X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מי ימלא את מקומו של המנכ"ל לשעבר יצחק זוכמן ויקדם את הרכבת הקלה בגוש-דן? נ.ת.ע החלה בחיפושים בבורסת השמות: גם מועמד עם קופה של שרצים מאחוריו
▪  ▪  ▪
זוכמן. מי יתפוס את כסאו? [צילום: אסף שילה/ישראל סאן]
מנכל נ.ת.ע התפטר: "סיבות אישיות"
עידן יוסף
יצחק זוכמן פרש מתפקידו לאחר כשנתיים ורבע לנוכח מה שהוגדר כסיבות אישיות * זוכמן: "מאמין שרכבת קלה אכן תיסע בגוש-דן"
לרשימה המלאה

עידן יוסף
שי ברס סידר ג'וב לקודמו יהודה בר-און

כמעט חודשיים אחרי התפטרותו של יצחק זוכמן, חברת נ.ת.ע מחפשת מנכ"ל. החברה הממשלתית להסעת המונים, האמונה על קידום התכנון וההקמה של פרויקט הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב לרבות קווי הרכבת הקלה מחפשת לתפקיד תושב ישראל שמלאו לו 25 שנים לפחות.
בדרישות שפרסמה החברה לתפקיד נדרש בעל תואר אקדמי, המוכר על-ידי המועצה להשכלה גבוהה באחד מהמקצועות הבאים: כלכלה, מנהל עסקים, משפטים, ראיית חשבון או הנדסה. דרושות לו חמש שנות ניסיון בתפקיד בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף עסקים משמעותי או בעל ניסיון בכהונה ציבורית בכירה או בתפקיד בכיר בשירות הציבורי בנושאים כלכליים, מסחריים או ניהוליים.
בחירת המנהל הכללי תיעשה באמצעות ועדת איתור שמינה דירקטוריון החברה מקרב חבריו. מועמדות ניתן להגיש עד 18 בדצמבר. בנ.ת.ע מדגישים כי לפי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, נדרש ניסיון בעל תוכן ניהולי של ממש ולא כל כהונה בתפקיד ציבורי די בה כדי להקנות ניסיון ניהולי, וכן גם הניסיון אינו מתמצה בעצם הדרגה אלא בסוג ובאופי התפקידים שמילא המועמד.
עד עתה הוזכרו כמועמדים לתפקיד האישים הבאים: יאיר מעיין, שאול צמח, יאיר נוה, שאול מרידור ויהודה בר-און.
בר-און הוא בעליה של חברת CIS. הייתה זו החברה שניהלה ותיאמה את ביצוע הארגון-מחדש בתחבורה הציבורית בגוש-דן. בדוח מבקר המדינה האחרון, נאמר כי מנכ"ל נתיבי איילון לשעבר, שי ברס, העסיק חברה בבעלות קודמו בתפקיד המנכ"ל, יהודה בר-און, כיועצת לחברת נתיבי איילון. ההתקשרות למסירת עבודת ניהול הפרויקט לחברת CIS ביוני 2010 נעשתה שלא בהתאם להוראות תקנות חובת המכרזים. שכר הטרחה של CIS למשך שנתיים הסתכם ב-3.4 מיליון ש"ח - גבוה ב-476% משכר הטרחה שנקבע בחוזה המקורי. בהסכם נקבע גם תשלום קבוע של 150,000 ש"ח לחודש בלי שחברת CIS נדרשה להגיש חשבון מפורט של שעות העבודה שעבדו עובדיה בפועל והתפלגותן על-פי היועצים השונים, אף על-פי שחישוב שכר הטרחה לחודש בהסכם הסתמך על הערכת תשומות העבודה הצפויות לחודש.
אין זו הפעם היחידה בה מוזכרת חברת CIS בבעלות יהודה בר-און בהקשר שלילי. בר-און גם מוזכר בדוח אחר שהוציא מבקר המדינה בעניין חברת מע"צ. החברה העסיקה ארבעה עובדים בכירים לשעבר, שפרשו מהחברה כמה חודשים קודם לחתימת חוזה הייעוץ, כיועצים חיצוניים. אחד מהם היה בר-און ששימש כמשנה למנכ"ל לשעבר. בראשית מאי 2010 הגיש ראש מטה המנכ"ל דאז לוועדת מכרזים בקשה לכלול את החברה בבעלות בר-און במאגר הספקים של החברה. באותו היום אישרה ועדת המכרזים בראשות מר מיכה קופילובסקי המשנה למנכ"ל, את הבקשה. ראש מטה המנכ"ל שימש תקופה ארוכה עוזרו של בר-און, ולפיכך בהמלצה זו התקיים חשש לניגוד עניינים.
בבקשה להתקשרות, כתב קופילובסקי כי בשים לב למורכבות הפרויקט ולהיקפו יש צורך ביועץ ותיק ומנוסה המכיר את כל הרגישויות הכרוכות בקידום פרויקטים תחבורתיים בהיקף גדול. עוד נרשם כי החברה בבעלותו של בר-און זוכה להערכה מצד הגורמים המקצועיים במשרד ובמשרד האוצר, וראויה לבצע בשלב זה את המשימות. עיון בפרוטוקול ועדת המכרזים גילה כי החברה של בר-און הייתה הסַפָּק המומלץ היחיד וכי בנימוקיה רשמה הוועדה כי ההתקשרות מאושרת בפטור בהתאם לתקנה 5 ובהתאם להמלצת משנה למנכ"ל. עוד ציינה הוועדה כי החלטתה התקבלה בהתאם לדוח העומסים ובהתאם לטופס אמות מידה. היקף החוזה שנחתם עם החברה אז נאמד ב-54,000 ש"ח.
החברה הסבירה למשרד מבקר המדינה כי לחברה לא היו באותה עת ספקים אחרים במאגר היועצים לניהול ולארגון תשתיות ציבוריות, מלבד החברה של בר-און.
הביקורת העלתה כי העבודה נמסרה לסַפָּק, תוך חמישה ימים בלבד מיום הכנסתו למאגר הספקים של החברה. כמו-כן, החברה לא פעלה להרחיב את המאגר וממילא, לא נכללו בבקשה ובפרוטוקול ועדת המכרזים שני מועמדים נוספים כנדרש בנהלים. כמו-כן, לא נמצא טופס עומסים של ספקים אחרים.
גורמים בענף התחבורה מציינים כי המנכ"ל הקודם יצחק זוכמן היה נעדר ניסיון הנדסי ותחבורתי בתחום הביצוע. לדבריהם, נראה כי לאור מורכבות הפרויקט נדרש לתפקיד המנכ"ל אדם עם ידע מקצועי בתחום שיוביל את הפרויקט ליישום ולהפעלה מוצלחים.

