X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אישררה את דירוג ישראל ברמה "A" את הדירוג לטווח הארוך במטבע חוץ ובמטבע מקומי אשררה לדירוג "A" ו-"A+", בהתאמה את עיקר ההחלטה תולה החברה בגרעון הנמוך, שצפוי להישאר נמוך משמעותית מהיעד המקורי
▪  ▪  ▪
נתניהו לפיד. יציבות [צילום: פלאש 90]

חברת הדירוג פיץ' הודיעה (יום ו', 29.11.13) כי אישררה את דירוג מדינת ישראל ברמה "A" והעלתה את תחזית הדירוג ל"חיובית". פיץ' אשררה את דירוג האשראי של ישראל לטווח ארוך במטבע חוץ ובמטבע מקומי לדירוג "A" ו- "A+", בהתאמה. תחזית הדירוג על החוב במטבע חוץ הועלתה מ"יציבה" ל"חיובית". התחזית על החוב במטבע מקומי נותרה "יציבה".
בחברת פיץ' תלו את ההחלטה בגרעון הממשלתי, שצפוי להיות נמוך משמעותית מהיעד השנתי בשנת 2013. בהתאם לנתונים של 10 החודשים הראשונים של 2013 חברת הדירוג צופה כי הגרעון יעמוד על כ-3.4% מהתוצר לעומת יעד שנתי של 4.3% וגרעון של 3.9% בשנת 2012.
"התוצאות החיוביות נבעו משילוב של הידוק המשמעת הפיסקלית, ביצוע חסר של ההוצאה התקציבית והכנסות חד-פעמיות", כתבה פיץ'. "הממשלה החדשה שינתה לחלוטין את המצב הפיסקלי והיא מחויבת להמשך הקטנת הגרעון בטווח הבינוני. העלייה במסים, הקיטון בהוצאות מתוכננים לשנת 2014. בנוסף, בימים אלה נבחנת הצעה להידוק תקרת ההוצאה הראלית (כלל ההוצאה). השינוי הצנוע שבוצע לאחרונה במסים הישירים (ביטול העלאת המיסים בחודש ינואר 2014) לא משנה את השקפת חברת הדירוג בדבר המחויבות של הממשלה להמשך הפחתת הגרעון".
החברה מציינת לטובה את הירידה ביחס חוב תוצר שנבעה משילוב של ביצועים פיסקליים חיוביים ותוצר שעלה עקב שינוי שיטת המדידה. החברה צופה שיחס חוב תוצר יעמוד על כ-65.4% בשנת 2015, קרוב מאד ליעד לטווח הבינוני שעומד על 60%.
עוד נכתב כי "יצור הגז החל בצורה חלקה, נמצאו תגליות חדשות והושגו הסכמות לגבי היצוא. היצור אפשר את הפחתת יבוא האנרגיה ותרם לירידה של 0.8% תוצר בגרעון המסחרי במהלך 10 החודשים הראשונים של 2013 וצפוי להגדיל את התוצר באותו יחס במהלך השנה. ודאות ויציבות גבוהות יותר בהיצע האנרגיה יתמכו בסקטור היצרני. ההכנסות מגז הן כרגע נמוכות מאד".
באשר לתחזית הדירוג החיובית, זו משקפת את הגורמים הבאים אשר עשויים, ביחד או לחוד, להוביל להעלאת הדירוג: צמצום מתמשך בגרעון הממשלה ועמידה בכללים הפיסקליים. בפרט עמידה ביעד הגרעון, המשך הפחתת יחס חוב תוצר לעבר החציון של קבוצת הייחוס, ירידה בסיכון הגיאופוליטי.
לא צופה עימות בין ישראל לאירן
פיץ' ממשיכה לציין כי הסיכון הגיאופוליטי הגבוה גלום בדירוג האשראי של המדינה. לדריה, העימותים במזרח התיכון צפויים להימשך אולם השפעתם על מדינת ישראל אינה צפויה להיות מהותית. חברת הדירוג אינה צופה עימות צבאי בין ישראל לאירן ומניחה שמלחמת האזרחים בסוריה תימשך אך לא תשפיע מהותית על המדינות השכנות ועל ישראל.
מנגד, פיץ' לא צופה פריצת דרך בתהליך השלום עם הפלשתינים ומנגד לא פוסלת עימות צבאי עם חמאס בעזה. עוד היא צופה שהקואליציה הנוכחית תישאר יציבה ומחויבת להורדת הגרעון הממשלתי בטווח התחזית של חברת הדירוג.
"היצע הגז וההכנסות הקשורות לכך, צפויות להתקבל בהתאם לתחזיות הממשלה. ייצור הגז במאגר תמר ימשך כצפוי. בטווח התחזית של חברת הדירוג, הכנסות הממשלה מגז צפויות להיות נמוכות ולא צפוי יצוא". נכתב.
עוד מניחה פיץ' שהסקטור הפיננסי יישאר יציב אל מול עליית מחירי הדיור. בנוסף, הכלכלה העולמית תתאושש בהדרגה בטווח התחזית של חברת הדירוג.

תאריך:  29/11/2013   |   עודכן:  29/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיץ' העלתה תחזית ישראל מ"יציבה" ל"חיובית"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מענין מה יגידו בידיעות ובארץ? ל"ת
נחום שחף  |  30/11/13 00:56
2
ידיעות אחרונות יעלים את הנושא
טויטו  |  30/11/13 10:17
3
חבל שבארץ לא מפרגנים
מומו  |  30/11/13 20:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חברת השמירה גיבורי השדה שקיבלה את רישיונה ביוני השנה מערערת על ההחלטה לשלול את הרישיון וטוענת כי אין בסיס למידע המודיעיני החסוי אשר על בסיסו נשלל
יצחק דנון
לטענתה, זמן קצר לאחר השבעה על מות בתה הוחתמה במרמה על-ידי אחייניתה על מסמכים לפיהם היא מעבירה לשלושת אחייניה את זכויותיה בדירתה במתנה
יצחק דנון
פורץ שהורשע בדין פלילי נתבע בעקבות הרשעתו לפצות את קורבנו בגין הרכוש הגנוב שלא נמצא עד היום ובגין הפגיעה בביטחונו האישי שלו ושל בני משפחתו
עופר וולפסון
גבאי קובע הצעות דנקנר ואלשטיין שוות בערכן    מציין כי ישנה "עדיפות בלתי מובהקת" להצעת חברת אי.די.בי אחזקות בקרב השליטה על אי.די.בי במקרה בו כלל נמכרת    קובע כי עדיין קיימים ספקות מסוימים ביכולת אלשטיין להשלים את העסקה    התספורת: רק 30%, לעומת 80-70 אחוז בתחילה
עופר וולפסון
ירדן ולבנון מארחות יותר מ-60% מן הפליטים הילדים    בלבנון 80% מהם לא מגיעים לבי"ס ובירדן כ-56%    חלק מהילדים עובדים שעות ארוכות עבור שכר זעום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il