X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארקיע טוענת בבית המשפט כי חיובה בהיטלי פיתוח בגין המתחם שבאחזקתה בשדה התעופה דב הינו מעשה מנהלי פסול ומוטעה מיסודו
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

חברת התעופה ארקיע מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את חיובה על-ידי עיריית תל אביב בהיטלי פיתוח בסך 5.3 מיליון שקל בגין המתחם שבאחזקתה בשדה התעופה דב ולהצהיר כי אינה חייבת לעירייה סכום כלשהו בגין היטלי פיתוח.
בעתירה נאמר כי דרישת התשלום לקויה ומוטעית מיסודה, ועצם שליחתה לארקיע מהווה מעשה מנהלי פסול העומד בניגוד גמור להלכה הפסוקה. לטענת ארקיע, הדברים מקבלים משנה תוקף בנסיבות המקרה בו מדובר בכפל חיוב שעה שהחיוב האמור הושת גם על המדינה ועל רשות שדות התעופה, וכאשר על-פי החלטות הממשלה ומנהל מקרקעי ישראל אמורה ארקיע לפנות את הנכס שבאחזקתה ולסיים את פעילותה במקום עד למחצית שנת 2016.
ארקיע מציינת כי בהתאם להסכם פשרה שנחתם בין העירייה לבין רשות שדות התעופה וקיבל תוקף של פסק דין לפני כשבועיים, נקבע כי הרשות תשלם לעירייה את כלל היטלי הפיתוח בגין שטח הקרקע, לרבות זה המוחזק על-ידי ארקיע והינו חלק מדרישת התשלום הנוכחית.
בנסיבות אלה, נאמר בעתירה, ברור כי יש לבטל את היטלי הפיתוח בגין מרכיב הקרקע אשר הושתו על ארקיע בסכום מצטבר של מעל 2.8 מיליון שקל, ועוד ברור כי יש בהסכם זה ובפסק הדין הנותן לו תוקף, כדי לאיין את דרישת התשלום שהושתה על ארקיע לחלוטין לרבות בגין השטח הבנוי הממוקם על הקרקע והמהווה חלק אינטגרלי ממנה.
ארקיע סבורה כי במקרה הנדון עולה תמונה עגומה של רשות מנהלית אשר באופן פסול וללא כל סמכות בוחרת להוציא דרישת תשלום בסכום עתק, והכל בהתעלם מהמצב החוקי ובטרם תשכיל לאסוף ו/או לבדוק מלוא הנתונים העובדתיים הרלוונטיים, לרבות זהות הבעלים הרשום של הנכס ו/או הבעלים של הנכס החייב בהיטלי פיתוח.
ארקיע מציינת כי נכון להיום תלויה ועומדת תביעה שהגישו נגדה המדינה ורשות שדות התעופה במסגרתה טענו כי היא עושה שימוש בנכס בלא שקיימים כל חוזים בתוקף, מבלי שנחתם עמה הסכם הרשאה, ומבלי לשלם דמי שימוש ראויים. לפיכך מתבקש בית המשפט לחייב את ארקיע בתשלום דמי שימוש ראויים, דמי ניהול ודמי אחזקה בסך כ-52 מיליון שקל בגין התקופה שעד לתום שנת 2008.
לטענת ארקיע, באמצעות משרד עו"ד הרצוג, פוקס, נאמן ושות', עצם החלטת העירייה להשית גם עליה דרישת תשלום בסכום עתק בגין שטחים בהם חויבו כבר המדינה והרשות, הינה החלטה נפסדת, חסרת תום לב ובלתי מידתית בעליל של העירייה.
בנוסף, לטענת ארקיע, דרישת התשלום נעדרת כל פירוט מינימלי בסיסי, ולא יעלה על הדעת כי העירייה תתנהל בשיטת "מצליח" באופן בו תשלח דרישת תשלום עשרות שנים לאחר ביצוע עבודות התשתית, בתקווה שכבר לא יהיו ברשות הנישום ו/או שלא יהיה ביכולתו לאתר מסמכים שיעידו על תשלום היטלים.
ארקיע מדגישה כי דרישת התשלום בסכום עתק של למעלה מ-5 מיליון שקלים הושתה עליה כרעם ביום בהיר, ולא ברור מה מצאה העירייה לחייבה בהיטלי פיתוח שעה שהנכס אמור להתפנות בעתיד הקרוב, ועליו אמור לקום מתחם עירוני של אלפי יחידות דיור ושטחים ציבוריים, שאז ממילא תידרש העירייה לבצע עבודות פיתוח עבור מתחם זה ותהיה זכאית לגבות היטלי פיתוח מלאים מהבעלים.

תאריך:  20/11/2013   |   עודכן:  20/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארקיע: לבטל החיוב בהיטלי פיתוח בשדה דב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הנשים החרדיות אינן חוזרות עם הילד לבדיקה - נתון חמור בוועדה לזכויות הילד בכנסת    ממלאת-מקום יו"ר הוועדה פנינה תמנו-שטה: "כל חודש שחולף - אובד לנצח"
דובי בן גדליהו
יקשה על ערעור על תוצאות המכשיר, שבגינן נשללים רישיונות ומוטלים קנסות
עופר וולפסון
נכנסה למקום ה-32 מבין 79 ערים בדירוג GFCI של המרכזים הפיננסיים המובילים בעולם    הכניסה למדד עשויה למשוך גופים בינלאומיים שעדיין לא מיוצגים בישראל
עופר וולפסון
הכנסות החברה מהשכרה ירדו בכ-7% ל-1.25 מיליארד שקל, אך בנטרול השפעת מט"ח גדלו בכ-3%    התזרים מנכסים זהים השתפר בכ-3.4%
יפעת גדות
נתון מדאיג: בממוצע, ילדים כיום רצים 1.6 ק"מ בקצב איטי ב-90 שניות בהשוואה להוריהם כשהיו בגילם 30 שנה קודם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il