X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התיירות ישקיע 1.5 מיליון שקל בתכנונה ייחנך שביל הליכה מטאבה ועד עקבה, יוכשר מסלול לרוכבי אופניים ויוקם שוק רוכלים תיירותי מוסדר ליד בית הגשר
▪  ▪  ▪
הטיילת באילת אחרי הפינוי
פרס לעבריינים?
רשות מקרקעי ישראל ופרקליטות המדינה בוחנות השתת הוצאות על הרוכלים העבריינים שלא התפנו מהטיילת. אבל ביד השנייה מקימה עיריית אילת ועדה לשיקום המפונים ובמקביל בוחנת באמצעות ועדה בלתי תלויה מי מבין הרוכלים שפונו ראוי להיכלל ברוכלים שיאיישו את השוק התיירותי שיוקם.
הרוכלים שבמשך שנים השתלטו על קרקע ציבורית וגרמו למפגעים תברואתיים, תיירותיים ואחרים אינם זכאים לפרס מהמדינה. לעשרות הרוכלים שלא נשמעו לצו בית המשפט לא מגיע פרס בדמות שיקום ואישור לפתוח באסטה קודם שיסדירו את חובם למדינה. המדיניות בה עבריינים אינם משלמים על מעשיהם צריכה להיפסק, ויפה שעה אחת קודם.

עם פינוי דוכני הרוכלות אשר הוקמו שלא כחוק בטיילת באילת, משרד התיירות, באמצעות הזרוע הביצועית שלו - החמ"ת (החברה הממשלתית לתיירות), יתחיל לבצע שיפוץ מסיבי של הטיילת.
300,000 שקל לבדיקת המפגעים
בשלב ראשון ישקיע המשרד 1.5 מיליון שקלים בתכנון שדרוג הטיילת, כאשר 300 אלף שקלים מתוכם יושקעו באופן מיידי בבדיקת המפגעים שנוצרו במשך השנים, כתוצאה מחיבורי תשתית פיראטיים בלתי בטיחותיים. תכנון הטיילת ייארך כחצי שנה, בשיתוף עם עיריית אילת. בהמשך, ישופץ וישודרג החלק שפונה והוא יצטרף לרשת טיילות שנבנית בימים אלה על-ידי משרד התיירות, מהחלק המזרחי של החוף ועד אחרי קניון מול הים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.
בכוונת העירייה לחנוך שביל הליכה מטאבה ועד עקבה ולהכשיר גם מסלול לרוכבי אופניים. לטובת שדרוג הטיילת, שכרה העירייה את שירותיו של אדריכל הנוף חורחה זלצברג, אשר תכנן את הטיילת הצפונית, ששודרגה לא מכבר, מחוף קיסוסקי ועד למרכז פנינת אילת. הכוונה היא ליצור רצף טיילות מטאבה ועד עקבה.
ניצחון לשלטון החוק
מפקחי רשות מקרקעי ישראל הרסו השבוע 72 דוכנים בטיילת הצפונית והחזירו את השטח הציבורי לרשות הציבור. מבצע ההריסה נעשה בפסיקת בית המשפט העליון, לאחר עשור של הליכים משפטיים. רק שמונה מבנים פונו על-ידי הרוכלים עצמם. לאחר הריסת המבנים נחשפה באתר בעיה חמורה - מאות עכברים הגיחו מבין הריסות הדוכנים ומילאו את הטיילת, ובנוסף התגלו באתר כמויות גדולות של פסולת רטובה במצב המהווה סיכון תברואתי.
לאחר פינוי הדוכנים, החל שינוי כולל בטיילת הצפונית של אילת, כאשר בתי המלון והמסעדות החלו לפתוח את חזיתותיהם אל חוף הים. "בתי מלון שנאלצו בעבר לסגור את החזיתות שלהם, שכוונו אל חוף הים, בגלל המפגע שגרמה פעולת הדוכנים, מסירים את גדרות הצמחייה, והטיילת חוזרת להיות מתחם פתוח, שבחזיתו חוף הים ולא הדוכנים", הסביר אילן ישורון, מנהל מרחב הדרום בחטיבה לשמירת הקרקע ברמ"י.
עלות מבצע ההריסה לקופת המדינה מוערכת ברבע מיליון שקלים. ברמ"י ובפרקליטות המדינה בוחנים את האפשרות להגשת תביעה נגד הרוכלים להשבת העלויות שנגרמו למדינה בעקבות אי-השלמת ההריסות והפינוי על-ידי הרוכלים כפי שהורה בית המשפט, לרבות שכר המפקחים והשוטרים ועלויות הציוד ההנדסי ששימש לפינוי הפלישה.
שוק רוכלים תיירותי
עיריית אילת פועלת לטובת הכשרת שוק רוכלים תיירותי "מזמין ונעים", שיוקם במגרש 40 בסמוך לבית הגשר. השוק החדש יכלול 59 דוכנים, אותם יפעילו רוכלים שזהותם נקבעה על-ידי ועדה בלתי תלויה בראשות השופטת בדימוס שרה פריש, ביניהם חלק מהרוכלים הפועלים כיום על הטיילת. בחודש הקרוב יוזמנו הרוכלים שנבחרו לחתום על חוזים להפעלת הדוכנים. השאיפה היא כי השוק החדש ייפתח כבר בינואר 2014. השוק יכלול דוכנים אחידים והוא יופעל בהפעלה אישית בלבד, תוך התקשרות לשלוש שנים.
לרוכלים המפונים יינתן ליווי וסיוע באמצעות ועדה מיוחדת שהקים לטובת העניין ראש העירייה מאיר יצחק-הלוי, ואשר תכלול גורמים מהאגף לשירותים חברתיים ואגף הצעירים בעירייה, המרכז לטיפוח יזמות (מט"י) ושירות התעסוקה. העירייה תבחן מוקדי השמה נוספים, בהם יינתן תעדוף לרוכלים שפונו מהטיילת, דוגמת השוק העירוני ושוק אמנים שתיזום העירייה.

תאריך:  27/11/2013   |   עודכן:  27/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחרי הפינוי: הטיילת באילת תשופץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זו מלחמה בין הרשתות לדוכנים...
שמאל אדום  |  29/11/13 11:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הבניין מושכר למשרד ממשלתי בתשואה של 6.7%, שתעלה בעתיד    חשיבות העסקה - לאור משאל העם הצפוי להכריע על עצמאות סקוטלנד
עופר וולפסון
יו"ר דירקטוריון פעיל בחברה ממשלתית יתמנה מעתה ואילך ל-50% משרה    שכרו יותאם למחצית שכר המנכ"ל    במקביל, יו"ר לא פעיל יקבל שכר גבוה יותר של 25% משכר מנכ"ל לעומת 10% כיום
עופר וולפסון
עשרות שטרות ומטבעות עתיקים ונדירים נתפסו במכס    מתוארכים מן המאה ה-17 ועד לתקופת השואה
יצחק דנון
המבקש, בעל מניות של החברה, טוען כי נושאי המשרה הבכירים אחראים לקנס של 4 מיליון שקל שהושת עליה בגין הפרת הוראות הדיווח בעסקת תנובה
עופר וולפסון
השיבושים הצפויים - במפעלים תרכובות ברום, מגנזיום ים המלח ומפעלי תובלה    בהסתדרות מגבים את העובדים במאבקם נגד תוכנית ההתייעלות של החברה לשנה הקרובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il