X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עיצומי ועד עובדי הרכבת מאיימים על הפעילות השוטפת של רכבת ישראל ועל הפעלת קו הרכבת החדש לשדרות ועד העובדים: ההנהלה מתנכלת לנו
▪  ▪  ▪
נציגי רכבת ישראל, ההסתדרות וועד העובדים [צילום: פלאש 90]

ללא התראה מראש, עצרו (יום ה', 21.11.13) נציגי ועד עובדי הרכבת את פעילות בית הספר לרכבות, כולל ההכשרות לנהגי נוסעים, הן לנהגים חדשים והן הכשרות לנהגים הוותיקים על נהיגה בקטרי ה-Euro3200 - הדגם החדש שקולטת רכבת ישראל. בנוסף, הופסקו הכשרות וקורסים כגון: רענון בטיחות (מכונאים בחטיבת נייד), התנהלות עם חומרים מסוכנים (נהגי מטענים) ועוד.
בהנהלת רכבת ישראל אומרים כי פגיעה בהגדלת מספר נהגי הרכבות, היא פגיעה ישירה בגמישות הפעלת הרכבות ובשירות שמספקת החברה.
בימים אלו פועלים ארבעה קטרים מדגם Eoro3200, מתוך עשרה שנמצאים בארץ (סך הכל הוזמנו 24 קטרים מדגם זה). ככל שיתקדמו ההדרכות, תוכל רכבת ישראל להפעיל יותר רכבות ויותר נהגים שיוכלו להשתלב בקווי הרכבת השונים.
על-פי לוחות הזמנים, צפויה רכבת ישראל לחבר את שדרות לרשת המסילות הארצית בעוד כחודש, עם זמן נסיעה של 12 דקות לאשקלון ו-56 דקות נסיעה לתל אביב. תדירות הרכבות מתחנת שדרות ואליה תהיה שתי רכבות בשעת שיא ורכבת אחת בשעה בשעות השפל.
הפעלת רכבת לשדרות דורשת מספר גדול יותר של נהגים בכלל ונהגים מוסמכי Euro3200 בפרט. פגיעה בהדרכות, ובדגש על פגיעה מתמשכת, תביא לפגיעה ישירה בהפעלת הרכבות באופן שוטף וביכולתה של רכבת ישראל להפעיל את קו הרכבת החדש משדרות בעוד כחודש.
מרכבת ישראל נמסר: "סכסוך העבודה הוכרז ללא כל עילה אמיתית וחבל שבמקום להמשיך את העשייה ושיפור השירות, בוחרת נציגות העובדים להמשיך ולשבש את פעילות החברה והשירות ללקוחותינו יחד עם פגיעה בעובדי הרכבת. צר לנו כי ההסתדרות מאיימת בשיבוש פעילותה של חברת רכבת ישראל, זאת לאחר שחתמה על הסכם קיבוצי לשינוי מבני ברכבת ישראל, הכולל מענקים כספיים לעובדי הרכבת והתחייבות לשקט תעשייתי".

הוועד: לעצור התנכלות למכריזי הסכסוך
הועד טוען כי הנהלת הרכבת עושה שימוש לרעה בהליכי המשמעת כנגד חברי נציגות העובדים
▪  ▪  ▪

