X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין לעבודה מתריע מפני שימוש בגישור מול עובדים בלתי מיוצגים, במטרה למנוע מהם לתבוע בעתיד את מלוא הזכויות המגיעות להם עם סיום עבודתם
▪  ▪  ▪
העובד התאילנדי קיבל מחצית מהפיצויים המגיעים לו [צילום: לע"מ]

מעבידים עושים שימוש ב"הסדרי גישור" ככלי להבטיח שעובדים לשעבר לא יתבעו אותם, גם כאשר לא כל זכויותיהם ממולאות. כך מתריע (11.11.13) שופט בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, דורי ספיבק.
ספיבק מסביר, כי מעסיקים נוהגים להחתים את עובדיהם הפורשים על כתב ויתור, לפיו אין להם תביעות נוספות מעבר לסכומים ששולמו לה. אולם, בתי הדין נמנעים פעמים רבות מלתת תוקף לכתבים אלו, כאשר הם מתיימרים להביא לוויתור של העובדים על זכויות המוקנות להם על-פי חוק ושעליהן לא ניתן כלל לוותר. אולם, חלק מן המעסיקים מצאו פתרון יצירתי בדמות גישור:
"בקשות מסוג זה שהוגשו לבתי הדין בעת האחרונה, מהווה מבחינה מעשית ניסיון 'לעקוף' את ההלכה הברורה לפיה רבים הם המקרים שבהם לא ניתן תוקף לכתבי ויתור, וליצור מצב דברים שבו עם תשלום 'גמר החשבון' על-ידי המעסיק יהיה העובד מנוע מלתבוע זכויות נוספות, אפילו המדובר בזכויות שהוא אינו יכול לוותר עליהן. שכן כידוע, עם אישור הסדר הפשרה על-ידי בית הדין, נוצר מעשה בית דין והעובד יהיה מנוע בעתיד מלפנות לבית דין זה ולתבוע את זכויותיו, גם אם קופחו".
כדי למנוע מצב זה, אומר ספיבק, חייב בית הדין לבחון לא רק האם הבקשה מוגשת בצורה הנכונה מבחינה נוהלית, אלא להשתכנע שזכויותיו של העובד נשמרו ושהגישור אינו מהווה ניסיון למנוע מהעובד - שבמקרים אלו תמיד אינו מיוצג ואינו מאוגד - לתבוע בעתיד את המגיע לו.
הדברים נאמרו בהחלטתו של ספיבק שלא לאשר הסדר גישור בין עובד תאילנדי לבין חברת טוליפ פרחים, במסגרתו אמור היה העובד לקבל פיצויים של 14,000 שקל. הוא מציין, כי העובד לא היה מיוצג וכי המגשר כלל לא בדק האם העובד קיבל את שכר המינימום, האם בוצעו ההפרשות המחויבות עבורו וכמה שעות עבד. גם סכום הפיצויים שנקבע לא הסתמך על בדיקה כלשהי, וספיבק מציין שעל-פי הנתונים שהוצגו בפניו - אפילו עבודה בשכר מינימום הייתה מחייבת פיצויים גבוהים ב-50%.
בשולי הדברים אומר ספיבק, כי הגיעה העת לדאוג לכך שעובדים זרים המסיימים את עבודתם בישראל יזכו לסיוע משפטי - בחינם או בתשלום מינימלי - כדי להבטיח שיקבלו את מלוא המגיע להם בטרם יעזבו את הארץ. בהקשר זה, הורה ספיבק להעביר את פסק דינו לממונה על זכויות עובדים זרים במשרד הכלכלה ולראש האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים.

תאריך:  14/11/2013   |   עודכן:  14/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פטנט של מעסיקים: "גישור" לקיפוח בזכויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט עמית: הפיצוי על העילה מכוחה אפשר לתבוע כיום יהיה זהה לפיצוי על העילה שמכוחה ניתן היה לתבוע בעבר    השופטת חיות: אי-אפשר לקבוע כלל שכזה
מיטשל א' לוין
פעם ניטשו יחסי איבה בין היהודים לשומרונים שהגיעו לכדי מלחמה
איציק וולף
אלפי בני אדם ליוו למנוחות את החייל עדן אטיאס שנרצח בדקירות סכין    ראש עיריית נצרת עילית: נעשה כל מה שנוכל כדי לסייע למשפחה
יצחק דנון
טוענת בין היתר כי הרשעתה מהווה מסר הרסני לעובדי המדינה ובפרט ליועצים המשפטיים לפיו מוטב להם שלא להתעמת עם גורמי השלטון ולא להרתיע כנגד מעשים פסולים
שירות גלובס
קרנית פלוג הושבעה הערב לנגידה    בנאומה קשרה בין חלוקה שוויונית יותר של הצמיחה לשיפור בכוח הקנייה והורדת יוקר המחיה    "לא נוכל להרשות לעצמנו שיעורי גירעון גדולים - זה יסכן את היציבות הפיננסית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il