X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מספר הנוסעים בשעות השיא מאז תחילת הרפורמה הציבורית עלה ב-20 אלף מקלב: זה לא מדד, חייבים לשתף את הציבור זנדברג: חובה להעמיד תוכנית מקיימת
▪  ▪  ▪
רוזנטל. דורש יעדים כמותיים [צילום: פלאש 90]

גבי נבון ממשרד התחבורה שהוביל את הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש-דן מגלה כי סקר חדש שיוצג בקרוב מראה כי בשעות השיא של הבוקר עלה מספר הנוסעים מ-120 אלף ל-140 אלף נוסעים.
בדבריו, שנאמרו במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה שהתקיים בתחילת השבוע ועסק בדוח המבקר על הארגון-מחדש בגוש-דן, ציין נבון כי משרד התחבורה עשה את שיתוף הציבור עם הרשויות המקומיות. ח"כ תמר זנדברג (מרצ) תיקנה אותו ואמרה כי המפגשים עם הציבור נעשו רק לאחר שעלה זעם ציבורי ואחרי שכל הפרטים כבר נסגרו. נבון עמד על הקושי הביורוקרטי מולו ניצב המשרד למשל בפתיחת נתיב תחבורה ציבורית ברחוב אבן גבירול. מ"מ יו"ר הוועדה מיקי רוזנטל אמר לו כי כל זה נבע מכך שמשרד התחבורה לא הקים רשות מטרופולינית לתחבורה ציבורית.
ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר כי אחוז המרוצים מהתוכנית כפי שמתבטא מסקרי שביעות רצון של משרד התחבורה אינו מדד אובייקטיבי משום שהנוסעים השבויים מתרגלים למצב. לדבריו, פקיד אינו יכול לקבוע בענייני תחבורה ציבורית אם אינו משתמש בה. הוא ציין כי אין מי שידון בתלונות הציבור, וקרא שלא לזלזל ברעיונות של הנוסעים, שיכולים להיות טובים בהרבה משל אלה שלמדו בטכניון.
זנדברג אמרה כי משרד התחבורה לא הגדיר יעדים, ורק בסוף הרפורמה הגדיר יעדים אך גם הם הוגדרו בצורה מצומצמת. לדבריה, גם המטרה שהוצגה לא הושגה. אין יעד של הפחתת השימוש ברכב הפרטי. הלקח המרכזי - הוסיפה - צריך להיות העמדת תוכנית ראויה ציבורית מקיימת לגוש-דן.
כדאיות אינדיקטיבית
מורן מזור, רפרנט תחבורה ציבורית במשרד האוצר, ציין בתחילת דבריו כי לא מתוכננת רפורמה בסדר הגודל שהיה בגוש-דן. לדבריו, כיום מתקיימות בדיקות כדאיות כלכלית לכל פרויקט תשתית על-פי נוהל משותף עם משרד התחבורה. גם לרפורמה בגוש-דן נערכה בדיקת כדאיות אינדיקטיבית שהראתה תועלת לעומת העלות, אולם הרפורמה הנוכחית אינה הרפורמה שתוכננה מלכתחילה. מזור הוסיף כי כעת שוקדים על גיבוש מדדים תכנוניים וכלכליים חדשים, לפיהם אוטובוס צריך להגיע בזמן, בצורה טובה ויעילה על-פי מדדים בינלאומיים של כיסוי, תדירות ומהירות, רמת שירות ותועלת כלכלית.
ח"כ דב חנין קרא לתת עדיפות דרך לאוטובוסים. הוא ציין כי קודם לרפורמה שמרו במשרד התחבורה על מפת הקווים החדשה כאילו הייתה אחד מסודות הגרעין של ישראל במקום לתת לציבור להגיב ולהעיר. עוד אמר כי לכל הרפורמה הזו קיימת חלופה - יצירת שניים-שלושה קווים - מעגליים ואורכיים, שיקבלו עדיפות דרך בכל נקודה וינועו ברצף. חנין: "קראנו לזה תוכנית מהיר בעיר, ופעלנו שיהיה אוטובוס מהיר, נוח, זול, יעיל ומתואם עם הרמזורים, כדי שתושבי תל אביב יגידו 'גם אנחנו רוצים לנסוע בכזה אוטובוס'".
