X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צרכני חלב טוענים להתנהלות בלתי ראויה של תנובה וטרה בעקבות גילוי תקלות בשקיות ובקרטוני החלב מתוצרתן
▪  ▪  ▪
תאריך התפוגה היה שגוי [צילום: פלאש 90]

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו שתי תביעות ובקשות לאישורן כייצוגיות נגד יצרניות מוצרי החלב תנובה וטרה בטענה להתנהלות בלתי תקינה בעקבות גילוי מוצרים פגומים. בתביעה ובבקשה לאישורה כייצוגית בהיקף מוערך של 25 מיליון שקל שהוגשה נגד תנובה נאמר כי ביום ה-7 באוקטובר פרסמה החברה הודעה לציבור והודיעה על כך שבחלק משקיות החלב המפוסטר 3% בכשרות רגילה, חלה טעות בסימון התאריך האחרון לשימוש ובמקום 11.10.13 סומן בטעות 11.11.13.
בתביעה נאמר כי תנובה ביארה כי המוצר תקין וראוי לשימוש עד לתאריך 11.10.13 והוסיפה כי היא מתנצלת על התקלה. בתביעה ובבקשה לאישורה כייצוגית בהיקף מוערך של 10.6 מיליון שקל נגד מילקו תעשיות (טרה) נאמר כי רק בעקבות כתבה באתר ynet פרסמה טרה ביום ה-4 בנובמבר כי חלק קטן מקרטוני החלב של 1 ליטר 3% שומן חלב הומוגני מתאריך פג תוקף 13.11.2013 החמיצו טרם פקיעת תוקפם, וכי אף על-פי שהמוצרים כבר אינם נמצאים בחנויות, צרכנים שברשותם המוצר מוזמנים לפנות למוקד שירות הצרכנים. בתביעה נאמר כי לקוחות התלוננו כי נתקלו בריח חריף ובטעם מר בעקבות צריכת המוצר.
בכתבי התביעה נגד תנובה וטרה שהוגשו לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר כי בהודעותיהן לציבור הצרכנים לא נאמר דבר לעניין החשש הקיים לבריאות הציבור עקב צריכת מוצר מקולקל לאחר החמצה.
עוד נטען כי הודעותיהן של תנובה וטרה לא היו שקופות ולא מלאות והן הסתפקו בהודעה ובהתנצלות לקונית, לא טרחו לעדכן את הציבור בדבר הסיבות לכך שהטעות חלה, ומהו אותו נזק בריאותי הצפוי לצרכנים אשר צרכו את המוצרים הפגומים לאחר המועד שבו שקיות החלב כן היו ראויות לשימוש.
בכתבי התביעה שהוגשו על-ידי גיא אביטן ומיכאל כוכבי, כי בשים לב לעובדה כי מדובר במוצר מוכר ושכיח, הנמכר בכמות גדולה ביותר, לא דיווחו הנתבעות לציבור מה הן הסיבות לטעות בסימון שבמוצרים והאם מדובר בתקלה בקו הייצור, ומה הן יעשו כדי שטעות כזאת לא תישנה.
עוד נטען בכתבי התביעה שהוגשו באמצעות עוה"ד יוחי גבע ועומר פיינטוך, כי יש להניח כי הודעותיהן של תנובה וטרה לציבור על אודות הטעויות לא הגיעו לכלל ציבור הצרכנים, וכי ישנם צרכנים רבים אשר רכשו את המוצרים הפגומים וצרכו אותם מבלי שידעו כי הם אינם ראויים מבחינת מועד התפוגה, ומטעם זה קיים חשש לבריאותם וכי לא היה מקום לצרוך אותם לאחר המועד שמותר היה לצרוך אותם.
לדברי התובעים, תנובה וטרה לא הציעו כל פיצוי לציבור הצרכנים והתנהלותן מצביעה על ניסיון ורצון להסתיר ולטייח מציבור צרכני המוצרים הפגומים את הסיבות האמיתיות שבגינן התגלו תקלות תכופות ועוקבות בזמן במוצריהן.
אשר על כן מתבקש בית המשפט לפצות את ציבור הצרכנים הנפגע בגין נזקיו הממוניים המתבטאים במחיר ששילמו בעבור המוצרים הפגומים ולחייבן בהשבת הכספים הללו. בנוסף - לפצות את הצרכנים בגין נזקיהם הבלתי ממוניים בדמות פגיעה באוטונומיה מאחר שהתכוונו לרכוש מוצר ראוי לצריכה בעוד שבפועל המוצרים הפגומים נשאו תכונות אשר מוצרים מסוגם בעלי טיב ראוי אינם אמורים לשאת או להכיל.

תאריך:  19/11/2013   |   עודכן:  19/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשות לייצוגיות: תנובה וטרה שיווקו חלב פגום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד פרץ
המשמעות: הישג גדול לפרטנר, גולן טלקום, הוט מובייל והמפעילים הווירטואליים - ומכה קשה לפלאפון וסלקום
יצחק דנון
לקוח של החברה, בעלים של משרד לעריכת דין, מבקש לחייב את החברה לפצות את לקוחותיה בגין אובדן הזמן בניסיונם למנוע קבלת דואר זבל מהחברה
יפעת גדות
לנוסטלגיה יש את היכולת לסייע לתפוס את העתיד בצורה חיובית יותר    זכרונות העבר יכולים לעזור לשמור על התחושה הקיימת של ערך עצמי ולתרום לראייה בהירה יותר של העתיד
שירות גלובס
יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי מסר אתמול כי הביטקוין עשוי להתגלות כ"הבטחה גדולה" - ותרם להמשך התחזקות המטבע    אלא שלאחר מכן פורסמה תיאוריה ב"פייננשל טיימס" שהכניסה את המטבע לסחרור
עופר וולפסון
אנשי מס הכנסה פשטו בשבוע האחרון על 200 עסקים בירושלים וגילו תופעה מעניינת: חובת רישום ההכנסות יורדת ככל שיורד היום ומתחיל הלילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il