X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שופטת הפירוקים המובילה פורשת לאחר 37 שנות שיפוט, שמונה חודשים לפני יום הולדתה ה-70 אומרת שמצטערת רק שלא למדה מהנשיא שמגר את השקט המאפיין אותו
▪  ▪  ▪
אלשיך. "צונאמי" [צילום: מן הטלוויזיה]

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, אומרת שכמי שאינה הולכת בתלם, היא החליטה שלא החוק, לא לשכת עורכי הדין ולא התקשורת יקבעו את מועד פרישתה - ולכן היא פורשת שמונה חודשים לפני יום הולדתה ה-70. אלשיך פרסמה (יום ה', 14.11.13) את פסק דינה האחרון.
לדברי אלשיך, היא פותחת "פרק חדש ושונה" לאחר פרישתה. היא כיהנה כשופטת 36 שנים ועשרה חודשים, מתוכן - 23 שנים במחוזי. אלשיך סיפרה, כי כאשר התמנתה לשופטת החליטה, כי ביום בו תיכנס לאולם לא מוכנה - היא תפרוש.
אלשיך הודתה לשופט בדימוס ישי לויט, אשר הכניס אותה לתחום הפירוקים. לדבריה, היא חייבת תודה מיוחדת לנשיא מאיר שמגר, תחתיו שירתה בצה"ל. "למדתי ממנו הרבה תובנות, והדבר היחיד שאני מצרה עליו הוא שלא השכלתי ללמוד את השקט שלו", אמרה לקול צחוקם של עמיתיה. אלשיך הקפידה להודות לכל צוות בית המשפט, החל מהשופטים, עבור בעובדי לשכתה וכלה בפקידי העזר ובמאבטחים.
נשיאת בית המשפט, דבורה ברלינר, אמרה: "איך מסכמים צונאמי או הר געש כמו ורדה? אני באמת לא יודעת איך. זה לסכם מצבור אין-סופי של אנרגיה, נוכחות וידע מקצועי. המשפחה אצלה היא ערך עליון, וזה לא מהשפה ולחוץ. הרבה פעמים היא אמרה 'אבא שלי היה אומר' ואז באה איזושהי אמרת שפר. אם היינו עושים תחרות של הלשכה היפה ביותר, ורדה הייתה לוקחת בקלות".
ברלינר סיפרה, כי היא ואלשיך ישבו שנה אחת בהרכב פשע חמור במחוזי בראשותו של השופט אדמונד לוי, ולמרות שזו לא המאטריה שלה - השתלבה היטב. "כאשר הייתי בעליון [במינוי בפועל] כתבתי פעם פסק דין שהפך החלטה שלה, וככה השתווינו: אני פלשתי לתחום שלה". היא הגדירה את מינויה של אלשיך לשופטת הפירוקים כ"האדם הנכון במקום הנכון" ותיארה עד כמה התחום חשוב וסבוך.
עוד עמדה ברלינר על הרגישות החברתית של אלשיך, והביאה כדוגמה את טיפולה בעיריית טייבה, שם הדגישה שהחשובים הם העובדים והתושבים, ומתחה ביקורת חריפה מאוד על העירייה וגופי הפיקוח. "לא הייתי רוצה להיות במקומו של מי שספג שם את הביקורת", העירה ברלינר. בהקשר של ביקורת קשה שמתחה אלשיך על הביטוח הלאומי, אשר לדבריה ניסה לתחום את סמכותו של בית המשפט, ציינה ברלינר בחיוך: "מצאו עם מי להתעסק".
לאלשיך יש שכל ישר, חוסר מורא וסולם ערכים שהכל יכולים לאמץ, הוסיפה ברלינר. "ישיבה של סגני הנשיא עם ורדה אף פעם לא משעממת. תמיד יש לה מה להגיד, תמיד יש לה בדיחה. כשזה מגיע לבייבי שלה - זו אימא שמגוננת על הגוזלים שלה ושלא תגעו במחלקה שלה", סיפרה. היא גם עמדה על המאבקים שניהלה אלשיך כיו"ר נציגות השופטים, למשל בנושא זכויותיהם בתחום הבריאות.

תאריך:  14/11/2013   |   עודכן:  14/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"החלטתי שאיש לא יקבע מתי אפרוש"
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
רבותי הבעייה איננה אלשיך !
זעקי ארץ אהובה  |  14/11/13 12:23
2
צודקת, ולמה לפרוש
לפני העליון ?!  |  14/11/13 12:31
3
נו ?
טולסטוי  |  14/11/13 12:37
4
הוועדה לבחירת שוּפטנים
עידןסובול   |  14/11/13 13:11
 
- מה שלום אילנה קסטוריאנו? ל"ת
סוזי שדות  |  14/11/13 15:30
5
אם הכותרת מדויקת.
תת  |  14/11/13 13:34
6
עכשיו היא תעבוד בשיפוצים
אבי כהן  |  14/11/13 14:33
7
ככל שיקטן ויתפוגג דור שופטי
דידה  |  14/11/13 14:56
8
השתן -זו הבעיה
י.צ.  |  14/11/13 16:29
9
השופטת מושחתת לגמרי
חשדנית  |  14/11/13 19:09
10
אל דאגה היא תהייה בוררת
ירון זכאי 1  |  14/11/13 22:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ורדה אלשיך
איתמר לוין
עו"ד רפאל ארגז מבקש להורות ללבני לפעול מיידית להדחתה של אלשיך ולא להמתין למועד הפרישה שקבעה אלשיך    טוען שנקבעו לה 193 דיונים לאחר מועד הפרישה המוצהר
איציק וולף
שרת המשפטים הודיעה כי למרות שהיא רואה בחומרה את מעשיה של סגנית בית המשפט המחוזי בתל אביב, אשר זייפה פרוטוקולים, לא תנקוט הליך משמעתי נגדה מכיוון שהודעתה על פרישה ייתרה את ההליך ומחשש לפגיעה במתדיינים בתיקים שניהלה אלשיך    "החלטות הנציב והצטברותן יעמדו לנגד עיני השרה ביחס למינויים עתידיים של אלשיך שבתחום סמכות השרה"
איציק וולף
עו"ד חיים שטנגר, בא-כוחו של עו"ד רפאל ארגז, פנה אל נשיא בית המשפט העליון, אל שרת המשפטים ואל נציב תלונות הציבור על השופטים בדרישה שיביאו לפיטוריה של סגנית נשיא המחוזי בתל אביב עוד לפני מועד פרישתה הצפוי בעוד כחודש    עו"ד ארגז מאיים בעתירה לבג"ץ
עו"ד חיים שטנגר
יותר ויותר מקרים של שופטים שסרחו ומעלו בתפקידם כשופטים, כמו-גם בהצהרת האמונים שהצהירו בפני נשיא המדינה מוצאים את עצמם נזרקים אל מחוץ למחנה כדי למנוע שערוריות מיותרות, העלולות לפגוע בכבודה - החבוט, ממילא של מערכת המשפט
חיים שטנגר
עו"ד אפרים נוה, המוכתר בתקשורת כ"לוחם" בקשר לסילוקה של השופטת ורדה אלשיך, לא העז לממש הכרזות בומבסטיות אלה ולפנות בעתירה לבית המשפט העליון כדי להביא לסילוק אלשיך מהשיפוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il