X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות החברות הממשלתיות אישרה כי גם הנדסאים, ולא רק בעלי תואר אקדמי, יוכלו לכהן ב"נבחרת הדירקטורים" החדשה
▪  ▪  ▪
יצחק שטיינר, יו"ר הסתדרות ההנדסאים

הישג חשוב להסתדרות ההנדסאים: רשות החברות הממשלתיות אישרה כי גם הנדסאים, ולא רק בעלי תואר אקדמי, יוכלו לכהן כדירקטורים בחברות ממשלתיות. כך הוחלט (יום ד', 27.11.13) בעקבות פנייתה של הסתדרות ההנדסאים למשרד האוצר ולרשות החברות הממשלתיות.
בימים אלו מקיימת רשות החברות הממשלתיות הליך איתור פומבי של מועמדים לכהונה כדירקטורים מטעם הציבור בחברות הממשלתיות, המכונה "נבחרת הדירקטורים". הליך האיתור נערך לראשונה באמצעות פניה פומבית לכלל הציבור, ובתומו כ-100 חברות ממשלתיות יאוישו בכ-500 דירקטורים.
לפני כשבוע פנתה הסתדרות ההנדסאים בישראל, שבה חברים כ-120,000 הנדסאים וטכנאים מוסמכים, למשרד האוצר ולרשות החברות הממשלתיות, ודרשה לפתוח את הליך איתור הדירקטורים בחברות הממשלתיות גם בפני הנדסאים. בפנייה, שהוגשה באמצעות עוה"ד ד"ר רענן הר-זהב והדס ברוה ממשרד ד"ר רענן הר-זהב ושות', נטען כי חוק החברות הממשלתיות והנחיית היועץ המשפטי לממשלה, קובעים תנאי סף חלופיים לתפקיד הדירקטור. החלופה לתנאי הסף של תואר אקדמי, היא השלמה של לימודי השכלה גבוהה אחרת, הכוללים לימודי הנדסאים.
במסגרת הפנייה הוסבר, כי חוק ההנדסאים והטכנאים המוסמכים, שנחקק לפני כשנה, משווה את מעמדם של הנדסאים למעמדם של בעלי תואר אקדמי לעניין הגשת מועמדות לתפקידים בגופים ציבוריים. סולם השכר של אקדמאים, מהנדסים, הנדסאים וטכנאים הוא אחיד וזהה. למעשה, לימודי ההנדסאים כוללים יותר שעות לימוד מלימודים אקדמיים: לימודי הנדסאים כוללים בין 2,100 ל-2,600 שעות לימוד, בהתאם למגמת הלימודים, בעוד שתואר אקדמי ראשון (B.A.) כולל בממוצע כ-1,540 שעות לימוד.
כאמור, רשות החברות הממשלתיות קיבלה את פניית הסתדרות ההנדסאים בישראל והחליטה לתקן את הליך האיתור ולכלול בו גם מועמדים בעלי תעודת הנדסאי באחד מתחומי העיסוק של החברות הממשלתיות.
יצחק שטיינר, יו"ר הסתדרות ההנדסאים, בירך על החלטת רשות החברות ואמר כי "פתיחת המועמדות לתפקיד דירקטורים בחברות הממשלתיות בפני ציבור ההנדסאים בישראל, היא מהלך היסטורי שיאפשר לבחור את המועמדים הטובים ביותר לתפקיד על סמך כישוריהם וניסיונם. הישג זה מצטרף לשורה של הישגים בהכרה במעמדו של ההנדסאי במשק ובחברה הישראלית".
בעקבות ההיענות, הוארך מועד ההגשה הסופי
במקביל, על-רקע ההיענות הרחבה של הציבור ופניות חוזרות ונשנות לדחות את מועד הגשת המועמדות, החליטה רשות החברות הממשלתיות להאריך בשלושה ימים נוספים את תקופת הגשת המועמדות לנבחרת הדירקטורים, עד ליום רביעי, ה-4.12.13.
מאז החל תהליך הגשת המועמדויות לנבחרת הדירקטורים הוגשו לרשות החברות 7,117 שאלונים של מועמדים. לאור הצלחה זו של התהליך, החליטה הרשות להיענות לפניות הציבור ולהאריך את תקופת הגשת המועמדות כאמור.

תאריך:  28/11/2013   |   עודכן:  28/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם הנדסאים ישמשו דירקטורים בחב' ממשלתיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת שלום טורונטו
ראש ממשלת קנדה מפרסם את ברכתו המסורתית לרגל חג החנוכה ומציין כי החג מהווה אבן היסוד לישראל המודרנית והדמוקרטית
עופר וולפסון
הפקידה בנאמנות 65 מיליון שקל בהלוואה המגבה את הצעת החברה    סכום ההתחייבויות הקשיחות הגיע ל-1.1 מיליארד שקל    במקביל, בן-משה ואלשטיין העלו את סך הבטוחות שלהם למיליארד שקל
עידן יוסף
מי ימלא את מקומו של המנכ"ל לשעבר יצחק זוכמן ויקדם את הרכבת הקלה בגוש-דן? נ.ת.ע החלה בחיפושים    בבורסת השמות: גם מועמד עם קופה של שרצים מאחוריו
איתמר לוין
הפרקליטות: שני תושבי לוד ורמלה הגישו עתירות מינהליות מזויפות וכוזבות בשמם של תושבים ביהודה ושומרון, ולאחר שנדחו - זייפו פתקית של בית המשפט כאילו הן התקבלו
עופר וולפסון
מחירו יעלה ל-7.4 שקלים לליטר בתדלוק עצמי - התייקרות של 1.1% לעומת החודש הנוכחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il