X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נגד רשתות המזון המהיר הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית בטענה להפרת חוק המים הצוננים המחייב כל מקום בו מוגש אוכל להגיש קנקן מי שתייה צוננים לכל לקוח
▪  ▪  ▪
סניף של רשת מקדונלד'ס [צילום: פלאש 90]

מקדונלד'ס ובורגראנץ' אינן ממלאות אחר הוראות חוק המים הצוננים ומאלצות בכך את לקוחותיהן לרכוש מהן משקאות שונים בכסף רב. כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה כנגד חברות אלוניאל המפעילה את רשת "מקדונלד'ס" (180 מסעדות) ו-אורגד-ח.ש.ן המפעילה את רשת "בורגראנץ'" (107 סניפים).
בבקשה נאמר כי חוק המים הצוננים קובע כי בכל מקום בו מוגש אוכל, חובה להגיש קנקן מי שתייה צוננים לכל לקוח ללא תשלום, אולם מקדונלד'ס ובורגראנץ' מעדיפות את הרווח הכלכלי על פני ציות להוראות החוק בכך שהן אינן ממלאות אחר הוראות החוק.
לדברי המבקשים, מבדיקה שנערכה ב-27 סניפים של מקדונלד'ס וב-13 סניפים של בורגראנץ', עולה כי באף אחד מהסניפים הללו לא מוגשים ללקוחות קנקני מי שתייה צוננים, ולעיתים ורק לאחר שהלקוחות נאלצים להטריח עצמם ולבקש זאת מיוזמתם ובמפורש, מסופקות להם כוסות מים.
המבקשים מציינים עוד, כי שאלו באשר לניסיונם של לקוחות אחרים מבין מכריהם והסובבים אותם, וכולם ללא יוצא מהכלל אישרו כי מעולם לא הוגשו להם מי שתייה צוננים בסניפי מקדונלד'ס ובורגראנץ'.
בבקשה נאמר כי מקדונלד'ס ובורגראנץ' מנעו מלקוחותיהן הטבה ממנה היו זכאים ליהנות ללא תשלום, ואפילו נאמר כי מי ברז הם בחינם, הרי למי שתייה צוננים יש ערך לא מבוטל.
לכל הפחות, נאמר בבקשה, ניתן להעריך את שווי ההטבה שנמנעה מהלקוחות בשווי בקבוק מים מינרליים הנמכר ברשתות המזון הללו בסך של 9 שקלים, או בשווי משקאות אחרים שעלותם בהנחה שמרנית משתווה למחירו של בקבוק מים מינרליים בודד.
לדברי המבקשים, באמצעות עו"ד רם גורודיסקי, אין מצויים בידיהם הנתונים והמידע המלא והדרוש להיקף מכירות המשקאות בסניפי מקדונלד'ס ובורגראנץ', אולם בהערכה שמרנית ומצמצמת, הנזק המצרפי לצורך התביעה הייצוגית מגיע לסך של כ-65 מיליון שקלים.
בנוסף לסעד הכספי, מתבקש בית המשפט להורות למקדונלד'ס ולבורגראנץ' להגיש לכל לקוח קנקן מי שתייה צוננים ללא תשלום ולהקים מערך פיקוח ובקרה הולם שיוודא כי הוראות חוק מים צוננים מקוימות במלואן.
לדברי המבקשים, אור חרוש מתל אביב ודורון שני ממודיעין, להפרות חוק שיטתיות וסדרתיות אלה מצטרף גם מחדל כאוב של היעדר אכיפה מצד הגורמים האמונים על אכיפת חוק המים הצוננים.
לפיכך, נאמר בבקשה, בנובמבר 2010 הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק בניינים ציבוריים (מתקני שתייה למים צוננים) אשר כללה הצעה לפיצוי ללא הוכחת נזק בגין הפרת חובת הגשת המים הצוננים. אולם הצעת החוק טרם התקבלה והמצב העגום של אי-ציות לחוק והיעדר אכיפה, נותר בעינו.

תאריך:  21/11/2013   |   עודכן:  21/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מקדונלד'ס ובורגראנץ' לא מגישות מים צוננים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
Hallo 015 תוכל להציע ללקוחותיה שירותים מתקדמים על גבי תשתית הסיבים האופטיים, במהירות סימטרית של עד 1 ג'יגה ביט    מתחייבת למחירים אטרקטיביים
איתמר לוין
תחילה ביקש עורך הדין בשם לקוחו לקבוע הסדרי ראייה של בנו - אך כאשר הוגשה תביעת מזונות, טען שהילד כלל אינו בנו    הלקוח חויב בתשלום 2,000 שקל לאוצר המדינה; שמו של עוה"ד נותר חסוי
איתמר לוין
חוסאם מוחסן גם ניסה לגנוב 200,000 שקל נוספים    הודה והורשע בהלבנת הון, גניבה בידי מורשה, עבירות מס ועבירות נוספות    ביהמ"ש: דרושה ענישה ראויה כדי להבטיח את האמון בעורכי הדין
יצחק דנון
בית הדין האזורי קבע כי חרף העובדה שיציאת העובד לחופשה לא אושרה על-ידי מעסיקיו, הרי בשל התנהלותם חסרת תום הלב בטיפול בבקשתו לחופשה, אין לראות ביציאתו לחופשה כהתפטרותו מהעבודה
איציק וולף
מעצרו של דני ביטון, אביו בן ה-61 של אייל גולן, ושל מנהל בחברת ההפקות של הזמר המצליח הוארך בארבעה ימים    השופט: השימוש בתמימותן של בנות קטינות המבקשות 'לגעת בזוהר' מהווה פגיעה חמורה ומוסרית באותן קטינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il