X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לקוח של ארומה אספרסו בר טוען כי החברה אחראית לחשיפתם של לקוחותיה לעישון פאסיבי באזורים הלא מקוריים בסניפי בתי הקפה שבבעלותה
▪  ▪  ▪
[צילום: עידן יוסף]

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית נגד רשת בתי הקפה "ארומה אספרסו בר", רשת בתי הקפה הגדולה בארץ (114 סניפים), בטענה להפרת החוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, בכך שאינה מפקחת ואינה עושה דבר כדי לגרום לכך שלקוחותיה לא יעשנו ולא יחזיקו סיגריות דלוקות באזורים הלא מקוריים בסניפי בתי הקפה שבבעלותה.
עוד נטען בתביעה, כי ארומה אספרסו בר מציבה בסניפיה מאפרות לשימוש המעשנים גם באזורים האסורים לעישון ומפרה את חובת הזהירות שלה כלפי לקוחותיה שלא לפגוע בבריאותם.
לדברי התובע, אמיר יגיל, תושב קריית ים, הנוהג מדי פעם לאכול בסניפי ארומה אספרסו בר, כאשר העיר ללקוח שישב בשולחן הסמוך לו במרפסת הסניף בקריית אתא כי עשן הסיגריה מפריע לו, הסב הלה את תשומת ליבו לכך שאין שלט האוסר על העישון במקום ובנוסף לכך שישנן מאפרות על השולחנות לשימוש המעשנים.
עוד טוען התובע, כי עובד הסניף הודיע לו כי "המרפסת בחוץ היא פינת עישון". לדברי התובע, משהבין כי אין בכוונת העובד לגרום להפסקת העישון בשטח המרפסת ובנסיבות בהן לא מצא מקום חלופי בתוככי הסניף, נאלץ לקום ולעזוב את בית הקפה, תוך שהוא חש ברגשות כעס ותסכול על שנאלץ לנשום עשן סיגריות ועל כך שהעובד תמך בלקוחות המעשנים במרפסת.
עוד טוען התובע כי כעבור כשבועיים ביקר בסניף ארומה אספרסו בר בקניון לב המפרץ בחיפה יחד עם חברתו, והתיישב במרפסת הסניף לא לפני שבדק כי האזור אסור לעישון. ואמנם במרפסת אף הופיעו מספר שלטים האוסרים על העישון. אולם, לדברי התובע, גם במרפסת הסניף האמור נאלץ לנשום עשן סיגריות של לקוחות שעישנו במקום, כאשר אף העובדים בעצמם עישנו בכל שטח המרפסת ורוקנו מדי פעם את המאפרות שהוצבו על השולחנות מבדלי הסיגריות. לדבריו, לאחר שתלונתו לא טופלה, נאלץ לעזוב את הסניף.
התובע טוען עוד כי תופעה זו חזרה על עצמה גם בעת שביקר בסניף ארומה אספרסו בר בקניון לב המפרץ בצ'ק פוסט בחיפה וכך גם בסניפים אחרים שנבדקו על ידו, אף שבחלקם הוצבו שלטים האוסרים על העישון. לדברי התובע, הסתבר לו כי העישון הינו דבר שבשגרה וארומה אספרסו בר אינה עושה דבר וחצי דבר כדי לגרום ללקוחותיה המעשנים לחדול מכך, ואף מציבה מאפרות לשירות המעשנים.
לדברי התובע, באמצעות עו"ד דוד מזרחי, ברשותו צילומי סטילס ווידאו מעשרה סניפי ארומה אספרסו בר שנבדקו וצולמו, בחלקם בשניים ואף בשלושה מועדים שונים בכל סניף, והמוכיחים כי אספרסו ארומה בר אינה מקיימת את הוראות החוק כדבר שבשגרה.
התובע מעריך את הפיצוי המגיע לכל לקוח בסניפי ארומה אספרסו בר שנחשף לעישון פאסיבי כפוי בסכום של 500 שקל ואת סכום התביעה המצרפי של כלל הלקוחות הנפגעים שמספרם מוערך בכ-17,500 לקוחות, ב-8.75 מיליון שקל. בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט להורות לרשת לחדול לאלתר מהתנהלותה זו ולפעול בהתאם לקבוע בחוק ובתקנות.

תאריך:  14/11/2013   |   עודכן:  14/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשה לייצוגית נגד ארומה אספרסו בר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
השר להגנת העורף מזהיר: במלחמה הבאה יפלו הרבה טילים בעורף מדי יום    ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל: המענה הטוב ביותר לאיום על העורף הוא מהלך התקפי חד ומכריע
יצחק דנון
בעלי עסקים ובעלי משרדים הסמוכים למגרש עליו מתוכננת הקמת מכון הרישוי לכלי רכב טוענים למטרדים סביבתיים, תעבורתיים, בטיחותיים וכלכליים
עופר וולפסון
להערכת החברה, הגידול המהיר הצפוי בציי חברות התעופה במזרח התיכון יביא לכך שבמהלך 20 השנים הבאות יתווספו להם 2,610 מטוסים חדשים בהיקף של כ-550 מיליארד דולר
אביתר בן-צדף
התרגיל הנערך בהוואי נועד לאמן את הכוחות במתן סיוע לנפגעי אסון
אלעזר לוין
הבניין ברחוב אחד העם 54 הוא בן 5,700 מ"ר    הבורסה עוברת בשנה הבאה לבניין חדש ברחוב אחד העם פינת אחוזת בית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il