X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המבקש, בעל מניות של החברה, טוען כי נושאי המשרה הבכירים אחראים לקנס של 4 מיליון שקל שהושת עליה בגין הפרת הוראות הדיווח בעסקת תנובה
▪  ▪  ▪
חברות אשטרום ומבטח שמיר [צילום: יח"צ]

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כנגזרת בשמה של החברה הציבורית מבטח שמיר אחזקות נגד בעלי השליטה: המנכ"ל מאיר שמיר ואשטרום נכסים, יו"ר הדירקטוריון רונן ישראל וחברי הדירקטוריון יחזקאל דברת, עופר גלזר, איריס צמח ואלכסנדר ליפשיץ. זאת בטענה לאחריותם לקנס בסך 4 מיליון שקל ששולם על-ידי החברה במסגרת הסדר אכיפה עם רשות ניירות ערך.
התובע, אוהד גבאי, המחזיק במניות מבטח שמיר, טוען כי בינואר 2008 רכשו מבטח שמיר ואייפקס את השליטה בתנובה. במהלך שנה זו הבהירה רשות ניירות ערך לחברה כי מאחר שההשקעה שלה בתנובה מוגדרת כנכס פיננסי זמין למכירה, יש להציגה לפי שווי הוגן ולא לפי עלות. אולם חרף עמדתה המפורשת של הרשות, הוסיפה החברה לפרסם דוחות כספיים הערוכים בניגוד לדרישת ועמדת הרשות.
לאחר פרסום הדוח השנתי של החברה לשנת 2009, הודיעה הרשות לחברה כי נוכח העדר פרטים מהותיים על אודות תנובה (העדר דוחות כספיים של תנובה ו/או כלי מדידה אחרים להערכת שוויה ההוגן של תנובה) הרי שהדוחות הכספיים של החברה ערוכים בניגוד לדין.
לדברי התובע, רשות ניירות ערך טענה כי במהלך התקופה שממועד ההשקעה בתנובה ועד לפרסום הדוח הרבעוני ליום 30.9.11 במשך 15 רבעונים רצופים לא קיימה מבטח שמיר את חובות הדיווח המוטלות עליה על-פי חוק ניירות ערך. בפרק זמן זה לא תוקנו דוחותיה הרבעוניים של החברה החל ממועד השקעתה בקבוצת תנובה ולא הוגשו דוחותיה הכספיים כשהם ערוכים כדין.
מבטח שמיר פנתה לערכאות בערעור על החלטת הרשות במטרה למנוע את השעיית המסחר במניותיה, אולם כעבור זמן קצר משכה את ערעורה מיוזמתה ונוכח האמור ביום 10.5.10 הושעו מניותיה ממסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.
ביום 19.2.12 דיווחה מבטח שמיר כי התקשרה בהסדר אכיפה מנהלי שנערך בין הרשות, החברה תנובה ותאגידים רלוונטיים נוספים במסגרתו הוסכם בין היתר כי החברה תשלם עיצום כספי בגובה של 4 מיליון שקל בגין הפרת הוראות חוק ניירות ערך וכי יהיה עליה לנקוט באמצעים נוספים על-מנת למנוע את הישנות ההפרות בעתיד.
התובע טוען כי מעשיהם ומחדליהם של נושאי המשרה הבכירים במבטח שמיר העולים כדי הפרת חובות הזהירות שלהם כלפי החברה, בין ברשלנות ובין בפזיזות, גרמו לחברה או לא מנעו ממנה כמצופה וכמתחייב להפר את הוראות חוק ניירות ערך.
לדברי התובע, באמצעות עוה"ד עמית מנור, יוקי שמש וענבל לייפר, כתוצאה ממעשיהם ומחדליהם של נושאי המשרה הבכירים של החברה נגרם לה נזק בסך 4 מיליון שקל ועל כן מתבקש בית המשפט לחייב אותם בהשבת סכום זה לחברה. התובע סבור כי הוא מציג עילת תביעה לכאורה העומדת לחברה כנגד מי שהסב לה נזק, ולדעתו התביעה וניהולה הן לטובת החברה ולדבריו הוא אינו פועל בחוסר תום לב.

תאריך:  27/11/2013   |   עודכן:  27/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשה לאישור תביעה נגזרת נגד בכירים במבטח שמיר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
השיבושים הצפויים - במפעלים תרכובות ברום, מגנזיום ים המלח ומפעלי תובלה    בהסתדרות מגבים את העובדים במאבקם נגד תוכנית ההתייעלות של החברה לשנה הקרובה
יצחק דנון
התובע טוען כי מרוכשי המכשירים הללו נמנע המידע הנוגע לנפח האחסון האמיתי של המכשירים על-מנת שיוכלו לשקול את כדאיות העסקה
יפעת גדות
מומחים: ניתן למנוע מספר גדול של מקרי סרטן קיבה אם אנשים יקפידו על הקווים המנחים ויצמצמו את צריכת המלח
יצחק דנון
27 מעובדי רשות השידור מבקשים מבית הדין לעבודה לחייב את הרשות להשיב להם את ימי המחלה הבלתי מנוצלים שצברו בעת העסקתם במעמד ארעי ואשר אופסו בעת מעברם למעמד קבע
יצחק דנון
איילון ואבנר טוענות כי שיעורי הנכות שנקבעו לנפגע בתאונת עבודה היו בניגוד לתפקודו המיני בפועל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il