X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הגירעון יהיה נמוך מ-3.5% לפיד: "המעשה האחראי הוא לא רק להעלות מיסים כשאין ברירה, אלא גם להוריד אותם ולייצר צמיחה כשהמצב משתפר"
▪  ▪  ▪
לפיד במסיבת העיתונאים [צילום: פלאש 90]

שר האוצר יאיר לפיד הודיע (יום ב', 25.11.13) כי מס הכנסה לא יועלה. במסיבת עיתונאים בתל אביב אמר כי ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב מחודשת.
"החלטנו לבטל את ההעלאה במס הכנסה ב-1 בינואר ולהחזיר את מצב הדברים לגובה המקורי שלפני התקציב. עשינו זאת בזהירות לאחר דיונים מעמיקים במשרד האוצר". אמר לפיד, שדיבר על אתגרים גדולים בהעלאת שיעורי הצמיחה.
שר האוצר אמר כי יעד הגירעון נמוך מכפי ששוער תחילה (4.65%). "אנו מאמינים שהגירעון יהיה נמוך בפחות מ-3.5%. לדבריו, זה קורה בגלל המס מחברות הענק ובגלל שהוצאות הממשלה קטנות מהמתוכנן.
"מעמד הביניים לא מקבל מספיק חזרה. הוא לא צריך לקבל רק שירותי חינוך, בריאות ורווחה טובים יותר, אלא גם שההכנסה שלו תגדל", אמר לפיד.
הוא הוסיף כי הדיונים באוצר הם צעד ראשון בכיוון, וציין כי ראש הממשלה ונגידת בנק ישראל עודכנו על כך.
לדבריו, ההוצאה הממשלתית קטנה בקצת יותר מ-3 מיליארד שקלים, וקיימת כוונה להתייעלות בשנת 2015 שתיעשה באמצעות הקטנת הרזרבה התקציבית והתאמה של תקציב הריבית. "כצעד משלים והכרחי, התחלנו בדיונים עם קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, ועם יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה על שינוי כלל ההוצאה הממשלתי. הכלל הנוכחי מרחיב את הוצאות הממשלה באופן לא פרופורציונלי ואנחנו חייבים לשנות אותו כדי למנוע העלאות מיסים ב-2015. גם את המהלך הזה אנחנו נביא לאישור הממשלה בזמן הקרוב".
"המעשה האחראי הוא לא רק להעלות מיסים כשאין ברירה, אלא גם להוריד אותם ולייצר צמיחה כשהמצב משתפר", סיכם לפיד.
  • ח"כ איציק שמולי (העבודה): "כולנו שמחים לשלם פחות מסים אבל העובדה שהחלטות שר האוצר של ישראל יציבות כמו שושנת הרוחות צריכה להטריד את כולנו. רק לפני ארבעה חודשים העביר אותו שר אוצר תקציב אכזרי שיפגע קשות גם באדם העובד וגם בעניים, והיום מתברר שכל מסע ההפחדות היה לחינם והשר פשוט רוצה להיות רובין הוד. בכל מקרה שר האוצר לא יוצא טוב מהסיפור או שהוא ממש לא הבין בזמנו לאן הוא נכנס ופקידי האוצר עשו עליו סיבוב בעת הכנת התקציב או שכל המהלך הזה תוכנן מראש ואז הציניות של הפוליטיקה החדשה אפילו גרועה יותר מזו של הישנה".
  • יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי: "הערב במסיבת עיתונאים, בתשובה לשאלה האם לא היה עדיף להוריד את המע"מ ולעזור לשכבות החלשות, השיב יאיר לפיד כי 'המטרה שלנו היא להגביר את הצמיחה ולעזור למעמד הביניים'. שר האוצר של מדינת ישראל מצהיר כי השכבות החלשות לא מעניינות אותו! כל מילה נוספת מיותרת".
  • יושב-ראש מרצ זהבה גלאון: ""הכוונות הטובות לא מגיעות לשכבות המוחלשות ולמעמד הביניים האמיתי שמשלמים את המחיר על כלכלת הזיג זג של לפיד. כל הכבוד לשר האוצר שהעז להוציא מהתקציב את העז שהוא בעצמו הכניס אליו. חבל שכרגיל אצל לפיד הכוונות טובות וההטבות מגיעות קודם כל אל העשירון העליון. מי שמרוויח מעל 40,000 שקל בחודש קיבל היום הטבת מס של 2%, אבל השכבות המוחלשות, שלפיד העלה להן את המע"מ רק לפני חצי שנה, ימשיכו לחכות בסבלנות. "לפיד מנהל כלכלת זיג-זג קפריזית וחסרת אחריות שחושבת רק על הכותרות בעיתון של מחר ולא על יציבות לטווח ארוך. מדיניות תקציבית לא מנהלים לפי כיוון הרוח בבוקר, אלא עם סבלנות ואיפוק ובעיקר עם תפיסת עולם שמחפשת לצמצם פערים חברתיים, ולהשקיע בחינוך ובייצור צמיחה יציבה לאורך זמן".

תאריך:  25/11/2013   |   עודכן:  26/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד מקפיא העלאת מס ההכנסה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אלבום עם תמונות של לפיד
באום  |  25/11/13 21:15
2
נבזה שכמותך רק היום נזכרת ל"ת
מאובזב  |  25/11/13 21:54
3
לפיד הקוסם
מרק בריל  |  25/11/13 21:59
4
לפיד פופוליסט שקרן ל"ת
בצרון  |  25/11/13 22:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חברי הכנסת סיירו במקומות בתל אביב בהם מוחזקים ילדי זרים, נחשפו למראות קשים ותבעו למנות אחראי שיופקד על שלומם
עידן יוסף
יו"ר ועדת החינוך של הכנסת אומר כי השבתת מערכת החינוך היא נשק יום הדין, ואין לעשות בו שימוש בתגובה לאלימות נגד מורים
עידן יוסף
את השפכים מפנים קבלנים לשטחים פתוחים או למערכות ביוב שאינן מוכשרות לכך    ועוד: גללים מרפתות מושלכים בשטחים פתוחים ונמכרים כקומפוסט
יואב יצחק
משה נסטלבאום (ערוץ 1) העביר את הטיפול בענייניו המשפטיים לעורכי הדין אלי זהר ורועי בלכר מחמת כעסו על הנזקים שנגרמו וכמיהתו ליצוג מקצועי והולם שיביא תוצאות    שרה נתניהו ויורם גלובוס הפסיקו כמעט לחלוטין השימוש בעו"ד יוסי כהן    נסטלבאום: יוסי כהן חבר שלי; הוא ביצע עבורי עבודה מצוינת    מאשר: הטיפול בתיקים הועבר לעורכי הדין אלי זהר ורועי בלכר
איתמר לוין
דוד צרפתי טוען, כי השירות לא עדכן אחורה נתונים שגויים שהוכנסו למחשב בידי חברת י.ב.מ, וכתוצאה מכך מספרי ההשוואה גבוהים מדי - וכך העלייה באבטלה נראית נמוכה מכפי שהיא באמת    טוען שבשנת 2012 זינק מספר הדרישות לדמי אבטלה ב-23% ולא ב-5.8% כפי שנמסר לציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il