תאריך:  28/11/2013   |   עודכן:  28/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפתח המרוץ לתפקיד מנכ"ל חברת נת"ע
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זוכמיר ימלא מקומו של זוכמן ל"ת
מוישה זוכמיר  |  28/11/13 15:59
2
קחו את האח השקרן אריה זוכמן...
עירית פ"ת  |  29/11/13 06:12
3
מנכל
אבי22  |  29/11/13 06:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
סטודנטית טוענת כי בתגובה לכך ששוחחה בטלפון במהלך הנסיעה באוטובוס בייש וגידף אותה הנהג לעיני כל הנוסעים ואף דרש ממנה לרדת מהאוטובוס
עידן יוסף
הסכמי הסובסידיה של אגד עלו לדיון בוועדה לביקורת המדינה    נציגי משרד המבקר טענו כי במשרדי האוצר והתחבורה מתעתעים בהם    פקידי הממשלה ניסו להדוף את הביקורת ונדרשו להציג מסמכים
איתמר לוין
נוסעים ביקשו לתבוע 364 מיליון שקל לאחר שרכבת מתל אביב לירושלים נתקעה למשך למעלה משעתיים    ביהמ"ש: לא הוכיחו עילות לפי חוק הגנת הצרכן ולפי חוק ההגבלים העסקיים
עידן יוסף
הממשלה אישרה את מינויו של מאיר אוחנה לראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית    המינוי - לארבע שנים עם אפשרות לעוד ארבע    מנימוקי ועדת האיתור: מנוסה בהקמת ובתפעול מערכות גדולות
עידן יוסף
אם המושבות משנה את פניה: רבע מיליארד שקלים יוקצו לצורך רישות העיר בקווי אוטובוס ישירים ומהירים    רחובות שלמים ייחסמו לתנועת תחבורה פרטית, ותיאסר כניסת כלי רכב לחלק מהאזורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il