X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זאת בעקבות דחיית עתירתה של חברת קיי-9 סולושנס נגד זכייתה של החברה במכרז למתן שירותי איתור וגילוי חומרי נפץ באמצעות כלבים בשילוב טכנולוגיית שאיבה במעברי הגבול
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את עתירתה של חברת קיי-9 סולושנס ממושב מזור נגד זכייתה של חברת דיאגנוס ישראל מצור יגאל במכרז של משרד הביטחון ומשטרת ישראל למתן שירותי איתור וגילוי חומרי נפץ במעברי הגבול באמצעות כלבים בשילוב טכנולוגיה מיוחדת של שאיבת אוויר ממכולה והעברתו בטכנולוגיה מיוחדת להרחה על-ידי כלבים.
העותרת העלתה בין היתר טענות לקנוניה, שחיתות ומרמה וכנטען על ידה: "התנהגות פסולה, שערורייתית מנוגדת לדין, הכוללת אף חשדות לשחיתות חמורה מצד משרד הביטחון ומשטרת ישראל שפעלו ביד מכוונת לסייע לדיאגנוס ישראל באופן פסול ומושחת לזכות במעמד של ספק יחיד".
לב ליבה של העתירה שהגישה חברת קיי-9 סולושנס הינו מינויו של מוטי סאלם ששימש בעבר כראש מדור חבלה מעברים במשטרת ישראל בדרגת סנ"צ למנכ"ל דיאגנוס ישראל ביוני השנה, אז, לטענתה, "יצא המרצע מהשק".
לטענת העותרת, במשך השנים מאז שנת 2009 ועד שנה זו נהגו משרד הביטחון ומשטרת ישראל באופן פסול, מפלה וחמור בהעדפת דיאגנוס ישראל בין היתר בהעדפה במכרזים עד כדי "תפירתם" למידותיה תוך הכוונה לזכייתה, וזאת עד להכרזתה של דיאגנוס כספק יחיד תוך פגיעה בחופש העיסוק, בשוויון, בטוהר המידות ובתחרות.
בפסק דינו הדוחה את העתירה ציין השופט ד"ר קובי ורדי, כי העותרת העלתה טענות חמורות ביותר תוך ייחוס למשרד הביטחון ולמשטרה מעשי קנוניה, שחיתות, מרמה, חוסר תום לב ותפירת מכרז, וזאת בהתנהלות שנמשכה מעל ארבע שנים ואף לגבי מספר מכרזים. טענות אלה, לדברי השופט, מן הראוי היה לבסס אותן בראיות לפני שטוענים אותן, והן טענות הדורשות פירוט ואף מידה מוגברת של הוכחה.
השופט קבע כי העותרת לא עמדה בנטל זה ומלבד השערות וחשדות בלתי מבוססים לא הביאה כל ראיה של ממש לטענותיה החמורות שהוטחו כלפי משרד הביטחון ומשטרת ישראל. לדברי השופט, הטענות נטענו בקלות יתרה ואולי אף בקלות בלתי נסבלת כשלמעשה הן נובעות אך ורק מזה שהתגלה לעותרת כי בשנת 2013 מונה מוטי סאלם למנכ"ל דיאגנוס ישראל.
עוד קבע השופט, כי טענות העותרת אינן מתיישבות גם עם האמור במסמכים מזמן אמת, וכי העותרת לא עמדה בבחינות המקצועיות והמקיפות שנעשו בצורה מקצועית, ולא היה לה את הניסיון המבצעי הנדרש. השופט קבע עוד כי ההחלטות שהתקבלו הן ענייניות, סבירות ומקצועיות.
השופט הדגיש כי גם אם תתקבל העתירה, הרי שלנוכח אי-עמידתה של העותרת בבחינות המקצועיות ונוכח אי-כשירותה כיום לביצוע העבודה הנדרשת במכרז האמור, נוצר מצב לפיו לא יהיה מי שיבצע את הנדרש במכרז והדבר עלול להוות פגיעה בבטחון המדינה.
העתירה נדחתה והעותרת חויבה לשלם למשרד הביטחון ולמשטרת ישראל הוצאות בסך 25,000 שקל ובנוסף לשלם הוצאות בשיעור דומה לחברת דיאגנוס ישראל.

תאריך:  17/11/2013   |   עודכן:  17/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קובי ורדי / Kobi  Vardi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה זכיית דיאגנוס במכרז משהב"ט והמשטרה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קיי 9 סתם דפוקים
לא מופתע  |  17/11/13 16:33
 
- לשון הרע
דותן רגב  |  27/11/13 09:39
 
- תתנצל
לשון הרע  |  27/11/13 09:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
גורמי ימין הגישו למשטרה תלונה נגד המועמד המוביל לתפקיד פרקליט המדינה, בטענה לעבירות חמורות במניעת גירושה של פעילת שמאל מן הארץ - יום לפני שוועדת האיתור תראיין את המועמדים    המשטרה: יש תלונה, בינתיים אין חקירה
איציק וולף
ראש הממשלה טען כי ניתן לשכנע את המעצמות להגיע להסכם טוב בהרבה מן המתוכנן עם אירן    הנושא יעמוד במרכז פגישותיו של נתניהו עם הולנד, פוטין וקרי השבוע
איציק וולף
הנהלת בתי הזיקוק חסמה הבוקר את כרטיסי העובד של עובדי הקבלן    הפיטורים - במסגרת מגעים בין ההנהלה לוועד העובדים המועסקים בהעסקה ישירה המעוניינים למנוע פיטורי 240 מחבריהם
יפעת גדות
מספר חולי האסתמה האלרגים לחתולים הכפיל את עצמו    חולי האסתמה נמצאים בסבירות גבוהה ב-32% לפתח אלרגיה לחתולים לעומת אלו שאינם סובלים מהמצב
יצחק דנון
זאת בטענה לנטילת איברים מגופת בנם שנרצח לפני 7 שנים לצרכים פסולים או שלא לצורך כלל ללא הסכמתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il