X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת הביטוח ניסתה להתחמק מתשלום פיצוי על נזק למכונית יגואר, תוך שהיא נשענת על מילון אבן-שושן - ומתעלמת מן הפסיקה שהגדירה כבר לפני למעלה מיובל את משמעות המילה
▪  ▪  ▪
כהן. הסתמך על התנ"ך וספרות חז"ל [צילום: פלאש 90]

"מנורה נהגה בציניות רבה כנגד תביעה המבוססת על נזק הצפה מתמשך שאירע כתוצאה מנסיבות קשות, אותן עבר התובע במשך ארבעה חודשים ובחרה לשלוף הגדרה מהמילון שלפיה, הצפה הינה רק 'תוך פרק זמן קצר', וזאת בהתעלמה מהפסיקה ומהגדרות אחרות במילונים אחרים וגם בתנ"ך, לפיהם גם 'גשם שוטף' הינו בגדר שיטפון". כך קובע (4.11.13) שופט בית משפט השלום בתל אביב, אלי ספיר.
יהודה ביבס רכש מכונית יגואר ישנה, בה היה נוסע רק פעם בשבוע למפגש חובבי רכב ישן, וביטח אותה במנורה. בשל מחלה קשה של אביו, לא השתמש ביבס ברכב במשך ארבעה חודשים, ואז גילה שהוא נפגע קשות מנזקי מים. מנורה סירבה לפצותו, למרות שפוליסת הביטוח כללה הגנה מפני שיטפון, ולאחר שתבע אותה - העלתה לראשונה את הטענה בדבר משמעותה של מילה זו. לדברי החברה, על-פי מילון אבן-שושן "שיטפון" הוא "הצפה במים של שטח יבש תוך פרק זמן קצר".
ספיר אומר, כי טענה זו היא הרחבת חזית אסורה, שכן בניגוד להנחיות המפקח על הביטוח - לא הועלתה כאשר נדחתה תביעתו של ביבס במקור. עם זאת, יש להכריע עובדתית האם הרכב אכן ניזוק בשיטפון. הוא מצטט את מכתב הדחייה של מנורה עצמה, בו נאמר ש"הרכב חנה בשטח פתוח וספג כמויות רבות של מי גשמים... נסתמו מעברי הניקוז על-ידי עלים וגרמו לחדירת מים לתוך הרכב". ספיר שואל רטורית: "האם זה לא שיטפון?".
עוד מזכיר ספיר, כי עוד בשנת 1962 התייחס שופט בית המשפט העליון דאז, חיים כהן, להגדרת המונח "שיטפון" בפוליסה. כהן קבע אז, בצטטו שורה של מקורות מהתנ"ך ומספרות חז"ל: "אם כי במקורותינו שלנו בא שם הפועל שטף על-פי רוב בהקשר של נהרות ונחלים, הרי מצינוהו גם בהקשר של מים סתם... משמע שהשיטפון יכול ויגרם גם בעקבות דליפה, ולאו-דווקא רק על-ידי נהר העובר על גדותיו".
לדברי ספיר, למנורה לא הייתה כל ראיה לסתור את גרסתו של ביבס לגבי מקור הנזק לרכבו, ולמעשה היא טענה - גם אם לא אמרה זאת במפורש - שהוא משקר ושהוא הזניח את רכבו במשך מספר חודשים. ספיר קובע, כי הוא נותן אמון מלא בגרסתו של ביבס לגבי הנסיבות הקשות שגרמו לו לא להשתמש במכונית, ואומר שמנורה הוסיפה חוסר תום לב בכך שניהלה משפט על בסיס הטענה כאילו ביבס שיקר.
ספיר חייב את מנורה לשלם לביבס את מלוא הנזק בסך 67,000 שקל, את עלות דוח השמאי בסך 6,000 שקל, פיצוי על עוגמת הנפש שגרמה לו בסך 10,000 שקל והוצאות ושכר טירחה בסך 10,000 שקל נוספים. ביבס יוצג בידי עוה"ד עידן איידן ודוד תירוש, ומנורה - בידי עו"ד גיל מיכלס.

תאריך:  24/11/2013   |   עודכן:  24/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלי ספיר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנורה שלפה מילון: מה זה "שיטפון"?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון קובע כיצד יש להעריך את הפסד ההשתכרות של עצמאי הפועל באמצעות חברה שבשליטתו ומושך ממנה משכורת: ככלל - על-פי תלושי השכר מזמן אמת או טופס 106
איתמר לוין
שורה ארוכה של פשלות ביצע משרד הפנים כאשר העמיד לדין בעלי מסגרייה בטענה שהעסיקו עובדים זרים שלא כדין. לכך נוספה העובדה שכתב האישום הוגש חמש שנים לאחר האירועים, ולבית הדין נדרשו עוד חמש שנים להכריע בתיק כה פשוט
מיטשל א' לוין
באמסטרדם נולד הפילוסוף היהודי ברוך שפינוזה
איציק וולף
ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה כי העולם הפך אמש למסוכן יותר    "המשטר המסוכן ביותר עשה צעד משמעותי בדרך לנשק המסוכן ביותר"    "זה אינו הסכם היסטורי אלא טעות היסטורית, אירן מחויבת להשמדת ישראל וישראל לא תאפשר לה להשיג גרעין צבאי"
אלעזר לוין
השוכר ישלם ביוקר, למרות שהדירה בקומה חמישית וללא מעלית וחניה    דירה בצפון העיר הושכרה ב-7,500 שקל לחודש    פנטהאוז בגבעת שמואל הושכר ב-6,500 שקל לחודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il