גולם תחבורתי
יושב-ראש ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, סטלה אבידן, הגדירה את התוכנית ארגון-מחדש כגולם: "המיניבוסים שהובטחו לשכונות לא הגיעו וההבטחה לזמני הגעה מינימליים לא התקיימה, והכל בגלל לחצים פוליטיים מצד ראשי ערים, פעילים וכל מיני מקורבים. שכונות נשארו מנותקות ועדיין ישנם קווים כפולים וחסרי משמעות. לא נוספו תשומות אמיתיות לארגון-מחדש. מנכ"ל שמוזכר בדוח לרעה מיועד היום לתפקיד מנכ"ל נת"ע".
גיל יעקב, מנכ"ל ארגון הנוסעים הירושלמי "15 דקות", קרא לעגן בחקיקה את נושא שיתוף הציבור. הוא הוסיף כי יש להגדיר בבסיס כל תוכנית יעדים להעברת אנשים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית.
נציג המשטרה בדיון אמר כי נסיעת כלי רכב פרטיים בנתיב תחבורה ציבורית מוגדרת כעבירת בריונות. לדבריו, בשנים 2012-2010 נרשמו 110 אלף דוחות על נסיעה בנת"צים, שהם 3.5% מכלל דוחות התנועה שנרשמו בישראל. עוד הוסיף כי במטרופולין תל אביב לבדו נרשמו 37 אלף שהם כ-8% מכלל דוחות התנועה שנרשמו בישראל. "ביקשנו להעביר את סמכות האכיפה לפקחים העירוניים והסמכות אכן עברה", אמר.
הוועדה לביקורת המדינה דורשת דוח בכתב ממשרדי התחבורה והאוצר כיצד בכוונתם לתקן את הליקויים שנמצאו בדוח, ולקבוע לוח זמנים לתיקון הליקויים כולל הפקת לקחים לגבי הפעימה השלישית בגוש-דן וההשלכות על השינויים המתוכננים בירושלים. כמו-כן דורשת הוועדה לדעת מתי יוצאו עשרות האוטובוסים רבי-הקיבולת החונים בחניונים להסעת נוסעים, מתי יוצבו יעדים למשטרה לנקות את נתיבי התחבורה הציבורית מכלי רכב פרטיים וכיצד יעלה לראש סדר העדיפויות נושא התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב. היו"ר רוזנטל דרש נייר שיציג מידע כמותי שיתבסס על נתונים מספריים ולא על משאלות לב.

תאריך:  21/11/2013   |   עודכן:  21/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אגד  אגד תעבורה  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמיר אסרף / Amir Asraf  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דן / Dan  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מטרופולין /  Metropoline  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר הרפורמה בגוש-דן: מספר הנוסעים עלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צריך יותר אוטובוסים כדי להגיע ל"ת
יותר נפח תחבורה   |  21/11/13 14:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
יפעת גדות
הנשים החרדיות אינן חוזרות עם הילד לבדיקה - נתון חמור בוועדה לזכויות הילד בכנסת    ממלאת-מקום יו"ר הוועדה פנינה תמנו-שטה: "כל חודש שחולף - אובד לנצח"
עידן יוסף
המפלגה הדתית-לאומית מציעה לשותפה האזרחית להפסיק לאיים בפרישה מהקואליציה ולהתחיל לבצע    איילת שקד: הכל יודעים שאם יטילו סנקציות פליליות איש לא ישלח משטרה צבאית לבני ברק
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה מספר סעיפים מהצעת חוק להעמקת גביית המסים, שנועדה להרחיב את חובת הגשת דוח מפורט ומקוון למע"מ על עוסקים אשר מחזור עסקותיהם עולה על 1.5 מיליון שקל, במקום 2.5 מיליון כיום
פרנסואה הולנד
נאום נשיא הרפובליקה של צרפת בכנסת ישראל [ט"ו בכסלו תשע"ד, 18.11.2013]
עידן יוסף
המכרזים לתכנון עדיין פעילים למרות שראש הממשלה הנחה את השר אריאל בעניין    קרי לא יגיע בסוף השבוע לישראל
רשימות נוספות
כנסת 19  / מי ומי    | 
הולנד: ההתנחלויות צריכות להיפסק  /  עידן יוסף
מסמך בודד ירכז את כל נתונינו הפיננסיים  /  עופר וולפסון
לאטמה אושרה לשידור בשנת 2014  /  עידן יוסף
ידידי פרנסואה, ברוך תהיה  /  בנימין נתניהו
עמדתך מגנה על חיי אדם  /  יולי (יואל) אדלשטיין
עוד הצעות הזויות של לפיד  /  אלעזר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il