X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון קבע כי ההחלטה לחייב הורים שהגישו תביעת רשלנות רפואית בהפקדת ערובה להבטחת הוצאות הנתבעים תשלול מהם את זכות היסוד של גישה לערכאות ותנעל בפניהם את שערי בית המשפט
▪  ▪  ▪
התינוק נולד כשהוא סובל ממומים קשים [צילום אילוסטרציה: AP]

בית המשפט העליון ביטל החלטה של בית המשפט המחוזי בתל אביב המחייבת תובעים להפקיד ערובה בסך 35,000 שקל להבטחת הוצאות הנתבעים לאחר שבית המשפט המחוזי השתכנע כי סיכויי התביעה הינם קלושים.
התובעים, שרה ועטייה אבו סעלוק, הגישו נגד שירותי בריאות כללית ומשרד הבריאות תביעת נזיקין בעילה של הולדה בעוולה. לטענתם, בשל התרשלות הנתבעות במהלך הריונה של התובעת, נולד בנם כשהוא סובל ממומים קשים.
לאחר הגשת התביעה הגישו הנתבעות בקשה לחיוב התובעים בהפקדת ערובה בנימוק שסיכויי התביעה נמוכים. השופטת דליה גנות קיבלה את הבקשה לאחר שהשתכנעה כי סיכויי התובעים להוכיח את תביעתם הם "קלושים". השופטת השתכנעה כי ההליך המשפטי שבפתחו עומדים הצדדים עתיד להיות מורכב ויקר, ונוכח האמור באשר לסיכוייה הקלושים של התביעה, יש מקום להבטיח את הוצאותיהן של הנתבעות "אם וכאשר תידחה התביעה".
על החלטה זו של השופטת גנות הגישו התובעים ערעור לבית המשפט העליון וטענו כי השופטת שגתה בהערכת סיכויי תביעתם, ובכך שלא נתנה דעתה לשיקולים רלוונטיים נוספים להחלטתה לחייבם בהפקדת ערובה בסך 35,000 שקל, כגון זכות הגישה לערכאות ומצבם הכלכלי.
בתגובה נטען על-ידי שירותי בריאות כללית ומשרד הבריאות, כי נוכח מצבם הכלכלי של התובעים המסובכים בחובות כבדים ואף הגישו בקשה לפשיטת רגל וביתם ממושכן, קיים חשש ממשי שהם ימצאו עצמם מול שוקת שבורה במידה שהתביעה נגדם תידחה.
אולם השופט צבי זילברטל החליט לקבל את הערעור, בהדגישו כי המקרים העיקריים שבגדרם נפסק שיש מקום לחיוב תובע בהפקדת ערובה להבטחת הוצאות הנתבע, התייחסו למצבים בהם היה חשש אמיתי שמנגנוני ההוצאה לפועל של המדינה לא יעמדו לרשות הנתבע לצורך מימוש ההוצאות שנפסקו לזכותו, ככל שנפסקו, וברור כי במקרה הנדון אין אלו פני הדברים.
לדברי השופט, נקבע כי מצבו הכלכלי של התובע לא יהווה כשלעצמו עילה לחיובו בהעמדת ערובה וכי עניין סיכויי התביעה לא יעמוד כשיקול יחיד לחיובו במתן ערובה. השופט השתכנע כי מעיון בהחלטת השופטת המחוזית עולה כי השיקול העיקרי בקבלת הבקשה לחיוב התובעים בהפקדת ערובה היה סיכויי התביעה שהוגדרו על ידה כקלושים.
אולם, קבע השופט, שיקול זה כשלעצמו אינו מצדיק חיוב בערובה למעט באותם מקרים בהם מדובר בהליך סרק מובהק. לדברי השופט, בשלב המקדמי בו מצוי ההליך הנדון קיים קושי מובנה להעריך את סיכוייו וקיים קושי בהגדרת התביעה כהליך סרק מובהק.
אשר על כן קבע השופט כי לא היה מקום במקרה הנדון לתת לשיקול, לפיו התביעה צפויה להיתקל במשוכות גבוהות, משקל כמעט בלעדי בהחלטה לחיוב התובעים בהפקדת ערובה. לדברי השופט, קיים חשש כי נוכח מצבם הכלכלי של התובעים שאינו מן המשופרים, ההחלטה על חיובם בהפקדת ערובה תקשה עליהם להביא את תביעתם לבירור בפני בית המשפט, ותנעל בפניהם את שעריו.
השופט השתכנע עוד כי בהחלטה לחיוב התובעים בהפקדת ערובה לא ניתן המשקל המספיק לזכות הגישה שלהם לערכאות, ולכן ההחלטה עלולה לשלול מהם זכות יסוד זו רק בשל מצבם הכלכלי. לסיכום קבע השופט כי לא היה מקום לחיוב התובעים בהפקדת ערובה ומשכך יש להיענות לערעורם ולבטל את ההחלטה האמורה, וכן לחייב את הנתבעים בהוצאותיהם בסך 5,000 שקל.

תאריך:  18/11/2013   |   עודכן:  18/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון ביטל החלטת מחוזי לחיוב תובעים בהפקדת ערובה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
באתר ynet יועמדו להצבעת הציבור 10 פרחים שנבחרו ע"י צוות של מומחים, ובתום התחרות יוכרז הפרח שיקבל את מרבית קולות הציבור כפרח של המדינה    מהגולשים נדרשת הקלקה אחת בלבד    מטרת הפרויקט - לחזק את המודעות לשמירה על שטחים פתוחים, המהווים את בתי הגידול של פרחי הבר של ישראל
יצחק דנון
לטענת עו"ד בן ציון אדורם, טבע אחראית לנזקיו כתוצאה מקריסת קווי התקשורת הטלפונית במשרדו במהלך עבודות שיפוצים במשרדיה השוכנים מעל משרדו
יפעת גדות
הפגיעה הנפוצה לאחר חבלה מוחית היא פגיעה קוגניטיבית    במסגרת מחקר באוניברסיטת תל אביב ובביה"ח אסף הרופא: לרבים מהמשתתפים חזרה היכולת לזכור, להתרכז ולעבד מידע
איציק וולף
שש המעצמות יציעו לאירנים ביום רביעי להסיר חלק מן העיצומים תמורת עצירה מוחלטת של בניית כור המים הכבדים ותמורת הקפאת תוכנית העשרת האורניום    תנאי נוסף - פיקוח הדוק של המערב, שיכלול גם בדיקות יומיומיות
יצחק דנון
הבנק הגיש עתירה לביטול תנאי הסף המונע ממנו מלהתמודד במכרז של אוניברסיטת חיפה לפתיחת סניף בנק נוסף במתחם האוניברסיטה    בדיעבד הסתבר לאחר פתיחת תיבת המכרזים כי הצעתו שנפסלה הייתה היחידה שהוגשה במכרז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il