X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זמן קצר לאחר שהנפיקה בהצלחה הרחבה של סדרת אג"ח, גילתה חברת החשמל כי שגתה בפרסום דוחותיה הכספיים, וכי נוצר פער אדיר בין תזרים המזומנים החזוי שלה בפועל לבין זה שפורסם נקנסה בסכום של 5 מיליון שקל ומונה לה מפקח חיצוני לשנתיים לבדיקת יישום האכיפה הפנימית
▪  ▪  ▪
חברת החשמל. איתרה ביוזמתה את התקלה, ונקטה בפעולות נרחבות

מותב ועדת האכיפה המנהלית של רשות ניירות ערך, בראשות השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, אישר (יום ה', 28.11.13) את הסדר האכיפה המנהלית שנחתם בסוף ספטמבר בין רשות ניירות ערך לבין חברת החשמל.
במסגרת ההסדר הוטל קנס בגין הפרה אחת המיוחסת לחברת החשמל בסכום המקסימלי בחוק להפרה, 5 מיליון שקל. בנוסף, חברת החשמל התחייבה לנקוט בצעדים למניעת הישנות ההפרה הכוללים גמר גיבוש ואימוץ של תוכנית אכיפה פנימית מקיפה תוך 9 חודשים מאישור ההסדר, התחייבות ליישם באורח אפקטיבי את תוכנית האכיפה ומינוי, לראשונה בתחום האכיפה המנהלית של מפקח חיצוני שיוודא את השלמת תוכנית האכיפה הפנימית ויישומה האפקטיבי במשך שנתיים מיום אישור ההסדר, תוך הגשת דווחים רבעונים לגבי בדיקותיו לרשות ניירות ערך.
המדובר באירוע שהחל ב-30.8.12, אז פרסמה חברת החשמל ביחד עם דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2012, דוח תזרים מזומנים חזוי לתקופה של 24 החודשים העוקבים לתאריך הדוח. מספר ימים לאחר מכן השלימה חברת החשמל בהצלחה הנפקה בדרך של הרחבת סדרות אג"ח סחירות, בסך 1.5 מיליארד שקל.
בסוף חודש ספטמבר 2012 גילתה חברת החשמל פער בשיעור של כ-1.5 מיליארד שקל בין הסכום שננקב בתזרים החזוי שצורף לדוחות הרבעוניים ובין הסכום שהיה צריך להיכתב בו וזאת בשל גידול בהוצאות הדלקים וכן בהוצאות בסעיף ספקים שלא נכללו בתזרים החזוי. לפיכך, בימים 23 ו-24 לספטמבר 2012 הוצג להנהלת המשיבה תחזית תזרים מזומנים מעודכנת עד לסוף שנת 2012. במקביל פנתה החברה אל רשות ניירות וערך ועדכנה אותה לגבי הפער שהתגלה וכן דווחה לציבור בדוח מיידי על כך.
בו ביום, ב-24.9.12 מינה יו"ר דירקטוריון חברת החשמל צוות בדיקה חיצוני לבחון את גודל הפער בתזרים המזומנים והסיבות להיווצרותו. במהלך אוקטובר מונה בחברת החשמל גם צוות בדיקה פנימי בעניין זה. כמו-כן, על-רקע מקרה זה הודיעו שני בכירים בחברת החשמל, סמנכ"ל הכספים ומנהל אגף הכספים על התפטרותם.
ב-20.11.12 דנה ועדת הביקורת של חברת החשמל בדוח הבודק החיצוני המפורט שהוגש לה וקבלה את רוב ממצאיו. בהמשך אותו חודש אישר גם דירקטוריון החברה את החלטת ועדת הביקורת. כן במסגרת הדיון הציג מנכ"ל החברה לדירקטוריון שורה של צעדים אופרטיביים וארגוניים עליהם כבר הורה מנכ"ל החברה, לשם יישום והפקת לקחים בעקבות האירוע. חברת החשמל אף פרסמה, בדצמבר 2012, לדרישת רשות ניירות ערך את דוח הבודק החיצוני במלואו, ללא נספחים.
הרשות מצאה כי העובדות העולות מממצאי דוח הבודק החיצוני מבטאות רשלנות של המשיבה בקיום חובת הגילוי בחוק ניירות ערך בקשר לתזרים החזוי. כזכור, חברת החשמל נמצאה בשנת 2012 במשבר תזרימי בעקבות משבר באספקת הגז שארע בשנים 2011-2012. בהתאם לאמור בדוח הבודק, הוצאות הדלקים שלה היו בהיקף ממוצע של מעל 2 מיליארד שקל לחודש (בחודשי קיץ 2012 עלויות הדלקים אף הגיעו לכדי 3.5 מיליארד שקל בחודש). כרית הביטחון של חברת החשמל באותה עת עמדה על מיליארד שקל בלבד. לאור האמור לעיל, לעמדת רשות ניירות ערך, הפער בין התזרים החזוי לתזרים המעודכן מחודש ספטמבר שנבע מטעויות רשלניות, היה מהותי.

תאריך:  28/11/2013   |   עודכן:  28/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברכה אופיר-תום
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חב' החשמל "שכחה" לדווח על 1.5 מיליארד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט יעקב צבן הסתפק ב-82 ימי מאסר - כמספר ימי המעצר - לאדם שהורשע בשתי עבירות של חבלה בכוונה מחמירה    העליון קבע שמדובר בעונש שבשום אופן אינו הולם את החומרה והטיל 15 חודשי מאסר
איתמר לוין
שבעה מתושבי שפרעם הורשעו בביצוע הלינץ' בחייל שרצח ארבעה מתושבי הכפר    ביהמ"ש: יש להעביר מסר שלאיש לא תעמוד ההגנה של "עין תחת עין"
עופר וולפסון
רשות החברות הממשלתיות אישרה כי גם הנדסאים, ולא רק בעלי תואר אקדמי, יוכלו לכהן ב"נבחרת הדירקטורים" החדשה
מערכת שלום טורונטו
ראש ממשלת קנדה מפרסם את ברכתו המסורתית לרגל חג החנוכה ומציין כי החג מהווה אבן היסוד לישראל המודרנית והדמוקרטית
עופר וולפסון
הפקידה בנאמנות 65 מיליון שקל בהלוואה המגבה את הצעת החברה    סכום ההתחייבויות הקשיחות הגיע ל-1.1 מיליארד שקל    במקביל, בן-משה ואלשטיין העלו את סך הבטוחות שלהם למיליארד שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il