X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמנואל ארביב טוען שפרע מחצית מהלוואה שנטל בר, התבקש לשלם "עמלה" של 250,000 דולר לעורך דינו של בר ולהעסיק את בנו של בר בסניף הישראלי של חברה שהייתה בבעלותו
▪  ▪  ▪
ארביב. "נאמר לי: בלי קבלה" [צילום: יוסי זליגר]
"ירש אדמות"
עמנואל ארביב העיד: "לגבי אורח החיים של צבי בר ידוע לי מזה הרבה שנים, שהם נסעו לרומא פעם בשנה וללונדון. הם חיו חיים טובים. לא מאוד מפוארים. אני זוכר ששאלתי את שאול כיצד הם עושים זאת, הוא הסביר לי שהוא [בר] ירש אדמות מאביו, שבמקור היו אדמות חקלאיות שהפכו לשטח משרדים או מגורים, ועשה מזה הרבה כסף".

"לשלם 110 אלף פאונד לראש העיר, זה שוחד". כך אומר (יום ב', 25.11.13) עמנואל ארביב, עד המדינה במשפטו של ראש עיריית רמת גן לשעבר, צבי בר, ביום הראשון לעדותו. ארביב היה שותפו של הנאשם שאול לגזיאל ולטענתו היה שותף למתן שוחד לבר בשתי צורות: "עמלה" לעורך דינו, מוטי גלוסקה, בעסקה לרכישת בית ליר אור בעיר, וכיסוי מחצית מהלוואה שנטל בר מחברת גרוב הבריטית.
לדברי ארביב, לגזיאל אמר לו שיש לשלם לגלוסקה עמלה של 250,000 דולר תמורת הבאת עסקת בית ליר אור וארגון המימון לרכישתו. בנוסף לכך, הוסבר לו שיהיה צורך לשלם לגלוסקה עמלה מתמשכת של 10% מדמי השכירות בבניין. התובע, עו"ד טל פרג'ון, שאל את ארביב מה נאמר לו לגבי צורת התשלום של העמלה. ארביב - שמוצאו מאיטליה - השיב: "נאמר לי, באיטלקית, 'בלי קבלה'".
ארביב הוסיף: "אני חושב שהשתמשתי במילה בערבית להגיד לו שאני מקווה שזו לא עסקה מפוקפקת". פרג'ון: "לְמה התכוונת כשאמרת את זה?". ארביב: "קישרתי את זה במוח שלי לדברים שידעתי שקורים ברמת גן". פרג'ון: "אילו דברים?". ארביב: "תשלומים לאנשי ציבור". פרג'ון: "אילו אנשי ציבור?". ארביב: "סבא שלי דיבר איתי רק על ראש העיר". פרג'ון: "ומה שאול אמר על זה שלא רצית עסקה מפוקפּקת?". ארביב: "הוא דחה אותי, אמר לי: זה לא חשוב, זה לגלוסקה, אל תדאג".
"סבא שלי אמר לי"
קודם לכן אמר ארביב: "הייתה תחושה כללית שעסקות ברמת-גן לא תמיד שקופות בצורה שהן מתנהלות. הייתה תחושה כללית, שסבא שלי אמר לי, שדברים לא זזים ברמת גן אלא אם מישהו בממשל או ראש העיר עושה מזה משהו". לדבריו, לגזיאל סיפר לו שהוא ובר "נהגו לשתות קפה יחד מדי יום שישי".
לדברי ארביב, הוא לא ידע שגלוסקה משמש ככונס הנכסים של בית ליר אור מטעם עיריית רמת גן. "גיליתי את זה מחומר החקירה לפני מספר שנים, והזדעזעתי, כי באנגליה, מי שמייצג את בית המשפט אין לו כל מפגש עם הקונים".
עוד העיד ארביב, כי בר ביקש ממני שיעזור לו להעסיק את בנו יואב - שהיה חסר ניסיון עסקי - בחברת פרגון, שהייתה בשליטת הקבוצה בה היה ארביב שותף. "רצינו למכור את הסניף הישראלי, צבי הציג אותי לאביגדור קפלן, שהיה יו"ר כלל [ביטוח], ולבסוף הם קנו את הסניף. כטובה בחזרה צבי ביקש שאמצא לבנו עבודה לכמה חודשים, שאין לו ניסיון בעסקים". ארביב נענה לבקשה, ויואב עבד באותה חברה כשנה.
ארביב הוסיף: "כאשר בר ניהל איתי את השיחות בנוגע להעסקת יואב, אני לא בטוח שהוא ידע על הקשר שלי לבית ליר אור. מהיכרותי עם צבי, צבי ידע מי מתעניין או רוכש פרויקטים בעיר שלו. הוא ידע על כל פרויקט גדול בעיר, כך שאם התעניינתי בבית ליר אור - הוא ידע".
בחקירה הנגדית בידי עו"ד ז'ק חן, סניגורו של לגזיאל, התייחס ארביב לכתב האישום שהוגש נגדו בפרשה בדצמבר 2011. לדבריו, הוא הואשם "בעבירות חסרות שחר של מתן שוחד והלבנת הון. חלפו כמה חודשים מאז וכתב האישום נמשך מבית המשפט, בהודעה משותפת של הצדדים. עורכי הדין החדשים שלי רוצים לבצע שימוע נוסף בעקבות מסמכים חדשים שנציג, לכן נמשך כתב האישום במאי 2012".

תאריך:  25/11/2013   |   עודכן:  25/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לשלם 110,000 פאונד לראש העיר זה שוחד"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
היש קשר בין עו"ד ר.בר לצבי בר
רמת גני  |  25/11/13 21:48
 
- השם בר
תושב  |  26/11/13 15:50
2
עורכי הדין המעולים של בר לא
מאיר 1  |  26/11/13 08:51
3
איזה אדם שפל ומסריח משחיתות  ל"ת
ריקוטק  |  26/11/13 19:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת צבי בר
איתמר לוין
עמנואל ארביב העיד על הנסיבות בהן פרע מחצית מהלוואה שנטל בר בלונדון ומניח שהאחרון ידע על כך    אומר: המשפחה שלנו עזרה להרבה פוליטיקאים בישראל
איתמר לוין
צבי בר מואשם שקידם פרויקטים ברמת גן וביפו של היזם שהעניק לו הלוואה-כביכול בסך 100,000 דולר
איתמר לוין
על-פי כתב האישום, בר סייע ללגזיאל ולארביב להקים מגדל מגורים בליבה של רמת גן תמורת השוחד שקיבל מהם
איתמר לוין
המדינה טוענת: היזמים פרעו הלוואה של 225,000 ליש"ט שקיבל צבי בר ובתמורה סייע להם לרכוש את הבניין ולהכשיר את חריגות הבנייה
איתמר לוין
עו"ד פרג'ון: "מעמדו, סמכויותיו ואישיותו של בר הציבוהו בעמדת מפתח בכל הנוגע לתוכניות נדל"ן ברמת גן. הוא הבין זאת היטב וכך גם שאר הנאשמים. הבנה זו היא שעמדה בבסיס הקשר שנרקם בין בר לנאשמים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il