ועד עובדי רכבת ישראל מאשים את הנהלת הרכבת בהתנהלות חסרת תום לב בדמות של זימון הליכי משמעת לחברי הוועד בעיתוי תמוה בלשון המעטה באשר לאירועים שהתרחשו לפני חודשים, וזאת במטרה לפגוע בנציגות העובדים ובכוח הארגוני של ארגון העובדים.
לטענת ועד העובדים, הנהלת הרכבת הפכה את הליכי המשמעת לאמצעי ניהולי ראשון במעלה בכוונה להטיל איום ופחד כלפי העובדים ונציגיהם הן בזימון להליכי משמעת, הן באמצעי המשמעות הדרקוניים חסרי הפרופורציה והמידתיות, וזאת כשינוי טוטלי של מה שהיה עד כה.
לדברי הוועד, השינוי במדיניות החברה מתבטא בין היתר בכך שהחברה בוחרת להפעיל הליכים משמעתיים נגד עובדים בעניינים שקודם לכן לכל היותר היו באים על פתרונם בשיג ושיח בין העובד לממונה עליו או במסגרת הליך משמעתי מנהלתי מול הממונה, או לכל היותר התבררו במסגרת ועדת בירור ראשונה.
הוועד טוען, באמצעות עוה"ד מיה פרי אלתרמן ואלעד מורג, כי מזה תקופה עומדים העובדים משתאים נוכח חוסר המידתיות בין המעשה לבין חומרת אמצעי הענישה הננקטים בגינו על-ידי החברה. לדברי הוועד, באופן מיוחד החברה מאיימת על חברי ועד ואף מפעילה באופן מגמתי הליכי משמעת גם נגד חברי נציגות העובדים כדרך לפגוע במורל העובדים ובחוסנם הארגוני.
לדברי הוועד, הנהלת הרכבת הודתה בהקשחת מדיניותה ביחס לעבירות משמעת בין היתר בשל תפיסה ניהולית שונה מאשר בעבר. הוועד מדגיש כי הוא אינו עותר לשינוי מדיניותה המשמעתית של החברה אלא הוא עותר לבית הדין על-מנת לעצור צעדים חד-צדדיים וחסרי תום לב מצד ההנהלה הננקטים בעיצומו של סכסוך העבודה וכלפיו, במטרה "לגבות מחיר" שלא כדין ממכרזי הסכסוך וממוביליו.
הוועד סבור כי החברה מבקשת להביא את מערכת יחסי העבודה להתנגשות חזיתית, נמנעת מכל הידברות עם העובדים ונציגיהם בנושא, ולמרות השעיית יחסי העבודה לעניין הליכי המשמעת- היא מבקשת להמשיך ולעשות בהם כבשלה, להתעלם מהעובדים, ומהעובדה הבסיסית שתקנון המשמעת הינו פרי של יחסי עבודה תקינים המבוססים על אמון ושימוש הוגן בתום לב.
ארגון העובדים מבקש מבית הדין למנוע מהנהלת רכבת ישראל לעשות שימוש לרעה בהליכי המשמעת כמעין חרב לנופף מעל ראשי עובדים המוכנים לקבל על עצמם את העול הכרוך בפעילות הוועד.
הועד מבקש כסעד זמני להקפיא את הליכי המשמעת הננקטים כנגד שניים מבין חברי הוועד עד למתן הכרעה בבקשה לאסור על החברה להימנע מקיום הליכים משמעתיים באופן חד-צדדי וכופה.

תאריך:  21/11/2013   |   עודכן:  21/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיבושי עובדי הרכבת מאיימים על הקו לשדרות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לסגור כבר את הרקבת הזו
רני  |  21/11/13 20:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מספר הנוסעים בשעות השיא מאז תחילת הרפורמה הציבורית עלה ב-20 אלף    מקלב: זה לא מדד, חייבים לשתף את הציבור    זנדברג: חובה להעמיד תוכנית מקיימת
עידן יוסף
עובדי חברת קווים שהמחיזו את טקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל תוך שהם מדמים חלל של צה"ל ושמים את השכול ללעג פוטרו לאחר שימוע אצל המנכ"ל
עידן יוסף
תופעה: חיילים רוכשים כרטיסים לתחנה הקרובה ויורדים בתחנה רחוקה    המשטרה הצבאית ונציגי הרכבת יבצעו בשבועות הקרובים אכיפת נהלי נסיעת החיילים בימי א'
עידן יוסף
בעיית החיכוך בקווים המשותפים בשומרון אינה יורדת מסדר היום    בצה"ל אומרים כי הבעיה היא תחבורתית ומשרד התחבורה יציע תגבור שירות    התושבים וחברי הכנסת בימין טוענים מנגד להתעלמות הבעיה הביטחונית שעלולה להסתיים ברצח או בחטיפה
שחר וייסמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il