X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארביב טוען בחקירה הנגדית, כי בסופו של דבר קיבל בחזרה את כל 110,000 הליש"ט ששילם לפרעון הלוואה שנטל ראש עיריית רמת גן לשעבר "לא ציפיתי לתמורה ולא קיבלתי מבר סיוע בפרויקט בית ליר אור"
▪  ▪  ▪
ארביב. "הייתי בקשר רק עם מוטי גלוסקא" [צילום: יוסי זליגר]
ניסיון שידוך
עמנואל ארביב סיפר: "אני זוכר את צבי [בר] כידיד משפחה. לאורך השנים הפכתי לסוג ידיד אישי שלו. הוא נכח בלונדון, הוא הגיע לברך אותי ב-1997 כשבתי נולדה. בחתונת בנו הייתי. אשתי ניסתה לשדך כלה לבן השני של בר, אך זה לא הצליח".

"לא נתתי שוחד לצבי בר, לפחות לא ביודעין ומרצון". כך אומר (יום ה', 28.11.13) עמנואל ארביב, עד המדינה במשפטו של ראש עיריית רמת גן לשעבר, בחקירתו הנגדית בידי עו"ד נבות תל-צור.
החקירה עסקה ברובה בהלוואה בסך 110,000 ליש"ט שנטל בר בלונדון, ואשר לטענת ארביב הוא שכיסה אותה. בחקירתו הראשית אמר ארביב, כי החזר כזה של הלוואה מהווה בעיניו שוחד, אך בחקירה הנגדית אמר: "כל זמן שההלוואה נמשכה, בשום פנים ואופן לא ראיתי עצמי כמישהו במהלכים החבריים והמוסריים נותן שוחד לראש העיר".
לדברי ארביב, כמי שמתגורר שנים רבות בלונדון ומתמצא בנעשה בה, היה זה בעיניו טבעי שבר יתייעץ איתו לגבי נטילת משכנתה על הדירה שבבעלותו בעיר זו. עוד אמר, כי "האדם היחיד שעמדתי איתו בקשר בנושא זה הוא מוטי גלוסקא [עורך דינו ומקורבו של בר]. הוא הישראלי היחיד. עם צבי בר לא חזרתי לדבר על נושא ההלוואה בשום שלב". לדבריו, "כל ההתגייסות שלי לעזור לבר לקבל הלוואה בלונדון מגורם אחר, פעלתי והמלצתי עליו על-רקע יחסי החברות שלנו, מתוך הערכה אליו".
ארביב הדגיש: "בכל הקשור לתנועות הכספים של ההלוואה, לפי עדותי בבית המשפט ובמשטרה, מעולם לא התכוונתי ולא נתתי שוחד לצבי בר, לא בהחזרי הריבית ולא בהחזר חלק מהקרן". לדבריו, בשורה התחתונה הוא לא הוציא אף פרוטה מכיסו להחזר ההלוואה: חלק מהכסף קיבל בחזרה, וחלק קוזז מתוך עמלה בסך 250,000 דולר שלדבריו שילמו לגלוסקא הוא ושותפיו לעסקת בית ליר אור. "אחרי שהפכתי לעד מדינה, ידעתי שיש סוג של התחשבנות בין צבי למוטי", הוסיף.
תל-צור עימת את ארביב עם גירסתו של גלוסקא, לפיה לא דרש ולא קיבל עמלה כזו (שלטענת המדינה הייתה מסווה לשוחד לבר). ארביב השיב: "אם מוטי אומר שהוא לא ביקש דמי תיווך, אני משיב שבעידכון הראשון לפני ששלחתיו למשקיעים השותפים שלי, שלחתיו למוטי לבדיקה, והיה רשום דמי תיווך. לא רשום למי זה. אם מוטי אמר שלא ביקש ממני 250,000 דולר - זה לא נכון, הוא שיקר".
ארביב המשיך: "לא נתתי לצבי או למשפחתו הלוואות ולא הייתי ערב. אמרתי [במשטרה] שלמרות שאיני מחשיב עצמי כערב, אני מודה שהסכמתי ברישול להיות 'ערב' לתשלום הריבית בהלוואת [חברת] גרוב, שידעתי שצבי היה לפחות מוטב. לא הסתרתי מהחוקרים שצבי היה מוטב. אמרתי שהלוויתי למוטי יותר מתשלום ריבית אחד, בידיעה שצבי היה מוטב, אם כי באותו זמן התייחסתי לכך כהלוואה למוטי".
בהמשך עדותו הדגיש ארביב: "הייתי עקבי במחשבתי שלא ציפיתי בשום שלב לקבל תמורה - סיוע חריג מראש העיר לפרויקט זה [בית ליר אור], ואכן לא קיבלתי. למרות שעזרתי לו בהלוואה מלונדון, לא קישרתי בין הדברים.... אני עצמי לא ציפיתי לקבל תמורה מראש העיר בקשר לכל פרשת ההלוואה בלונדון".
ארביב הסביר, כי כאשר נפתחה החקירה בפרשה והוא נחקר באפריל 2009, "החשש שלי שיבוא גורם זר מבחוץ, ממאדים, ויראה סרט אילם - תנועת הכספים בלי הסבר, יפרש זאת ששילמתי מכיסי את ההלוואה של ראש העיר, בזמן שאני בעל אינטרס בעיר, כיזם, משקיע, ותועלה נגדי טענה של שוחד. אך זה ממש לא נכון, לא נתתי שוחד. והייתי צריך להסביר שזה לא נכון".

תאריך:  29/11/2013   |   עודכן:  29/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא נתתי לבר שוחד ביודעין ומרצון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המדינה הפכה לזרא אין בה מתום ל"ת
מיכל מירושלים  |  29/11/13 11:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת צבי בר
איתמר לוין
עמנואל ארביב טוען שפרע מחצית מהלוואה שנטל בר, התבקש לשלם "עמלה" של 250,000 דולר לעורך דינו של בר ולהעסיק את בנו של בר בסניף הישראלי של חברה שהייתה בבעלותו
איתמר לוין
עמנואל ארביב העיד על הנסיבות בהן פרע מחצית מהלוואה שנטל בר בלונדון ומניח שהאחרון ידע על כך    אומר: המשפחה שלנו עזרה להרבה פוליטיקאים בישראל
איתמר לוין
צבי בר מואשם שקידם פרויקטים ברמת גן וביפו של היזם שהעניק לו הלוואה-כביכול בסך 100,000 דולר
איתמר לוין
על-פי כתב האישום, בר סייע ללגזיאל ולארביב להקים מגדל מגורים בליבה של רמת גן תמורת השוחד שקיבל מהם
איתמר לוין
המדינה טוענת: היזמים פרעו הלוואה של 225,000 ליש"ט שקיבל צבי בר ובתמורה סייע להם לרכוש את הבניין ולהכשיר את חריגות הבנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il