X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מייקל אורן, שהיה השגריר בארה"ב, מבקש לבטל את תקופת הצינון או לקצרה באופן משמעותי על-מנת לאפשר לו לחזור לעיסוקיו הקודמים לצרכי פרנסה
▪  ▪  ▪
אורן. בלי פנסיה [צילום: פלאש 90]

ד"ר מייקל אורן, אשר כיהן עד לספטמבר האחרון כשגריר ישראל בארצות הברית, פנה לוועדה למתן היתרים לפי חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה) בבקשה למתן היתר לשוב לעיסוקיו הקודמים אל מול גורמים בארה"ב.
העיסוקים הצפויים לאורן כדבריו עניינם מתן הרצאות ונאומים בפני מוסדות וארגונים בנושא ישראל במזרח התיכון. עמית מחקר במכון ATLA COUNCIL לתקופה בת שנה. כתיבת ספר היסטוריה על ישראל כאשר חוזה בעניין זה נחתם עם המו"ל עוד בטרם המינוי לשגריר והושהה נוכח המינוי. פרשן בענייני ישראל והמזרח התיכון ברשת הטלוויזיה CNN פעילות הצפויה להתחיל בחודש דצמבר, וכתיבת מאמרים ומאמרי דעה (OP-ED) בעיתונים המובילים בארה"ב.
אורן מבקש לבטל את תקופת הצינון ולפחות לקצר אותה באופן משמעותי בהדגישו, כי מאחר שהרוב הגדול של עיסוקיו הצפויים יבוצעו בישראל ומישראל, אין ביטחון שהיתר כאמור נדרש לגביהם, ואולם למען הזהירות מתבקש ההיתר האמור.
לדברי אורן, הוא מסיים את כהונתו כשגריר בלא קבלת פנסיה כלשהי או תשלומי ביניים אחרים לצרכי פרנסתו, ועל-מנת להתפרנס יהיה עליו לשוב אל עיסוקיו הקודמים המבוססים על מומחיותו בארה"ב.
"אין זה הגיוני ואין זה הוגן שאדם שנכון היה לרתום את ניסיונו והידע שלו לטובת מדינת ישראל, יאלץ בשל כך להימנע משימוש בידע וכשרון אלו לאחר סיום תפקידו, תוך היוותרות בלא יכולת לפרנס את עצמו" טוען אורן. לדבריו, פרנסתו הופסקה ונקטעה בשל כך שהתמנה כשגריר בארה"ב, תוך הירתמותו לשירות הציבורי לאחר קיום קריירה משגשגת המבוססת על פעילות ענפה בארה"ב, ועל כן מן הראוי שיוכל לחזור ולהתפרנס בכבוד בעיסוקיו הקודמים.
לדעתו של אורן, לא ניתן לומר, כי פעילותו המתוכננת בארה"ב נובעת מניצול קשרים כשגריר, ולדבריו עוד בטרם מינויו כשגריר התבצעה פעילותו שעניינה מתן הרצאות, הוראה וכתיבה הנוגעים לארה"ב.
לדברי אורן, בנסיבות העניין אין כל חשש לפגיעה בטוהר המידות ואין כל חשש לפגיעה באמון הציבור בשרות הציבורי ובעובדיו. לטענתו חזרתו לעסוק בתחומים בהם עסק טרם מינויו כשגריר אינה מהווה ואינה מקימה פגיעה כלשהי בטוהר המידות. כך לבטח כאשר סיום תפקידו נובע מסיום תקופת הקדנציה ולא מעיסוקיו העתידיים בארה"ב.
אורן מציין, כי הוא חוזר להתגורר באופן קבע בישראל, ולפיכך אין חשש כי עיסוקיו בארה"ב ינוצלו לשם הגירה חזרה לשם, על הפגיעה התדמיתית שעלולה הייתה להיווצר עקב כך בשירות הציבורי.
לדעתו, הטלת מגבלות כבדות מדי על עיסוקים מסוג אלו המבוקשים על ידו ואשר יתרמו למדינה ויאדירו את שמה בכל קשור לתחום האקדמי, כך שאדם אשר נרתם לטובת שירות החוץ של מדינת ישראל יאלץ עקב כך להימנע מלחזור לחייו הרגילים לאחר תקופה זו, תוך ניצול כישורים וידע שהיו קיימים לו עוד קודם לכן, עלולה להרתיע בעתיד אנשים מסוגו מלהירתם באופן האמור לסיוע למען המדינה.
אורן, המיוצג על-ידי עוה"ד יעקב נאמן ודוד זילר, מתחייב להימנע מליצור מגע עם אנשי ממשל בארה"ב למטרות אשר חוק הצינון נועד להגבילן, לרבות למטרות מסחריות. לדבריו אי היעתרות לבקשתו תגרום לו להפסד כלכלי גדול, פגיעה בחופש העיסוק ופגיעה כספית באופן בלתי הפיך.

תאריך:  20/11/2013   |   עודכן:  20/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב נאמן / Yaacov Neeman
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השגריר לשעבר אורן: לקצר את הצינון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מגיעה לאורן התחשבות.
מוטי1  |  21/11/13 08:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
משה בן איבגי, שנמלט לארגנטינה במהלך חופשה שקיבל מן הכלא, הוסגר לישראל    צפוי לרצות את יתרת עונש המאסר שנגזר עליו בגין חלקו ברצח נהג המונית ובגין השוד המזוין שבו השתתף
אלעזר לוין
הייתה בעבר מבכירי מגדל, עברה לבנק הפועלים, ועתה היא חוזרת לתפקיד מספר 1    בניגוד להערכות, עופר אליהו לא מונה למנכ"ל    ללוין הוצע בעבר לכהן כמפקחת על הביטוח
עופר וולפסון
שר האוצר אומר כי מינויים יאושרו רק במקרים מיוחדים, עד להשלמת גיוסם של מאות מועמדים לכהונת דירקטור לפי קריטריונים מקצועיים
איציק וולף
ראש הממשלה התמקד בניסיון להגיע להישגים נקודתיים בהסדר המתגבש    סגן שר החוץ: גם שינוי קל בעמדה הרוסית עשוי להשפיע על ההסכם הצפוי בין המעצמות לבין אירן
עופר וולפסון
במבצע מיוחד שנערך ע"י האגף להתאגדות עובדים, חתמו למעלה ממחצית עובדי החברה על טפסי הצטרפות להסתדרות    ההסתדרות הודיעה להנהלת החברה כי היא הארגון היציג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il