X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון קובע כיצד יש להעריך את הפסד ההשתכרות של עצמאי הפועל באמצעות חברה שבשליטתו ומושך ממנה משכורת: ככלל - על-פי תלושי השכר מזמן אמת או טופס 106
▪  ▪  ▪
בעלי חברה יכול "לשחק" בשכר לשני הכיוונים [צילום: פלאש 90]

תלושי השכר או טופס 106 הם הבסיס לקביעת שכרו של בעל עסק, כאשר יש לקבוע תגמולי ביטוח שישולמו לו או למשפחתו. כך אומר (20.11.13) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית.
עמית אומר, כי הערכת הפסד ההשתכרות של עצמאי בעל עסק, נעשית בהסתמך על דיווחיו לרשויות המס ושומת המס שהוצאה לו. המצב סבוך יותר כאשר מדובר בשכיר הפועל באמצעות חברה שבשליטתו. לאור זאת, הערכת הפסד ההשתכרות תיעשה בשני שלבים. תחילה יש לבחון האם לאור מידת הזהות והתלות בין הניזוק לבין החברה שבשליטתו, יש להרים את מסך ההתאגדות. אם כן, יש להעריך האם השכר שמשך הניזוק הוא ריאלי, ועל כך אומר עמית:
"כבעל השליטה והרוח החיה בחברה פרטית-משפחתית, הניזוק קובע לעצמו את גובה המשכורת שהוא מושך מדי חודש מהחברה, וגובה המשכורת עשוי להיות מושפע 'כלפי מטה' משיקולים שונים, בעיקר שיקולי מס, כגון הרצון לדחות תשלום המס, או לשלם מס מופחת בדרך של משיכת דיבידנד מהחברה, מה עוד שדיבידנד אינו חייב בתשלום לביטוח לאומי.
"לצד שיקולי המס יכולים להיות שיקולים נוספים למשיכת משכורת בגובה נמוך - כאשר ההנחה היא שככל ששכרו של בעל השליטה נמוך יותר כך קטנות הוצאות החברה וגדלה רווחיותה - כגון רצונו של בעל השליטה להציג רווחיות גבוהה של החברה, אם לשם קבלת אשראי או לשם מכירת העסק או חלק מהעסק לצד שלישי. מנגד, ייתכן שבעל החברה, אשר כאמור קובע את גובה משכורתו שלו, ימשוך משכורת גבוהה שאין לה כל קשר למצבה האמיתי של החברה שבשליטתו".
לאור זאת, קובע עמית, "קביעת בסיס השכר של ניזוק, שהוא שכיר בחברה שבשליטתו ומזוהה עמו, צריכה אפוא להיעשות תוך בחינה משולבת של שכר הניזוק ומצבה של החברה. הדברים נכונים גם לצורך בחינת הפגיעה ברמת שכרו של הניזוק לאחר התאונה, באשר הניזוק שהוא בעל השליטה והרוח החיה בחברה, עשוי להפחית את שכרו באופן מגמתי לאחר התאונה, למרות שרווחי החברה לא פחתו מאז התאונה.
"בהעדר נסיבות מיוחדות ובהיעדר נתונים מיוחדים, נקודת המוצא בקביעת בסיס השכר היא גובה השכר שמשך הניזוק מהחברה על-פי תלושי השכר או טופסי 106 (בהנחה שאין חולק על האותנטיות של תלושי השכר, להבדיל מתלושים שהופקו לאחר התאונה, שבתי המשפט נוהגים להתייחס אליהם בחשדנות). שהרי, בהתאם לתלושי השכר משלם הניזוק מס הכנסה וביטוח לאומי, ובהתאם למשכורת שמשך הוא יקבל קצבת נכות מעבודה, אם חלילה ייפגע בתאונת עבודה. נטל ההוכחה הוא על צד המבקש לסתור ברירת מחדל זו אם כלפי מעלה ואם כלפי מטה".
עמית דחה ערעורים הדדיים של כלל ביטוח ושל יורשיו של מבוטח על החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת לחייב את החברה לשלם להם 1.1 מיליון שקל בעקבות מותו של אבי המשפחה בתאונת דרכים. השופטים יורם דנציגר וצבי זילברטל הצטרפו לפסק דינו של עמית. את היורשים ייצג עו"ד עזרא האוזנר, ואת כלל ביטוח - עוה"ד אורי ירון ונתנאל בר-אילן.

תאריך:  24/11/2013   |   עודכן:  24/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלושים או טופס 106 - הבסיס לשכר לביטוח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שורה ארוכה של פשלות ביצע משרד הפנים כאשר העמיד לדין בעלי מסגרייה בטענה שהעסיקו עובדים זרים שלא כדין. לכך נוספה העובדה שכתב האישום הוגש חמש שנים לאחר האירועים, ולבית הדין נדרשו עוד חמש שנים להכריע בתיק כה פשוט
מיטשל א' לוין
באמסטרדם נולד הפילוסוף היהודי ברוך שפינוזה
איציק וולף
ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה כי העולם הפך אמש למסוכן יותר    "המשטר המסוכן ביותר עשה צעד משמעותי בדרך לנשק המסוכן ביותר"    "זה אינו הסכם היסטורי אלא טעות היסטורית, אירן מחויבת להשמדת ישראל וישראל לא תאפשר לה להשיג גרעין צבאי"
אלעזר לוין
השוכר ישלם ביוקר, למרות שהדירה בקומה חמישית וללא מעלית וחניה    דירה בצפון העיר הושכרה ב-7,500 שקל לחודש    פנטהאוז בגבעת שמואל הושכר ב-6,500 שקל לחודש
כתב גלובס
איש העסקים רונן לוי סיכם על רכישת הרשת במתכונתה המלאה - כולל שמה ונכסיה    על-פי ההסכם, 600 מתוך 800 העובדים ייקלטו לתקופה של שנה לפחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il