה עוד, כי אחד הסיכונים הגדולים ביותר לעובדים הם נהיגה לעבודה במהירות מופרזת או כזאת שלא הולמת את תנאי הדרך.
כדי לנסות ולצמצם את ההיפגעות הגבוהה, עמותת "אור ירוק" מפעילה תוכנית ייחודית המופעלת בפריסה ארצית, לטיפול בבטיחות בדרכים במקומות עבודה. מטרת התוכנית היא להעלות את המודעות לבטיחות בדרכים, להטמיע את הנושא ולחשוף אותו לעובדים רבים ככל האפשר. השאיפה היא, להפוך את סביבת העבודה ואת הארגון למקום המקדם את נושא הבטיחות בדרכים כדי לשמור על חיי העובדים ובני משפחותיהם.
מעל 500 ארגונים ומקומות עבודה, בכ-100 יישובים מפעילים את תוכנית עמותת אור ירוק לבטיחות בדרכים אשר ניתנת בחינם, ועד היום יותר מ-100 אלף עובדים בכל רחבי הארץ עברו את ההדרכה.

תאריך:  12/11/2013   |   עודכן:  12/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעל 2 מיליארד שקל לנפגעי תאונות בעבודה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דרושעיון מחודש במגילת העצמאות
אני,אחד העם  |  13/11/13 00:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איציק וולף
11 תלמידים בני 13 עד 15 נפצעו קל בהתנגשות רכב ההסעות שלהם עם רכב פרטי    בתאונה נוספת נפצעו שני בני אדם קל עד בינוני
איתמר לוין
קובע שעל המשטרה להוכיח את אמינותו של המכ"ם למדידת מהירות נסיעה בכל פעם בה מועלית טענה נגד אמינותו, משום שטרם התגבשה "מסה קריטית" של פסיקה הקובעת שניתן לסמוך עליו
מרק בריל
מיליארדים לאוצר - יש. ירידה במספר ההרוגים בתאונות דרכים - אין
עופר וולפסון
ד"ר אמיר זיו-אב הוא תומך נלהב במערך מצלמות המהירות: "פריסה ארצית תעלה כחצי מיליארד שקל, אך תחזיר ההשקעה תוך שנתיים לכל היותר"    ראש אגף התנועה: "במקטעי המצלמות נרשמה ירידה של 26% בתאונות הדרכים"
עידן יוסף
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנהגים השיכורים מסכנים את כולנו ואין די בהסברה. רק אכיפה מוגברת וחסרת פשרות, תוריד אותם מהכביש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il