X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נוסעים ביקשו לתבוע 364 מיליון שקל לאחר שרכבת מתל אביב לירושלים נתקעה למשך למעלה משעתיים ביהמ"ש: לא הוכיחו עילות לפי חוק הגנת הצרכן ולפי חוק ההגבלים העסקיים
▪  ▪  ▪
לא הוכיח שהתחזוקה לקויה [צילום: רכבת ישראל]

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שושנה אלמגור, דחתה (12.11.13) בקשה לתביעה ייצוגית בסך 364 מיליון שקל נגד רכבת ישראל, שהוגשה בעקבות תקלה שהתרחשה בפברואר 2012.
איתיאל הרמן וליליאנה אורן אמרו, כי רכבת מתל אביב לירושלים נתקעה למשך למעלה משעתיים בין תחנות מרכז והשלום בתל אביב. הם ביקשו לאשר את התביעה לפי חוק הגנת הצרכן, בטענה שהרכבת לא סיפקה את השירות המובטח, ולפי חוק ההגבלים העסקיים, בטענה שהיא מנצלת לרעה את המונופול שבידיה.
אלמגור קבעה, כי המבקשים לא הוכיחו שקיימים פגמים המפחיתים בצורה משמעותית את ערכו של השירות שמעניקה הרכבת, ולא הוכיחו שהרכבת מעסיקה כוח אדם בלתי מיומן, נוהגת בחוסר אחריות ומעלה על הפסים רכבות שאינן תקינות. האירוע הנטען כשלעצמו, אומרת אלמגור, אינו מהווה הוכחה לתחזוקה לקויה של הרכבות.
בנוגע לחוק ההגבלים העסקיים אומרת אלמגור, כי הרמן לא הצליח "להראות מה בין תקלה טכנית - שגם עליו מוסכם כי לא נגרמה בכוונת מכוון - ובין ניצול מעמדה של המשיבה לרעה". כמו בעילה לפי חוק הגנת הצרכן, גם כאן לא הוכח שהרכבת מנצלת לרעה את מעמדה בכך שהיא מרשה לעצמה שלא לתחזק כראוי את הרכבות. אלמגור מעירה, כי ניתן היה אולי להגיש את התביעה בעילה של רשלנות, אך המבקשים העלו אותה רק בסיכומיהם - ולכן אינם יכולים להסתמך עליה. הרמן ואורן יוצגו בידי עוה"ד דוד מנע ושמואל כהן, והרכבת - בידי עו"ד שמעון מויאל.

תאריך:  26/11/2013   |   עודכן:  27/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה בקשה לייצוגית בשל תקלה ברכבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הממשלה אישרה את מינויו של מאיר אוחנה לראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית    המינוי - לארבע שנים עם אפשרות לעוד ארבע    מנימוקי ועדת האיתור: מנוסה בהקמת ובתפעול מערכות גדולות
עידן יוסף
אם המושבות משנה את פניה: רבע מיליארד שקלים יוקצו לצורך רישות העיר בקווי אוטובוס ישירים ומהירים    רחובות שלמים ייחסמו לתנועת תחבורה פרטית, ותיאסר כניסת כלי רכב לחלק מהאזורים
איתן שם-טוב
קו חדש ומהיר של מטרופולין ייסע ישירות מאזור השרון לב"ש - דרך כביש 6    תל אביב מעולם לא הייתה קרובה יותר עבור תושבי מצפה רמון, רמת הנגב וירוחם
עידן יוסף, יצחק דנון
עיצומי ועד עובדי הרכבת מאיימים על הפעילות השוטפת של רכבת ישראל ועל הפעלת קו הרכבת החדש לשדרות    ועד העובדים: ההנהלה מתנכלת לנו
עידן יוסף
מספר הנוסעים בשעות השיא מאז תחילת הרפורמה הציבורית עלה ב-20 אלף    מקלב: זה לא מדד, חייבים לשתף את הציבור    זנדברג: חובה להעמיד תוכנית מקיימת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il