X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפקידה בנאמנות 65 מיליון שקל בהלוואה המגבה את הצעת החברה סכום ההתחייבויות הקשיחות הגיע ל-1.1 מיליארד שקל במקביל, בן-משה ואלשטיין העלו את סך הבטוחות שלהם למיליארד שקל
▪  ▪  ▪
צבי ויליגר, מבעלי וילי-פוד [צילום: יח"צ]

חברת ג. וילי-פוד אינטרנשיונל מצטרפת לקבוצת המשקיעים גרנובסקי-דנקנר-נקש. כך הודיעה (יום ה', 28.11.13) הקבוצה.
וילי-פוד חתמה אמש על הסכם למתן "הלוואה המירה למניות" בסך 65 מיליון שקל. ההלוואה ניתנה לחברת גדב"א (NEWCO) שבבעלות גרנובסקי ודנקנר. 65 מיליון השקלים הופקדו בנאמנות היום לטובת הצעת החברה וקבוצת המשקיעים.
הצטרפות וילי-פוד לקבוצת המשקיעים מגדילה את הסכום במזומן, שהפקידה בנאמנות קבוצת גרנובסקי-דנקנר-נקש לטובת ההסדר, לכ-744 מיליון שקל. סך כל ההתחייבויות הקשיחות של קבוצת גרנובסקי-דנקנר-נקש גדל גם הוא בהתאמה, לסכום כולל של 1.1 מיליארד שקל. סכום זה מבטיח את ההזרמה בקלוזינג וכן את הצעת הרכש הראשונה בסך 90 מיליון שקל.
ג. וילי-פוד אינטרנשיונל נסחרת בנאסד"ק, והיא בעלת השליטה בחברת וילי-פוד השקעות הנסחרת בבורסה בתל אביב. בעלי השליטה בקבוצת וילי-פוד הם אנשי העסקים צבי ויוסי ויליגר. ההלוואה שנתנה וילי-פוד לקבוצת המשקיעים לטובת הצעת החברה, תהיה צמודה למדד בריבית שנתית של 5%.
המרת ההלוואה של וילי-פוד למניות אי.די.בי, כפופה לקבלת אישור הממונה על הגבלים עסקיים, להצטרפות וילי-פוד לקבוצת המשקיעים ולהסכם בעלי המניות. על-פי ההסכם, במידה שוילי-פוד לא תקבל את אישור הממונה, היא תהיה רשאית להעביר את הזכות להמרה למניות לידי צד ג' כלשהו אשר יקבל את אישור הממונה, וזאת בכפוף לזכות סירוב ראשונה שתינתן לגדב"א (NEWCO).
בנוסף, הקבוצה גם הודיעה כי היום עברה אמבלייז לרשימת הסטנדרט בבורסה של לונדון, כשאישור רשמי לכך התקבל מהרשות לני"ע הבריטית. בכך נכנסה לתוקף באופן סופי החלטת דירקטוריון אמבלייז על ההשקעה בקבוצת אי.די.בי במסגרת הצעת החברה וקבוצת המשקיעים גרנובסקי (אמבלייז)-דנקנר-נקש.
בקב' אלשטיין לא מוותרים ומשפרים עמדות
במקביל, בקבוצת אלשטיין המתחרה הודיעו היום כי מוטי בן-משה ואדוארדו אלשטיין העלו הבוקר את סך הבטוחות שלהם למיליארד שקל.
בן-משה הפקיד היום בנאמנות סך של 26 מיליון אירו נוספים (כ-125 מיליון ש"ח) ושותפו לקבוצה אלשטיין העביר לחשבונות נאמנות סך של 15 מיליון דולר. 10.5 מיליון דולר (כ-37 מיליון ש"ח) כבר הופקדו ובמהלך היום יופקד סך של כ-4.5 מיליון דולר נוספים.
המסמכים המאשרים את הפקדת הכספים בנאמנויות בלתי חוזרות, הועברו כבר למומחה ולמשקיף מטעם בית המשפט. יצוין כי בן-משה העביר להם ולרו"ח נאמנות אי.די.בי אחזקות, פירמת בייקר טילי, גם את כל האישורים לכך שהינו בעל השליטה בקבוצת אקסטרה וכי יתרות המזומנים הנוספות שבחשבונות אקסטרה אנרג'י (שדוחותיה מתפרסמים בגרמניה), בסך של יותר מ-700 מיליון ש"ח, נקיות מהתחייבות פיננסית חיצונית.
סך ההפקדות שביצע מוטי בן-משה מגיעות אפוא לכ-606 מיליון שקל וסך ההפקדות של קבוצת אלשטיין מגיעות עד כה לכדי סך של כ-39 מיליון שקל.
בהודעה שמסרה הקבוצה נאמר כי "היקף בטוחות זה של קבוצת אקסטרה אלשטיין ניכר במיוחד לנוכח החסר המהותי בפרמטר הוודאות והיכולת הכספית של הצעת 'החברה'; כזכור למרות שרף ההפקדות שנקבע מלכתחילה 700 מיליון שקל, קבוצת דנקנר-גרנובסקי-נקש - על כל שבעת חבריה, לא הצליחה, ככל הידוע, אלא להפקיד - יחד, סכום של 578 מיליון שקל בלבד, אלא אם התקבלו בינתיים הפקדות מקבוצות נקש וויליגר".
יש לציין, כי אסיפת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי נקבעה ל-3 בדצמבר. באסיפה יצביעו נושי החברה על הצעת הסדר החוב המועדפת עליהם, כאשר ההצעה שתיבחר באסיפות המקדימות, תובא לאישור השופט איתן אורנשטיין ב-15 בדצמבר.

תאריך:  28/11/2013   |   עודכן:  28/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וילי-פוד הצטרפה לקבוצת גרנובסקי-דנקנר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
אפרת פרץ
כך עולה מהשוואה שערכה פירמת רו"ח המשמשת כיועצת לנציגות האג"ח של החברה    מדובר על פער קטן, של עשרות מיליוני שקלים בלבד, בין הצעתם של גרנובסקי-דנקנר-נקש להצעתם המשותפת של אלשטיין ובן-משה
עופר וולפסון
זמן קצר לאחר פרישת האחים נטו מקבוצת המשקיעים, מסרה הקבוצה כי האחים נקש ישקיעו 250 מיליון שקל בהצעת ההסדר    התוכנית כוללת הזרמות בעלים של 1.558 עד 1.818 מיליארד שקל בסה"כ
איתמר לוין
גרנובסקי ודנקנר יוכלו גם הם להגיש הצעה משופרת    אורנשטיין קיבל את בקשת רוב הנושים ודחה בעשרה ימים את הדיון שיכריע בגורל הקונצרן, כדי לאפשר את הגשת ההצעות
יואב יצחק
השופט אורנשטיין קבע שהצעת אלשטיין-בן-משה אינה רלוונטית עוד במסגרת ההתמודדות לרכישת השליטה באי.די.בי    השופט דחה גם את הצעתם לעכב את ההצבעות    למרות זאת ובאופן המעורר תהיות משתתפת קבוצה זו בהצבעה ומנסה לכפות עמדתה על בית המשפט
איתמר לוין
אורנשטיין דחה את בקשתם של מוטי בן-משה ואדוארדו אלשטיין לאפשר להם להגיש הצעה משופרת לרכישת הקונצרן: "ניסיון פסול לעקוף את ההחלטה שלא תהיה התמחרות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il